Fontaines D.C.

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Alhoewel de Fontaines D.C. hypetrein mij grotendeels voorbij is gereden, wil ik een zaalshow van deze band in Brussel niet overslaan. Ik ben erbij in Vorst.

Twee keer live gezien in 2022 (BKS en RW) en deed mij telkens weinig. Hopelijk kan een zaalshow mij wel overtuigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.706
Alhoewel de Fontaines D.C. hypetrein mij grotendeels voorbij is gereden, wil ik een zaalshow van deze band in Brussel niet overslaan. Ik ben erbij in Vorst.

Twee keer live gezien in 2022 (BKS en RW) en deed mij telkens weinig. Hopelijk kan een zaalshow mij wel overtuigen.
Vond het publiek op RW 22 op de livestream ook wat lauwtjes overkomen. Helemaal als je het vergelijkt met de kolkende massa voor het hoofdpodium op Primavera dat jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
Vond het publiek op RW 22 op de livestream ook wat lauwtjes overkomen. Helemaal als je het vergelijkt met de kolkende massa voor het hoofdpodium op Primavera dat jaar.

Had gewoon later op de dag en in The Barn moeten staan en dat had een memorabele show geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Ze speelden wel erg vroeg op Werchter in 2022 inderdaad.
Maar ook op Best Kept Secret datzelfde jaar, als voorlaatste act op de ONE, waar iedereen steeds over spreekt als een wervelend optreden dat hun visitekaartje moest zijn om de volgende keer als headliner terug te komen ? Meh... Voor het einde vertrokken om een goeie plaats te hebben voor Metronomy en geen spijt van gehad.

Ik kan de band zeer appreciëren op plaat, maar live heb ik bij hen nog geen openbaring gehad.
Zou allemaal kunnen omkeren in november ! Wie weet...
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Trix dat jaar was werkelijk fantastisch. Zo zo goed toen.
Ik zag ze twee dagen later in Rijsel, en daar waren ze ook super goed ! Ik zie ze binnenkort op Pukkelpop en door jullie reacties (fomo) heb ik me ook tickets voor Vorst aangeschaft 🎸🥳. Nu hopen op een kanjer van een plaat, de single belooft alvast veeeeeeel goeds 👍
PS: kan Pukkelpop Inhaler omwisselen met FDC aub? 😊
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ze speelden wel erg vroeg op Werchter in 2022 inderdaad.
Maar ook op Best Kept Secret datzelfde jaar, als voorlaatste act op de ONE, waar iedereen steeds over spreekt als een wervelend optreden dat hun visitekaartje moest zijn om de volgende keer als headliner terug te komen ? Meh... Voor het einde vertrokken om een goeie plaats te hebben voor Metronomy en geen spijt van gehad.
Tsjah zo kan je zien hoe ervaringen kunnen verschillen
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ken wel wat mensen die dankzij de show op BKS fan zijn geworden. Maar ik had ook die trix show in mijn achterhoofd, en dan was BKS wel wat minder.
Primavera ook al vaak horen vallen dat het een waanzinnige sfeer was. Ze zullen daar volgend jaar ook wel staan op een hoge spot.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Stiekem altijd wat spijt gehad dat ik indertijd nooit naar die show ben gegaan tijdens Les Nuits van hen, was echt nog bij het begin van hun carrière en waarbij het toen nog niet helemaal zeker was of het een dertien in een dozijn post-punkband zou worden of niet. Trix idd ook gemist indertijd.. Jammer genoeg.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Stiekem altijd wat spijt gehad dat ik indertijd nooit naar die show ben gegaan tijdens Les Nuits van hen, was echt nog bij het begin van hun carrière en waarbij het toen nog niet helemaal zeker was of het een dertien in een dozijn post-punkband zou worden of niet. Trix idd ook gemist indertijd.. Jammer genoeg.
Beste van hen was in Diksmuide, toen ze het voorprogramma waren van een band. Maar infeite kwam iedereen voor hen, was een raar gegeven😅
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.706
Stiekem altijd wat spijt gehad dat ik indertijd nooit naar die show ben gegaan tijdens Les Nuits van hen, was echt nog bij het begin van hun carrière en waarbij het toen nog niet helemaal zeker was of het een dertien in een dozijn post-punkband zou worden of niet. Trix idd ook gemist indertijd.. Jammer genoeg.
Mja, vind wel dat ze hun beste nummers na Les Nuits show hebben uitgebracht, waar ze alleen nog maar nummer van het debuut speelden. Dat debuut was prima, maar ben pas echt interessant gaan vinden op album 2 en 3.
 

DontClingToLife

Playlistbediener
7 mrt 2024
19
22
Voor mij toch één van de 'belangrijkste' bands van de laatste 5-10 jaar. Maar het zal ook wel voor een groot deel aan mijn smaak liggen.

Ik heb ze in 2022 in de Trix gezien en was blown away. Ik had instant spijt dat ik ze niet eerder had gezien op een kleiner concert, ze stonden nochtans al een tijdje op mijn radar. Maar je weet hoe dat soms gaat als je de tijd niet neemt om eens écht te luisteren - of als het pas later klikt.

Ik heb een ticketje voor Vorst, Amsterdam en Dublin en ze moesten mij tegenhouden of ik kocht er meer :poop:
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Wat vinden jullie eigenlijk het beste album? :)

Voordat Dogrel uitkwam had ik ze al op de radar en had toen al het gevoel dat dit eens een klassieker kon worden. En dat werd het ook, wat een plaat!
En toch.. Ik had niet verwacht dat ze deze plaat zouden overtreffen, maar Skinty Fia is echt de beste imo. Zo volwassen, bijna alleen maar krakers en de laatste 2 nummers... Wat een afsluiters!

Benieuwd naar jullie mening :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken