Mooi om te lezen dat dit forum leeft! Ik heb wel een beetje mijn hart verloren aan dit festival dus hoewel wat laat ook mijn korte terugblik.
Muzikaal was het weer om door een ringetje te halen. Zondag vind ik meestal een wat mindere dag en door de regen (en de keuze om toen het even droog was alles in te pakken) heb ik die dag het minst gezien. Evengoed: de combinatie Dug en daarna Bucket was een erg fijn blok. Mooi contrast ook: eerst line dancing bij Dug met ook nog zoiets als een folk circle pit, en daarna nog heel even de moshpit in bij Bucket. Heel even, want ik merkte dat de vermoeidheid er langzaam aan het insluipen was. Kennelijk was ik niet de enige die daar die dag last van had: ik vond Wine Lips erg tof (wat een lekker vuige set was dat!) en verbaasde me erover dat de zaal zo tam was.
Of dat bij Bleech ook zo was weet ik niet: ik stond daar ook vooraan. Net als bij Tooth overigens, waar voltallig M/W/C naast me stond om hun landgenoten te supporteren, en dat deden ze (vooral de gitarist) af en toe ook luidkeels. Heel tof en terecht want het was een fijn optreden. Crows heb ik bewust geskipt om op tijd helemaal vooraan te kunnen staan bij M/W/C. Wat een fabelachtig optreden!!!! Speelplezier, de variatie in en de opbouw van de set, de interactie tussen de bandleden op het podium:Voor mij klopte alles aan deze band. Ik heb hier nog een shirt, een totaal kapot geslagen drumstok en de playlist als souvenir
Er waren zoveel mooie optredens, maar deze 13 waren mijn favoriet op MF 2026;
M/W/C !!!! Squid !!! Prewn Group AD Tooth Bleech 9:3 Ellis-D Clarion Ty Segall Gans
Dug
Bucket
Wine Lips
Waren ook meer dan vermeldenswaardig: de crowdsurfende man in rolstoel, de turn act van Mary in the Junkyard (hoe dan???) en vooral de boeren die met hun trekkers vastgereden festivalgangers hebben losgetrokken. Zonder hun hulp was voor mij de MF zondag ook van de regen in de blub geëindigd

…Als dank gisteren snel een doos chocolade auto’s met bedankkaart voor ze op de post gedaan. Al met al was het weer een mooie editie! Tot 2027!!