Verzameltopic Overige Internationale Festivals 2025

Ik denk envy sowieso en wellicht dat Year of No Light terug op herhaling gaat komen? Verder inderdaad nog niet al te makkelijk om die line-up van PF in te gaan vullen.
Dat zou kunnen Sugar Horse was voor mij ook een zekerheid, maar een maandje geleden waren ze nog niet gevraagd.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Inderdaad, is ook niet nieuw voor Motocultor want die hebben altijd wel een redelijke overlap met Arctangent qua bands.

Wat er mij eigenlijk aan doet denken dat Pelagic Fest toch ook wel wat overlap had met Arctangent, maar als ik de huidige poster van zowel Motocultor als Arctangent bekijk dan is daar niet direct iets bij waarvan ik onmiddellijk zeg die gaan een week later ook in Maastricht staan.
Er ontbreken natuurlijk nog véél namen op ATG. Kan allemaal nog komen.
Daarnaast willen Pelagic bands na de eerste succesvolle editie volgens mij wel wat moeite doen om daar bij te zijn.
Het is een uithangbord naar fans van het label, maar ook naar het label zelf toe fijn om daar deel van uit te maken.
Veel Franse, Belgische, Duitse bands dus afstanden zijn ook niet onmiddellijk het probleem.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en johanra
Er ontbreken natuurlijk nog véél namen op ATG. Kan allemaal nog komen.
Daarnaast willen Pelagic bands na de eerste succesvolle editie volgens mij wel wat moeite doen om daar deel van uit te maken.
Het is een uithangbord naar fans van het label, maar ook naar het label zelf toe fijn om daar deel van uit te maken.
Veel Franse, Belgische, Duitse bands dus afstanden zijn ook niet onmiddellijk het probleem.
De volgende drop van ATG is voor januari dus dat is nog even wachten

• Leuk
Een Mogwai als headliner zou me niet verbazen op Pelagic. We missen nog een headliner daar. Tenzij The Ocean weer komt optreden of dat ze Psychonaut doorschuiven. Een andere headliner uit eigen stal zie ik niet zo snel. En met Ihsahn hebben ze laten zien het niet erg te vinden om iemand buiten de eigen stal op te trommelen.

• Leuk
Blijkbaar hadden ze niet verwacht dat er geen interesse was in hun absurd dure tickets en waren ze verbaasd dat de noodoplossing om ze dan nóg duurder te maken niet wilde werken.

Lijkt me echt op vele vlakken een incompetente organisatie daar.
Als dit artikel accuraat is zou ik toch graag eens weten op welke manier die organisatoren dachten uit de kosten te komen.
Zowel Metallica als Linkin Park een guarantee van 5 miljoen dollar dat is dus het absolute minimum dat ze aan beide bands moeten betalen zonder dat er een ticket verkocht is.
Dat zijn dan enkel de 2 grootste bands op de lineup er zullen nog wel meer bands iets gelijkaardigs onderhandeld hebben weliswaar met wat kleinere bedragen.
Met 20000/60000 tickets verkocht aan 400$ hadden ze nog niet eens genoeg geld binnen om de guarantee van hun grootste bands te betalen.

Ook wel grappig is dat de line-up op die poster al een afgeslankte versie was want ze hadden wat "overbooked" :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als dit artikel accuraat is zou ik toch graag eens weten op welke manier die organisatoren dachten uit de kosten te komen.
Zowel Metallica als Linkin Park een guarantee van 5 miljoen dollar dat is dus het absolute minimum dat ze aan beide bands moeten betalen zonder dat er een ticket verkocht is.
Dat zijn dan enkel de 2 grootste bands op de lineup er zullen nog wel meer bands iets gelijkaardigs onderhandeld hebben weliswaar met wat kleinere bedragen.
Met 20000/60000 tickets verkocht aan 400$ hadden ze nog niet eens genoeg geld binnen om de guarantee van hun grootste bands te betalen.

Ook wel grappig is dat de line-up op die poster al een afgeslankte versie was want ze hadden wat "overbooked" :LOL:
Ik dacht gelezen te hebben dat vijf miljoen usd de gage van elke topgroep was bv LINKIN PARK en dat een bepaald percentage van dat bedrag toch uitbetaald zou worden aan Linkin Park zelfs als het concert niet zou doorgaan.

Ik dacht gelezen te hebben dat vijf miljoen usd de gage van elke topgroep was bv LINKIN PARK en dat een bepaald percentage van dat bedrag toch uitbetaald zou worden aan Linkin Park zelfs als het concert niet zou doorgaan.
We kunnen alleen maar afgaan op wat dat artikel zegt maar een guarantee is zoals de naam al zegt het bedrag dat de groep zeker krijgt in dit geval dus 5 miljoen voor Metallica en dan nog eens hetzelfde voor Linkin Park.
Het is mogelijk dat ze bv. bovenop die guarantee ook nog participeren in de winst van het festival of een bonus krijgen vanaf een zeker aantal verkocht tickets.
Dat het festival niet doorgaat is eigenlijk niet relevant voor die guarantee die moet betaald worden maar het zal ook wel zo zijn dat de organisatoren dat helemaal niet kunnen dus zal er geschikt zijn voor een percentage.

Langs Akerselva (NO) (15-16 augustus) met de eerste namen.
SYML, Joe Goddard, Laura Misch, Mallrat og Signe Dø kommer til festivalen neste sommer!
1733825827536.png

Resurrection Fest (ES) met de line-up.
1733825869812.png

Festival de Nîmes (FR) met wat nieuwe namen.
28 juni: Eddy Mitchell
29 juni: London Grammar
10 juli: Soprano + Youssoupha

Beyond the Gates (NO) heeft wat namen toegevoegd voor hun 'Day-and-Night-Shiftreeks'.
⚡️Absu (US)
⚡️Darkened Nocturne Slaughtercult (D)
⚡️Koldbrann (N)
⚡️Furia (PL)
⚡️Eternal Evil (S)
⚡️Askeregn (N)
⚡️Morax (N)
⚡️Nihilvm (PL)

INmusic (HR) komt met Massive Attack.

Groove (CZ) heeft wat namen aangekondigd. Lekker.
1733826056044.png

Øyafestivalen (NO) wederom met nieuwe namen! Envy, Daniel Romano's Outfit en Amenra, woehoe! Enthousiasme is terug.
PA SALIEU (UK) – lør 9. aug (dag van girl in red)
BRENN. – fre 8. aug (dag van Queens of the Stone Age & Fontaines D.C.)
DANIEL ROMANO’S OUTFIT (CA) – lør 9. aug (dag van girl in red)
AMENRA (BE) – lør 9. aug (dag van girl in red)
ARP FRIQUE & THE PERPETUAL SINGERS (NL) - lør 9. aug (dag van girl in red)
ENVY (JP) – fre 8. aug (dag van Queens of the Stone Age & Fontaines D.C.)
KLIKK9 – lør 9. aug (dag van girl in red)

• Leuk
Waarderingen: nikita en johanra

Users who are viewing this thread