Misty Fields 2026

Vond Mary in the Junkyard wel erg sterk, voorin de tent was het publiek aandachtig en volledig stil. Prachtige stem. Helaas was het gepraat van achter in, of buiten, de tent tot voorin te horen.

Topweekend, dat wel, nu al.

• Leuk
Waarderingen: Patje, NiekBBQ en Bubba
Squid was inderdaad 🔥. Helaas eerste stukje gemist, omdat ik nog even bij ehbo schade moest beperken van de levende kanonskogel die vanuit de Fomies pit op mijn jukbeen werd afgevuurd. Niet helemaal gelukt, maar het had erger gekund. Dus morgen gewoon weer door. Op naar Bodega en anders moois.

• Leuk
Waarderingen: Patje en gesp
Twee dagen naar Misty Fields geweest en voor mij het beste festival van de zomer en van het jaar tot nu toe. Drie optredens waren buiten categorie voor mij gisteren met Prewn, Shaking Hand en mary in the junkyard.

Mijn top 10:
1. Prewn
2. Shaking Hand
3. mary in the Junkyard
4. Ty Segall
5. Ratboys
6. Cory Hanson
7. Man/Woman/Chainsaw
8. Bleech 9:3
9. Annabelle Chairlegs
10. Glyders

Vandaag ga ik overslaan wegens te nat -23 mm volgens de laatste voorspellingen- en verder naast My Precious Bunny weinig dat me genoeg boeit.

Alleen gisteren geweest. Top dag gehad!
Alvast de top 4 en rest volgt nog.

1. Squid - top headliner
2. Man/Woman/Chainsaw - meeste potentie
3. Bleech 9:3 - lekker grungie
4. Pales - verrassing van de dag

• Leuk
Waarderingen: Patje en fred alweer..
Paar gedachten na een dagje Misty Fields.

Positief:
  • Heerlijk relaxte vibe, een beetje BKS maar dan zonder de ONE en de TWO en wat meer Brabantse vibe in het algemeen.
  • Geen een slechte act gezien gisteren.
  • De concepten Bleech 9:3, Man/Woman/Chainsaw en Squid.
  • De pit bij Squid.
  • Leuke aanspraak gehad in het algemeen, veel complimenten gehad over mijn outfit/oorbellen 🥰.
  • Het eten en over het algemeen zeer schappelijke prijzen. Ook nergens lang in de rij hoeven wachten voor drinken of eten.
  • Gratis (!!!) parkeren, ook al reed ik per ongeluk volle vaart de artiesteningang in in eerste instantie.
Negatief:
  • Het geluid van die twee radiomannetjes en de DJ bij de ingang stond vreselijk hard, daarom af en toe ook een vreselijke soundbleed. Radiomannetjes waren wel zeer geinig.
  • Divers publiek, in de zin van indieheads en lokale bevolking (?) door elkaar; daarom af en toe een beetje opgelaten als ik los aan het gaan was en de mensen om me heen niet. Maar dat ligt meer bij mij dan hun. Geen één vervelend persoon tegengekomen verder.
  • Had graag meer merch gekocht, maar er was helaas niet zoveel. Kon helaas ook geen shirt van MWC kopen want had geen cash bij.
  • Model/Actriz klinkt toch een beetje alsof je printer en serviesbak een post-punk band zijn begonnen, en dan niet in de goede zin...
Volgend jaar ben ik er zeker weer een dagje bij!

Wat een dag! Overvolle agenda en dan nog lees ik hier dat ik dingen gemist heb. Mijn topper was Fomies maar evenzeer enorm genoten van Bleech, Pales en Squid. Verloren Lading podium was erg leuk en eervolle vermelding voor the North. Alleen Mary vond ik niks. Wat een onwijs tof festival is het toch. Droog de camping gehaald en medelijden met de festivalgangers die vandaag nog moeten want crisis wat een hoop regen was er gevallen

• Leuk
Waarderingen: Patje en fiesta
De meeste plus- en minpunten van het festival zijn hier al benoemd. Behalve dat ik zaterdag ziek werd, dat was wel echt een minpunt. Daarom zijn we in combinatie met de regen vanochtend al vroeg vertrokken.

