Rock Werchter 2024

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Gaan aanschuiven om een leeg bekertje binnen te brengen om vervolgens te gaan aanschuiven om een nieuwe pint te halen is toch van de zotte?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
105
80
Ik vermoed dat in de praktijk er ook wel houders zullen zijn om meerdere bekers bv. aan je riem bij te houden om dan in bulk in te wisselen. Ik vermoed dat ik alvast niet bij elke consumptie beker zal wisselen, maar af en toe eens enkele bekers.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.166
1.615
Gedaan met je beker tijdens het optreden aan meisjes mee te geven die trots ruim een meter aan bekers aan het verzamelen waren, maar nu allemaal als halve zolen ons lege bekertje krampachtig vasthouden om braafjes terug in te wisselen na afloop. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Ander onderwerp: de tickets voor het festival en camping zijn inmiddels terug te vinden in ticketmaster account.

Op Reddit meldde iemand hive tickets via ticketswap gekocht te hebben..

Edit: Never mind, was gister ook al opgemerkt door iemand 😬
 

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
18
7
Nee totaal niet. Wat anders met die bekers? In de vuilbak? Dan krijgen ze daar boetes voor...

Jullie hebben nogal erg snel de neiging om direct naar dat maximale winstverhaal te gaan. Ik kan jullie verzekeren dat heel het eco verhaal: van herbruikbare bekers, naar sorteren afval, naar herbruikbaar materiaal bij Bevers... voor heel veel kopzorgen zorgt bij de organisatie. Gaat tenslotte over een evenement van een kleine 90000 mensen per dag. En er echt wel een overtuiging is om het goed te doen. Gaat het ideaal zijn, waarschijnlijk niet. Maar er is een reden waarom het niet binnen dezelfde stand is. Kan je alleen maar zeggen dat er wel wat dingen op het terrein gaan veranderen om dit te faciliteren. Als je het terreinplan zie zal je het wel beter snappen.

De inspanning die er geleverd wordt om het goed te doen, met grote ogen gevolgd door de overheid, is enorm. Er zijn andere festivals die nog vragen voor nogmaals een uitzondering, zoals je wel weet.
Dan zal het toch beter moeten dan bij Springsteen vorig jaar, want dat was een kleine ramp, hopelijk hebben ze die conclusie toen ook getrokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Dan kan ik maar één ding zeggen: Doe als organisatie beter uw best. De festivalganger heeft geen enkele boodschap aan dat het 'tot kopzorgen leidt' bij de organisatie. Iedere festivalganger betaalt meer dan genoeg geld om dat in orde te kunnen krijgen.
Als festivalganger die zelf ook organiseert heb ik een behoorlijke boodschap hieraan, en moet ik heel eerlijk zeggen dat Werchter bij mij vrij goed overkomt. Dat jij er geen boodschap aan hebt, betekent niet dat niemand dat heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
773
717
Als festivalganger die zelf ook organiseert heb ik een behoorlijke boodschap hieraan, en moet ik heel eerlijk zeggen dat Werchter bij mij vrij goed overkomt. Dat jij er geen boodschap aan hebt, betekent niet dat niemand dat heeft.
Ik ga mijn punt verduidelijken.

Allereerst heb ik nergens gezegd dat Werchter een slechte organisatie is. Als ik vergelijk met mijn buitenlandse ervaringen, is Werchter op vele vlakken goed georganiseerd (wel zeer inspiratieloos). Maar op dit vlak met de recycling slaan ze de bal naar mijn mening volledig mis.

Ik vergelijk het volledig met de toiletten op een festival. Mensen zijn tamme dieren. Na een show gaat het merendeel naar de dichtsbijzijnde, met als gevolg ellenlange wachtrijen. Stapt 10 minuten verder en ge zit quasi alleen. Is dat een fout van de organisatie? Nee, maar mensen zijn nu éénmaal zo.

Met die bekers gaat het gewoon net hetzelfde zijn. Op de main gaan de mensen echt nie naar een recyclepunt aan the slope stappen om dan eventueel daar pinten te kopen en terug te keren.

En dan komen we gewoon nog op het punt dat er onnodige wachtrijen worden gemaakt. En dat was een groot probleem op tw classic. Er was gewoon veel chaos want die recyclepunten stonden bijna altijd naast de drankstanden. De ene rij wachtenden ging over naar de andere rij wachtenden, waardoor het gewoon veel te druk was.

Als ik hier dan lees dat het een test was om de pijnpunten te detecteren, kon je dat gewoon al op voorhand weten. En dan vind ik (puur mijn mening) dat je als organisatie dat systeem gewoon niet moet invoeren en moet kijken hoe ze het elders doen.

Maar goed, de organisatie mag mijn ongelijk aantonen. Alle pluimen op de hoed als het wel goed komt. Maar ik vrees er voor.
 

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
18
7
Soms moet je eens niet de kudde volgen en 5min wandelen.
nog nooit langer dan 1min aangeschoven voor eten/drinken/bons (en ik ga al lang naar werchter)
Soms moet je eens lezen, het gaat hier over het feit dat er op een andere plaats bekers moeten ingeleverd worden dan waar je drank besteld.
En dat was een ramp bij Springsteen. Los van het feit dat die wisselbekers zo al een miserie zijn als je met een groep bent, was dit nog een extra horde. Ik ben trouwens de kudde niet gevolgd, ben de hele lijn voorgestoken en heb 1 beker naar de voorste persoon in de rij gegeven, waardoor het proces 10 seconden heeft geduurd, want ik ga geen 10 minuten in een rij staan tijdens de bisnummers van Springsteen. (ik ga sinds 1997 naar Werchter)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.163
5.494
Ik ga mijn punt verduidelijken.

