Graspop Metal Meeting 2025

Ik had even de geschiedenis doorgespit van graspop en de huidige line up heeft alleen geen overlap met 1999 en 2024. op elke andere editie van graspop stond er minimaal een band die tot nu toe is aangekondigd. Geen oordeel verder, maar gewoon een leuk feitje.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Het is toch volstrekt onlogisch dat LP er bij Graspop bijkomt. Het is al een huzarenstukje dat RW die heeft kunnen boeken. Snap niet dat dit steeds blijft terugkomen als optie.
Er is toch maar één band waarop ik mijn maandsalaris durf in te zetten dat ze niet komen dat is Metallica. Van alle grotere bands die van in het begin een optie waren
Anderzijds, ik durf ook mijn maandsalaris niet in te zetten op Linkin Park dat ze wel komen hoor :)

Zeer sterke line-up van de Lokerse Feesten alvast. Na eerst Gojira van iedereen weg te stelen, nu toch enkele bands te pakken die vorige editie nog op Graspop floreerden. Zijn het de meest typische metalbands, dat zeker niet. Maar toch mooi om te zien dat een iets kleiner festival zo een namen te pakken heeft, en dat na vorige editie Korn te hebben gehad.
In lokeren weten ze ook dat ze met metal veel volk trekken en veel omzet draaien aan de togen.

Beetje aan het inluisteren alvast, vooral voor de vrijdag moet mijn lijstje nog aangevuld worden. Ben nu het laatste album van Spectral Wound aan het luisteren. Nu ben ik niet de grootste death/black metal liefhebber, maar dit klinkt zó smerig goed, het is bijna niet leuk meer! Spectral Wound is met stip binnengekomen op mijn lijstje must-sees. Dit in de Marquee of Metal Dome zie ik wel zitten hoor, lekker meegevoerd worden á la Ne Obliviscaris dit jaar!

Ook een tip dus voor de liefhebbers van de wat meer duistere metal.

Waar verwachten we the prodigy in belgie?
Ze stonden op de gelekte line up, alleen zijn ze ook uitgesloten voor de headline posities doordat ze op zaterdag en zondag niet beschikbaar zijn. tenzij ze met een soort rare tripple headline constructie komen voor de vrijdag, maar dat verwacht ik toch niet. lijkt me een dure grap voor een dag die zonder the prodigy ook al uitverkoopt. geen idee waar ze anders nog terecht kunnen in België, ik ken de kleinere festivals niet zo goed maar ze zullen vast wel ergens terecht kunnen of anders België overslaan.

Ze stonden op de gelekte line up, alleen zijn ze ook uitgesloten voor de headline posities doordat ze op zaterdag en zondag niet beschikbaar zijn. tenzij ze met een soort rare tripple headline constructie komen voor de vrijdag, maar dat verwacht ik toch niet. lijkt me een dure grap voor een dag die zonder the prodigy ook al uitverkoopt. geen idee waar ze anders nog terecht kunnen in België, ik ken de kleinere festivals niet zo goed maar ze zullen vast wel ergens terecht kunnen of anders België overslaan.
En werchter dan als subheadliner voor green day?

Lokerse Feesten? Of is dat te laat voor hun tournee? Als ze in augustus nog in Europa zitten, kan Pukkelpop eventueel ook nog.

En werchter dan als subheadliner voor green day?
een dance act voor de headliner zetten in het daglicht zou een beetje een vreemde zet zijn, vooralsnog lijkt de band een headline spot op kleinere festivals te verkiezen boven een lagere spot op grote festivals. ze headlinen vrijwel ieder festival waar ze staan, en staan daardoor niet op de grootste festivals. Graspop heeft 8 headliners nodig dus kan ze prima boeken, maar het lijkt erop dat de keuze ergens anders op is gevallen.
Ik had ze zelf graag gezien op Graspop, maar op dit moment geloof ik er niet echt meer in.
Lokerse Feesten? Of is dat te laat voor hun tournee? Als ze in augustus nog in Europa zitten, kan Pukkelpop eventueel ook nog.
In Lokeren stonden ze dit jaar al. Geen idee of ze in Augustus in de buurt zijn?

een dance act voor de headliner zetten in het daglicht zou een beetje een vreemde zet zijn, vooralsnog lijkt de band een headline spot op kleinere festivals te verkiezen boven een lagere spot op grote festivals. ze headlinen vrijwel ieder festival waar ze staan, en staan daardoor niet op de grootste festivals. Graspop heeft 8 headliners nodig dus kan ze prima boeken, maar het lijkt erop dat de keuze ergens anders op is gevallen.
Ik had ze zelf graag gezien op Graspop, maar op dit moment geloof ik er niet echt meer in.

