Rock Werchter 2025

“Laat me duidelijk zeggen: we doen dat niet om de mensen te ambeteren. Na corona moest iedereen twee kale zomers goedmaken: de leveranciers, de techniekers, de artiesten zelf. Komt daarbij dat festivals plots het nieuwe goud waren in de ogen van bepaalde promotoren – ik noem hen een beetje ‘gold diggers’. Door dat gestegen aanbod is alles nog duurder geworden. Wij hebben dat moeten ondergaan en doorrekenen aan de bezoekers. Anders doe je als festival gewoon niet meer mee.”
Gho, hij doet nu wel een klein beetje alsof ie Moeder Theresa is, Werchter blijft eigendom van een beursgenoteerd multinational, dus die willen zoveel mogelijk winst maken, al blijft het wel zo dat de prijs kwaliteit tussen ticketprijs en line-up/beleving nog steeds heel goed zit. Als je een ticket voor elke headliner los koopt zit je al makkelijk over die 300 euro, maar qua eten/drinken blijft het wel triest gesteld. Daar heb je op bijvoorbeeld Pukkelpop toch nét iets minder het gevoel dat je zoveel mogelijk uitgeperst wordt.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Is dat niet de keerzijde van één overkoepelende uitbatersorganisatie?

Ik weet er oprecht niks van af, maar op mijn boerenverstand heb ik het idee dat die soort van monopolie die Bevers & Bevers heeft, wellicht niet bevorderlijk is voor de voedselprijzen. Als je zoiets afzet tegenover de 'individuele ' foodtruckconstructie van BKS of PKP, kan ik me voorstellen dat je hier selectiever kan zijn in wat je het geld waard vind. Maar wellicht is dit te kort door de bocht. Wie bepaald bijvoorbeeld de prijzen van het aanbod dat de foodtrucks leveren?

Iemand die hier meer kennis van heeft?

• Leuk
Waarderingen: nikita
Is dat niet de keerzijde van één overkoepelende uitbatersorganisatie?

Ik weet er oprecht niks van af, maar op mijn boerenverstand heb ik het idee dat die soort van monopolie die Bevers & Bevers heeft, wellicht niet bevorderlijk is voor de voedselprijzen. Als je zoiets afzet tegenover de 'individuele ' foodtruckconstructie van BKS of PKP, kan ik me voorstellen dat je hier selectiever kan zijn in wat je het geld waard vind. Maar wellicht is dit te kort door de bocht. Wie bepaald bijvoorbeeld de prijzen van het aanbod dat de foodtrucks leveren?

Iemand die hier meer kennis van heeft?
Ik las hier al een aantal keer dat Bevers en RW samen de prijzen bepalen

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen
Het komt redelijk simpel neer op dit.

Bevers & Bevers doet hun menuvoorstel qua aanbod en prijszetting voor het festival, dat wordt vervolgens afgetoetst met de organisatie en afgeklopt, bvb ook wat het omzetspercentage is dat naar de organisatie gaat.

De consument klaagt vervolgens dat ze tegen de 9 Euro moeten betalen voor een Bicky of moeten extra betalen voor zoetzure saus bij de loempia.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Paddy en RickHuissen

Bevers & Bevers doet hun menuvoorstel qua aanbod en prijszetting voor het festival, dat wordt vervolgens afgetoetst met de organisatie en afgeklopt, bvb ook wat het omzetspercentage is dat naar de organisatie gaat.

De consument klaagt vervolgens dat ze tegen de 9 Euro moeten betalen voor een Bicky of moeten extra betalen voor zoetzure saus bij de loempia.

Maar gaan zij (B&B) bijvoorbeeld ook over de prijssetting van wat alles wat er in de smaakfabriek te verkrijgen is?

Maar gaan zij (B&B) bijvoorbeeld ook over de prijssetting van wat alles wat er in de smaakfabriek te verkrijgen is?

Nee, De Smaakfabriek is een pop up restaurant dat de focus legt op streekproducten en staat los van Bevers en Bevers. Die hebben dus een apart contract, maar ook zij moeten uiteraard afspraken maken naar hun prijszetting toe. Hetzelfde gaat op voor de Apero en Aperol Spritz hun stand. Aparte contracten, maar de prijs moet comform het product en de algemene prijszetting van de catering zijn.