Allereerst heb ik nergens gezegd dat Werchter een slechte organisatie is. Als ik vergelijk met mijn buitenlandse ervaringen, is Werchter op vele vlakken goed georganiseerd (wel zeer inspiratieloos). Maar op dit vlak met de recycling slaan ze de bal naar mijn mening volledig mis.

Ik vergelijk het volledig met de toiletten op een festival. Mensen zijn tamme dieren. Na een show gaat het merendeel naar de dichtsbijzijnde, met als gevolg ellenlange wachtrijen. Stapt 10 minuten verder en ge zit quasi alleen. Is dat een fout van de organisatie? Nee, maar mensen zijn nu éénmaal zo.

Met die bekers gaat het gewoon net hetzelfde zijn. Op de main gaan de mensen echt nie naar een recyclepunt aan the slope stappen om dan eventueel daar pinten te kopen en terug te keren.

En dan komen we gewoon nog op het punt dat er onnodige wachtrijen worden gemaakt. En dat was een groot probleem op tw classic. Er was gewoon veel chaos want die recyclepunten stonden bijna altijd naast de drankstanden. De ene rij wachtenden ging over naar de andere rij wachtenden, waardoor het gewoon veel te druk was.

Als ik hier dan lees dat het een test was om de pijnpunten te detecteren, kon je dat gewoon al op voorhand weten. En dan vind ik (puur mijn mening) dat je als organisatie dat systeem gewoon niet moet invoeren en moet kijken hoe ze het elders doen.

Maar goed, de organisatie mag mijn ongelijk aantonen. Alle pluimen op de hoed als het wel goed komt. Maar ik vrees er voor.

Net zoals in theorie en aan de tafel en na al die vergaderingen het concept van de Barn vorig jaar een prima idee was... tot het festival startte.

Over zulke zaken gaan ze overal elders kijken, bekergegeven. Ze dachten de goede keuze te hebben gemaakt. En er waren veel pijnpunten.
Aanpak dit jaar zal je dus wel zien als het zover is.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
773
717
Net zoals in theorie en aan de tafel en na al die vergaderingen het concept van de Barn vorig jaar een prima idee was... tot het festival startte.

Over zulke zaken gaan ze overal elders kijken, bekergegeven. Ze dachten de goede keuze te hebben gemaakt. En er waren veel pijnpunten.
Aanpak dit jaar zal je dus wel zien als het zover is.
The barn vind ik iets anders. Dat is iets redelijks uniek. Weinig festivals die zoiets hebben. Dus dat ze zich daar op hebben verkeken, begrijp ik wel. En ze hebben het ook nog wat proberen op te lossen tijdens het festival.

Maar met die bekers valt er niet veel op in te grijpen tijdens. Maar nogmaals, ze mogen mij verrassen;)

Als ze slim zijn, zetten ze veel mobiele personen in voor bier te tappen. En zoals op Primavera sound 'tappunten' zetten, waar je zelf uw pint kan tappen. Zo kan je uw bekers hergebruiken zonder ze te hoeven in te wisselen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Soms moet je eens lezen, het gaat hier over het feit dat er op een andere plaats bekers moeten ingeleverd worden dan waar je drank besteld.
En dat was een ramp bij Springsteen. Los van het feit dat die wisselbekers zo al een miserie zijn als je met een groep bent, was dit nog een extra horde. Ik ben trouwens de kudde niet gevolgd, ben de hele lijn voorgestoken en heb 1 beker naar de voorste persoon in de rij gegeven, waardoor het proces 10 seconden heeft geduurd, want ik ga geen 10 minuten in een rij staan tijdens de bisnummers van Springsteen. (ik ga sinds 1997 naar Werchter)
Sorry, Was "bekerinleveren" bij mijn opsomming vergeten te zetten
(maar dacht dat dit wel duidelijk was....)
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
190
Ik vind het jammer dat er van de munten is afgestapt. Zo ook hele tijd dat lege bekers meenemen om om te ruilen. Manmanman.
Hand ophouden, ieder een munt inleggen en om de beurt een ronde halen. Dat is toch verrekte makkelijk.

Nu gaan we maar met 2en dus dat scheelt. En misschien is het wat ouderwets; maar harde valuta zoals een munt of bon, dat is toch wat makkelijker bij te houden met de uitgaven ook.
Maarjaaa, het is onze zuurverdiende vakantie meteen. Dus ik ga niet om een paar Coins liggen te mijmeren. Volop gaan genieten, daar gaan we voor!

Hoe meer ik me in de Line-Up verdiep, hoe meer zin ik wel krijg. Zeker als het zonnetje wat door wilt komen af ten toe waag je jezelf al een beetje op de Werchter-wei.


Ik ben klaar voor 4 dagen start middag op de wei. Hup!
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Zat nog eens naar de geplubliceerde prijslijst te kijken. En biertje €3,50 oke dit is nu eenmaal de nieuwe prijs maar schrok vooral van het eten!!!
Als voorbeeld mini loempia’s 6 stuks €7 en wil je daar een beetje saus bij moet je gewoon €1 extra betalen…. Dat is gewoon ‘taking the piss’ voor je bezoekers. Dat alles duurder is geworden afgelopen jaren geloof ik wel maar met sommige dingen wordt wel heel makkelijk wat geld bovenop gegooid 😳.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Gebruikers die dit onderwerp bekijken