In Lokeren stonden ze dit jaar al. Geen idee of ze in Augustus in de buurt zijn?
Aangezien pendulum al is aangekondigd in lokeren denk ik niet dat ze er dit jaar gaan staan

Aangezien het wat kalm is met nieuws wil ik even volgend gerucht delen dat ik doorgekregen heb van iemand die elk jaar op Graspop werkt.

Hij beweert dat David Lee Roth de zondagse headliner voor Till Lindemann zou zijn.

Ik vind het zelf wat vreemd aangezien hij officieel in pensioen is.. Anderzijds zijn er regelmatig filmpjes op sociale media waar hij liedjes ‘live’ brengt wat erop kan wijzen dat hij zich aan het voorbereiden is op een tour?

Ik besef zelf dat het op dit moment niet het meest geloofwaardige gerucht is, maar je weet maar nooit natuurlijk!

Denk je echt dat vrijdag met de huidige line-up uitverkoopt? Slipknot and FiR zullen echt wel publiek trekken, maar daaronder is het nog wel wat te dun denk ik. Ze hebben nog wel een klepper nodig voor vrijdag, ook om het een beetje in balans te brengen met de andere dagen die m.i. over de hele linie sterker zijn. Of dat The Prodigy moet zijn is weer een ander verhaal, maar een sterke logoband is nog wel nodig.

Denk je echt dat vrijdag met de huidige line-up uitverkoopt? Slipknot and FiR zullen echt wel publiek trekken, maar daaronder is het nog wel wat te dun denk ik. Ze hebben nog wel een klepper nodig voor vrijdag, ook om het een beetje in balans te brengen met de andere dagen die m.i. over de hele linie sterker zijn. Of dat The Prodigy moet zijn is weer een ander verhaal, maar een sterke logoband is nog wel nodig.
Mee eens!

Wat The Prodigy betreft…

Het lijkt erop dat ze in principe vast lagen voor de GMM zaterdag of zondag, maar alsnog gekozen hebben voor een absolute headlinerpositie op Hurricane & Southside.

Ik denk dat we die vrijwel zeker kunnen schrappen.

Drie dagen achter elkaar zie ik sowieso niet gebeuren, temeer omdat ze tussen Hurrican/Southside nog wel een afstandje te overbruggen hebben.
En de donderdag op GMM heeft dat totaal niet nodig. Waterkans op Jupiler of Marquee afsluiter, maar zijn ze niet te groot daarvoor?

Wat The Prodigy betreft…

Het lijkt erop dat ze in principe vast lagen voor de GMM zaterdag of zondag, maar alsnog gekozen hebben voor een absolute headlinerpositie op Hurricane & Southside.

Ik denk dat we die vrijwel zeker kunnen schrappen.

Drie dagen achter elkaar zie ik sowieso niet gebeuren, temeer omdat ze tussen Hurrican/Southside nog wel een afstandje te overbruggen hebben.
En de donderdag op GMM heeft dat totaal niet nodig. Waterkans op Jupiler of Marquee afsluiter, maar zijn ze niet te groot daarvoor?
lijkt me ook wel de meest aannemelijke redenering

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Aangezien het wat kalm is met nieuws wil ik even volgend gerucht delen dat ik doorgekregen heb van iemand die elk jaar op Graspop werkt.

Hij beweert dat David Lee Roth de zondagse headliner voor Till Lindemann zou zijn.

Ik vind het zelf wat vreemd aangezien hij officieel in pensioen is.. Anderzijds zijn er regelmatig filmpjes op sociale media waar hij liedjes ‘live’ brengt wat erop kan wijzen dat hij zich aan het voorbereiden is op een tour?

Ik besef zelf dat het op dit moment niet het meest geloofwaardige gerucht is, maar je weet maar nooit natuurlijk!

Ik weet ook niet of ze David Lee Roth neer zouden zetten als headliner... Al zou het wel cool zijn uiteraard! (en jammer dat het dan weer de zondag zou zijn met een mindere dag-lineup.

Hij kan volgens mij alleen niet heel goed meer zingen.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Seabas

Dat zou heel onverwacht zijn. En dan als headliner? Zou het wel een soort van supergroup moeten zijn

Users who are viewing this thread