Hier mijn ranking met een compacte beschrijving:
  1. Man/Woman/Chainsaw – Hoogtepunt van het weekend! Ik had al een tijdje FOMO sinds ik ze een paar jaar terug gemist had op Left of the Dial, en die FOMO was weg nadat ze Ode to Clio speelden.
  2. Clarion – Leuke shoegaze band die ook lekker hard ramt.
  3. Ratboys – Fijne muziek die past bij het bos in het donker. Leuk optreden!
  4. Shaking Hand – Helaas alleen de eerste 4 nummers gezien, maar was tof!
  5. Squid – Derde keer Squid voor mij dit optreden belandt boven Zeitgeist en onder Paradiso.
  6. Prewn – Zeer goed, maar hier merkte ik dat ik ziek werd dus concentratie was lastig.
  7. Annabelle Chairlegs – Leuke band! Vooral de drummer deed leuke dingen.
  8. Gans – Dit werkt top op een festival, maar zou ik niet gauw thuis opzetten.
  9. Ty Segall – Vond het iets leuker dan op DTRH.
  10. Tooth – Eerste helft gemist, maar wat ik zag was goed.
  11. Ellis-D – Prima show, maar veel trucjes en niet echt sterke nummers.
  12. Mary in the Junkyard – Helaas raakte dit mij niet. Niet de juiste setting denk ik.
  13. Bleech 9:3 – Niet echt van onder de indruk. Een beetje een verouderde sound.
  14. Lowertown – Sprak me niet aan, dus eerder vertrokken.
  15. Glyders – Zeer saai.
Vind het wel een prettig festival, maar geen must voor volgend jaar. (zal volledig van de line-up afhangen)

Voor mij de eerste keer Misty Fields en uiteindelijk alleen vrijdag en zaterdag geweest. Vandaag vooral vanwege de regen al eerder huiswaarts gegaan.

Allereerst veel complimenten voor het programma. Echt top geboekt, met daarbij een goede dagindeling. Jonge bands die enthousiast en dankbaar zijn dat ze hun eerste tour in Europa en/of eerste show in Nederland spelen werkt toch aanstekelijk. Mede hierdoor eigenlijk niets gezien wat echt tegenviel.

Ondanks uitverkochte dagen viel de drukte goed mee. Genoeg ruimte bij de podia en nergens echt hoeven wachten op drinken en eten. Gratis parkeren ook een dikke pré.

Dan muzikaal. Heel erg onder de indruk van Man / Woman / Chainsaw. Waanzinnig optreden, met verbazing staan kijken en luisteren. Had ze eerder gezien en wist wat ik ongeveer kon verwachten, hier duidelijk in een betere setting en alsnog verrast.

Squid erna was daarom lastiger inkomen, maar in de tweede helft toch de status van headliner waargemaakt.

Ratboys erg sympathiek en Black Earth, WI is toch een weergaloze song. Moet als band toch een droom zijn om zo'n song in het repertoire te hebben.

Verder vooral genoten van Ty Segall, Mary in the Junkyard, Fomies en Bleech 9:3.

Jammer dat er geen normaal alcoholvrij bier werd verkocht. En oprecht vervelend dat het podium bij de ingang in het bos nog te horen was, leverde een pijnlijk moment op met een ABBA dat tot de eerste rijen bij the North te horen was. Had de indruk dat bij dit podium het geluid zaterdagavond harder stond.

De derde dag was een echte modderdag. Wat een regenval. Met enkele vastgelopen auto's en modderspelletjes door een enkeling. Het terrein is duidelijk niet klimaatproof.
Jammer dat je je overgebleven consumptiemunten niet terug kunt verzilveren. Een beetje ouderwets eigenlijk.

Misty Fields is natuurlijk een fantastisch festival. Drie podia met pijlsnelle wisselingen tussen optredens. Je verveelt je geen moment.
Veel interactie tussen de bands en publiek.

Mijn top 3 vandaag:
- Lucia & The Best Boys (zangeres met een gouden strot).
- Golumb (leuke samenzang, maar helaas dutte het een beetje in na een sterke opening).
- Competition (dappere last minute vervanger voor Honey I'm Home).

• Leuk
Waarderingen: Patje
Mijn top 5 van het weekend in random order. Clarion, Ratboys, GANS, Corey Hanson en BODEGA. Ze vonden het Bos (terecht) een leuker podium dan De Mist 3 jaar geleden. Vandaag nog Hosanna morgen start ik met wat Kut was…

My top five concerts are Fomies, Gans, Tooth, Pales and Dug, but my absolute number one are the men and women who used their tractors to pull out hundreds of cars and caravans.

I wonder if anyone might be able to tell me which band played that secret concert? I don’t think they mentioned their name (at least not whilst I was standing in front of the stage).

• Haha
  • Geweldig
Waarderingen: Patje en koekroeck
Vrijdag; Annabelle Chairlegs, Fuzzy Teeth, Ellis-D, Glyders, Allah-Las, Good Health Good Wealth, Gans, Ty Segall, Chalk
Zaterdag; Wodiwo, Group AD, Raynor, Shaking Hand, Pales, Mary in the junkyard, the north, Bleech, Crows, Man/Woman/Chainsaw, Fomies, Squid, Model/Actriz,
Zondag; DUG, Bucket, Golomb, Mustbejohn, Arcy Drive, Bodega, Weird Nightmare, Wine Lips

Heerlijk festival! Al mocht het publiek hier en daar wel wat uitbundiger zijn.

Zaterdag koop ik blind een weekend kaart voor volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: Patje

Users who are viewing this thread