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen
Heeft Live Nation trouwens geen hand in Bevers zoals in héél wat toeleveranciers voor het festival?
Interessante video van Wall Street Journal over het fenomeen Live Nation trouwens:

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

Die prijs voor eten betalen vind ik niet erg als je er ook kwaliteit voor terug krijgt.
Een dure bicky, Een euro voor wat saus op je loempia is echt te gek. Een glas wijn van bijna 10 euro.

Hopelijk komen er eens wat andere standjes met variatie, andere uitbaters.
Al blijft de stoofvlees friet in prijs - hoeveelheid wel 1 vd betere opties.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Die prijs voor eten betalen vind ik niet erg als je er ook kwaliteit voor terug krijgt.
Een dure bicky, Een euro voor wat saus op je loempia is echt te gek. Een glas wijn van bijna 10 euro.

Hopelijk komen er eens wat andere standjes met variatie, andere uitbaters.
Al blijft de stoofvlees friet in prijs - hoeveelheid wel 1 vd betere opties.
Precies dat soort dingen stoor ik mij ook mateloos aan, elk kleine ding moet absurd veel geld voor worden gevraagd. Ik ben best bereid trouwens om 14-15 euro te betalen voor een bak eten, als het vervolgens niet eens een normale portie is wordt ik wel chagrijnig, bij Werchter ga ik meestal gewoon voor een bak pasta, kan ik weer 1 a 2 dagdelen mee verder, kleine late night snack erna op de camping en ik ben tevreden.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Ik ben op zoek voor 2 vriendinnen voor een ticket voor vrijdag ...
Toevallig niemand die me kan helpen ?
Ticketswap staan aan en ook al aangemeld op wachtlijst.
Dank bij voorbaat :-)

Heeft Live Nation trouwens geen hand in Bevers zoals in héél wat toeleveranciers voor het festival?
Interessante video van Wall Street Journal over het fenomeen Live Nation trouwens:
Neen… is gewoon een erg sterke speler in België die erg goede condities biedt.

Ben trouwens geen fan van Bevers. En dit door de geleverde kwaliteit. Maar je kan daar als organisator altijd wel op rekenen. Die kunnen enorme hoeveelheden verzetten op korte tijd, wat natuurlijk een interessant gegeven is.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Neen… is gewoon een erg sterke speler in België die erg goede condities biedt.

Ben trouwens geen fan van Bevers. En dit door de geleverde kwaliteit. Maar je kan daar als organisator altijd wel op rekenen. Die kunnen enorme hoeveelheden verzetten op korte tijd, wat natuurlijk een interessant gegeven is.
Ik denk wat vooral mist op Werchter en wat Graspop en Pukkelpop wel aanbieden is een stuk met foodtrucks en uitgebreide keuze, bovenop de meuk van Bevers. Al zie ik ook niet onmiddellijk waar daar plek voor is. Links in de vergeethoek naast de Barn of helemaal achteraan in de hoek bij The Slope?

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Ik denk wat vooral mist op Werchter en wat Graspop en Pukkelpop wel aanbieden is een stuk met foodtrucks en uitgebreide keuze, bovenop de meuk van Bevers. Al zie ik ook niet onmiddellijk waar daar plek voor is. Links in de vergeethoek naast de Barn of helemaal achteraan in de hoek bij The Slope?
Hier en daar zijn er wel food trucks hoor.

Misschien cliche, en als Hollander weinig kennis van de Bevers, en qua prijs/kwaliteit kan ik de discussie volgen, maar qua uitgebreide keuze.. Ik vind dat er toch behoorlijk wat te kiezen valt op Werchter qua menu. Je kunt voor friet, pizza, burger gaan, pasta is aanwezig, orientaals, falafel, de poke bowls, salades van foodmaker (pro tip voorgaande jaren qua value for money), balls & glory, smaakfabriek, mosselen, nachos, snacks bij de aperol..

Ik denk dat die 2 hoeken die je zegt wel gebruikt worden als nooduitgang voor desbetreffende zones.

Users who are viewing this thread