Rock Werchter 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Ja...calling bullshit on this one. Dat er een backingtrack loopt die veel van de refreinen op zich neemt die het publiek toch mee loopt te schreeuwen is waar, maar de verses zijn consequent live bij Eilish
Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen wat de meerwaarde is van een live concert als alles zo vooraf geregisseerd en geregistreerd staat op band.
Nu goed, ik ga ook soms naar zulke concerten (Rosalia, Janet, Madonna, ...), maar ergens komt het wel 'cheap' over.
Te meer omdat het wel degelijk anders kan, kijk maar naar Dua Lipa of bijvoorbeeld een Tina Turner destijds.
Die laatste gebruikte in sommige songs ook wel een tape, maar dat was dan misschien 10% van een concert.
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?
Sowieso full Foo Fighters.
Een meer exclusievere band die je niet zomaar te zien krijgt.
De kans dat je later nog eens een full set van Jungle kan zien, zelfs op een festival, is veel groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en festirock

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen wat de meerwaarde is van een live concert als alles zo vooraf geregisseerd en geregistreerd staat op band.
Nu goed, ik ga ook soms jaar zulke concerten (Rosalia, Janet, Madonna, ...), maar ergens komt het wel 'cheap' over.
Te meer omdat het wel degelijk anders kan, kijk maar naar Dua Lipa of bijvoorbeeld een Tina Turner destijds.
Die laatste gebruikte in sommige songs ook wel een tape, maar dat was dan misschien 10% van een concert.
Inderdaad, ik vond op pukkelpop die backingtrack bij haar teveel doorgaan.
Er zijn er wel meerdere die hiermee spelen. Maar het nam toch wat weg van het "live" optreden
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Ik vraag me af hoeveel er bij pakweg Nova Twins op band stond vorig jaar.

No way dat die met hun tweetjes al die herrie stonden te produceren.

Maar veel kan het me niet schelen. Was een geweldig optreden. Net als dat van Billie Eilish op Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

FinkPloyd

Playlistbediener
1 mei 2024
9
18
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?
Hangt ervan af hoe dicht je bij het podium wil zijn. Reken voor de Foo Fighters dat je er toch minstens een half uurtje op voorhand moet zijn om nog een plekje te bemachtigen waarbij de band niet zo groot is als een speldekop :)
Maar als je het niet erg vindt om alles te volgen op het scherm, dan kan je eerst naar jungle gaan en later achteraan aansluiten met zicht op de schermen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Maar als je het niet erg vindt om alles te volgen op het scherm, dan kan je eerst naar jungle gaan en later achteraan aansluiten met zicht op de schermen.
Probleem is ook wel dat het vanaf de PA, meer naar achter, ook meestal een jungle (pun intented) is met ongeïnteresseerde festivalgangers.
Hoe later je aankomt, hoe moeilijker het wordt om voorbij die meute te geraken.
Niet zo aangenaam als je probeert in het concert of het moment te geraken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.147
Probleem is ook wel dat het vanaf de PA, meer naar achter, ook meestal een jungle (pun intented) is met ongeïnteresseerde festivalgangers.
Hoe later je aankomt, hoe moeilijker het wordt om voorbij die meute te geraken.
Niet zo aangenaam als je probeert in het concert of het moment te geraken.
Via de zijkant (en dan vooral de kant die niet het dichtst bij de tenten staat) lukt het meestal nog wel om redelijk ver naar voren te komen. En dan hopen dat je langzaam iets centraler komt te staan. Maar een topplek ga je natuurlijk niet veroveren.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Via de zijkant (en dan vooral de kant die niet het dichtst bij de tenten staat) lukt het meestal nog wel om redelijk ver naar voren te komen. En dan hopen dat je langzaam iets centraler komt te staan. Maar een topplek ga je natuurlijk niet veroveren.
Ja, idd, via de rechterkant.

Ik probeer wel niet de asociale klootzak uit te hangen.
Als ik zie hoeveel er zich nog naar voren murwen soms, lastminute.
Vind het toch altijd respectloos als daar al iemand (van een wat kleiner gestalte) een uur of langer op voorhand klaar staat en dan komt er 5 minuten voor aanvang een lange wapper voor staan. Zo zonde.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.609
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?

Ik zeg de Koekdoosmethode:

Welke van de twee bands heeft de minste kans om terug te komen naar RW. Daar ga je naartoe :)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?
Gewoon allebei doen, je hebt dan nog meer dan 1 u 40 foo fighters wandeltijd al meegenomen. Jungle is live top, wordt een feestje en zal wel laatste keer zijn dat ze in de Barn gaan spelen. Bovendien hebben de Foos tegen dan 2 nummers gespeeld en een half uur geluld! Rechterkant net voorbij de wc’s het pak in duiken en je staat nog meer dan goed genoeg!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Gewoon allebei doen, je hebt dan nog meer dan 1 u 40 foo fighters wandeltijd al meegenomen. Jungle is live top, wordt een feestje en zal wel laatste keer zijn dat ze in de Barn gaan spelen. Bovendien hebben de Foos tegen dan 2 nummers gespeeld en een half uur geluld! Rechterkant net voorbij de wc’s het pak in duiken en je staat nog meer dan goed genoeg!
Inschattingsfout. Ze spelen 4 á 5 nummers achter elkaar zonder een woord te spreken. Pas daarna gaat de spraakwaterval open. Grote kans dat je dan o.a. Monkey Wrench, Breakout en The Pretender hebt gemist...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Billie Eilish.

Inschattingsfout. Ze spelen 4 á 5 nummers achter elkaar zonder een woord te spreken. Pas daarna gaat de spraakwaterval open. Grote kans dat je dan o.a. Monkey Wrench, Breakout en The Pretender hebt gemist...
Dan nog is er nog meer da 1,5 aan hits die gaan passeren, als je daarvoor Jungle er nog bij krijgt zou ik niet twijfelen
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Als je beide graag wil zien... en je kan ze beide gaan zien... dan ga je ze toch beide zien!? 😅
Ik denk dat de clou is: hoe graag je een van beiden of allebei wil zien is voor iedereen anders, dus iedereen zal ook een ander advies geven.

Als je vlak van tevoren nog twijfelt lijkt me van beiden iets meepakken het meest logisch. Maar er wordt hier advies gevraagd op basis van smaak. Dan zou MIJN advies zijn om de Foo's volledig mee te pakken op een mooie spot vrij ver vooraan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken