Rock Werchter 2024

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
dEUS is zowat een van de belangrijkste (en beste) rockbands die ons land rijk is, dus alleen al om dat feit zou je zeker één keer gezien moeten hebben.

Absoluut! Instant Street is wellicht het beste nummer ooit geschreven door eender welke Belgische band en Suds & Soda is eigenlijk gewoon ons volkslied ;) Daarnaast zijn ze live eigenlijk ook gewoon altijd goed. De laatste keer dat ik ze zag, op BKS, verwachtte ik om de één of andere reden niet heel veel en ben ik eigenlijk weer helemaal fan geworden! :)

De kwaliteit van het drieluik albums dat dEUS in de jaren '90 uitgebracht heeft is wat mij betreft zelfs internationaal nauwelijks overtroffen. De albums die ze daarna hebben uitgebracht zijn ook wel allemaal goed, maar halen niet meer het niveau van de eerste drie.

Als je geen volledige albums wil luisteren, zou ik de verzamelaar 'No More Loud Music' uit 2001 aanraden. Kort maar krachtig, 11 van hun beste nummers uit hun beste periode, en live gaan ze daar ook zeker wel wat van spelen. Van de periode daarna is Bad Timing naar mijn mening een must-listen. Geweldige spanningsboog en live ook echt top als hij gespeeld wordt! The Architect is ook een populaire single, al heb ik dat nooit helemaal begrepen. Van daaruit kan je altijd nog beslissen in hoeverre je je verder wil verdiepen in de band.

En de reden om ze op Werchter te zien en niet elders? Ik verwacht dat ze héél gedreven gaan zijn om zich nog eens te bewijzen op het grootste festival van het land. Zeker in de barn kan dat niet anders dan vuurwerk geven!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660

Misschien is het goed dat Tomorrowland eens het deksel op de neus krijgt.

Ik heb het al gezegd..ze weten al jaren dat deze maatregel er aan zit te komen en hebben al uitstel gekregen, als ze dan nog eens wegwerpbekers kopen, dan is dat 'on them.'

Als andere titanen zoals Pukkelpop en Rock Werchter de ommezwaai kunnen maken, hebben ze daar in Boom letterlijk geen enkel valabel excuus om niet te volgen.

Op de toon van Megamindy*
Is het arrogantie, is het onkunde, nee dat is het niet..het is gewoon Tomorrowland die denkt: voor ons gelden dezelfde regels niet*
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.096

Misschien is het goed dat Tomorrowland eens het deksel op de neus krijgt.

Ik heb het al gezegd..ze weten al jaren dat deze maatregel er aan zit te komen en hebben al uitstel gekregen, als ze dan nog eens wegwerpbekers kopen, dan is dat 'on them.'

Als andere titanen zoals Pukkelpop en Rock Werchter de ommezwaai kunnen maken, hebben ze daar in Boom letterlijk geen enkel valabel excuus om niet te volgen.

Op de toon van Megamindy*
Is het arrogantie, is het onkunde, nee dat is het niet..het is gewoon Tomorrowland die denkt: voor ons gelden dezelfde regels niet*
Grappig dat 'Tomorrowland' een beetje in het verleden blijft hangen.
 

FinkPloyd

Playlistbediener
1 mei 2024
9
18
Ik verwacht dat ze héél gedreven gaan zijn om zich nog eens te bewijzen op het grootste festival van het land. Zeker in de barn kan dat niet anders dan vuurwerk geven!

Al vrees ik dat je een uurtje zal moeten in de rij staan wachten in de hoop om een plekje in The Barn te bemachtigen :-(
 

FinkPloyd

Playlistbediener
1 mei 2024
9
18
Maar voor haar zaaltour van volgend jaar lijkt dat podium in het midden van de zaal het enige podium te zijn (beetje zoals die laatste tournee van Ed Sheeran, of die 360° tour van U2). Als heel die show daarrond gebouwd is, weet ik niet of je dat zomaar even omzet in een festivalshow…
Billie Eilish heeft op Glastonbury ook haar act aangepast aan het podium....dus vermoed ik dat als Rock Werchter met genoeg poen over de balk komt, er een deal kan gesloten worden :)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
151
139
Billie Eilish heeft op Glastonbury ook haar act aangepast aan het podium....dus vermoed ik dat als Rock Werchter met genoeg poen over de balk komt, er een deal kan gesloten worden :)
Er is nog geen Belgische datum en een 'gat' in de Rock Werchter-periode 2025. De organisatie heeft poen genoeg, dus de eerste aankondiging ergens begin november zal Billie Eilish zijn, en dat zullen we - zeker in België en Nederland - dan al allemaal weten. Net zoals met de Foo fighters voor dit jaar. Ik ben eigenlijk nu al meer benieuwd naar de rest. Niets tegen Eilish, maar ik heb al eens een 'live performance' van haar gezien waarop ik meende dat op een bepaald moment het bandje met haar stem verder liep zonder dat ze verder zong. Niet hetgeen waarop ik meest zit te wachten dus maar goed, Rock Werchter duurt anno 2025 gelukkig vier volle dagen. En laten we (en ikzelf) niet vergeten: eerst komt de editie van 2024 eraan! We zijn er bijna! Joepie!
 
  • Leuk
Waarderingen: FinkPloyd en Thieske

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Niets tegen Eilish, maar ik heb al eens een 'live performance' van haar gezien waarop ik meende dat op een bepaald moment het bandje met haar stem verder liep zonder dat ze verder zong.
Zang meestal live. Muzikale partijen helaas tape.
Kan ook niet anders als je met zo weinig op het podium staat.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Er is nog geen Belgische datum en een 'gat' in de Rock Werchter-periode 2025. De organisatie heeft poen genoeg, dus de eerste aankondiging ergens begin november zal Billie Eilish zijn, en dat zullen we - zeker in België en Nederland - dan al allemaal weten. Net zoals met de Foo fighters voor dit jaar. Ik ben eigenlijk nu al meer benieuwd naar de rest. Niets tegen Eilish, maar ik heb al eens een 'live performance' van haar gezien waarop ik meende dat op een bepaald moment het bandje met haar stem verder liep zonder dat ze verder zong. Niet hetgeen waarop ik meest zit te wachten dus maar goed, Rock Werchter duurt anno 2025 gelukkig vier volle dagen. En laten we (en ikzelf) niet vergeten: eerst komt de editie van 2024 eraan! We zijn er bijna! Joepie!
Ik zou er niet van verschieten moest Herman dit tijdens Rock Werchter al doen (zie Ed Sheeran toen)
 

RookieJur

Playlistbediener
27 mei 2023
5
0
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
533
594
Tips voor iemand die zowel jungle als foo fighters nog nooit live heeft gezien en ze beide zeer graag wilt zien? gewoon jungle meepikken en later komen bij foo fighters?
In dit geval zou ik altijd voor de grotere artiest gaan mocht je ze echt allebei even graag willen zien. Kans dat je Jungle over 2/3 jaar met een nieuw album in AFAS/Vorst kan zien is groot
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.148
In dit geval zou ik altijd voor de grotere artiest gaan mocht je ze echt allebei even graag willen zien. Kans dat je Jungle over 2/3 jaar met een nieuw album in AFAS/Vorst kan zien is groot
Dit geldt natuurlijk ook voor Foo Fighters, maar dan in een KBS of RW.
Shows in de Barn komen doorgaans wel veel intenser binnen dan shows op de Main Stage, dus als je voor de meest unieke ervaring wilt gaan is de positie van Jungle een heel mooie.

Wat ook pleit voor Jungle is de situatie dat je na dit optreden nog 1 a 1,5 uur kunt meepikken van Foo Fighters. Maar wat mij altijd de doorslag geeft is de festivalstemming op het moment zelf. Je kunt nooit de verkeerde keuze maken als je allebei heel graag ziet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken