Pinkpop 2025

werchter 2009
lekker spartaans op een roze tank ofzo na
een 169 euro voor 4 dagen met een heerlijke affiche
nog betaalbaar eten op de weide en nog veel goedkoper daarbuiten door de lokale verenigingen
een papieren spoorboekje bij het binnekomen met tekstjes, info...

een marktje op de weide...
Festivals waren destijds ook al duur en mensen klaagden toen ook over de prijzen.
Gemiddeld inkomen was toen ook maar 2.500 euro bruto, terwijl we nu bij 4.310 euro zitten. Festivals zijn wel verhoudingsgewijs lichtjes duurder geworden, maar ook niet zo extreem als we dat aanvoelen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
En zo druk je een goeie inhoudelijke discussie over een festival de grond in.

Het festival is toch ooit opgezet zodat mensen gezamenlijk drie dagen lang van muziek konden genieten? Allemaal voor dezelfde prijs, allemaal op dezelfde voet. Iedereen is even één weekend helemaal gelijk.

Het is toch jammer dat het festival (net als veel andere festivals) hier langzaam maar zeker met het jaar vanaf stapt?

Genieten van je favo festival is te gek maar niet elke kritische noot hoeft met een lachend poppetje worden weggewuifd.
We zijn ook echt wel idealisten wat dat betreft. In een tijd waarin festivals het financieel zwaar hebben, de écht grote artiesten hun eigen shows doen en mensen steeds meer naar dat ene specifieke festival lijken te gaan. Dan is het vanuit commercieel oogpunt wel logisch dat elke kans waar geld mee verdiend kan worden, dan ook benut wordt. Alles om die ticketprijs maar enigszins te drukken.
Maar dat het uiteindelijk ten koste van de gedachte dat inderdaad iedereen gelijk is op een festival, moge duidelijk zijn. En het gevoel dat je als bezoeker op een festival steeds meer uitgewrongen lijkt te worden, groeit ook steeds meer.

Ik wil een ander punt inbrengen.
Het principe van ‘wie het eerst komt het eerst maalt’ is namelijk ook niet eerlijk. Dit gaat ervan uit dat alle personen gelijk zijn en dezelfde kansen moeten hebben om ergens van voor te staan.

Echter, niet alle personen zijn gelijk. Voor mindervalide personen is er bijvoorbeeld al een heel mooi deck zodat ze toch samen met een begeleider kunnen genieten van de shows. Voor iemand zoals ik die moeite heeft om recht te staan uren achter elkaar is het haast niet te doen om vooraan te staan.

Zo word je door zowel security als festivalgangers om je heen gesommeerd om recht te staan als het te druk wordt en dat kan soms al wel meer dan een halfuur voordat een headliner begint het geval zijn.

Ik ben van mening dat er ook iets gedaan moet worden voor deze groep mensen, en dat werkt niet met een volledig systeem van ‘wie het eerst komt het eerst maalt’. Ik zou bijvoorbeeld twee gradaties willen aanbrengen voor mindervalide personen. Waarbij een gedeelte toegang verleent tot de aangewezen plek voor mindervalide personen en een ander deel tot een gegarandeerde plek in het voorvak.

Pas dan doen we het als samenleving echt goed met inclusie. Kosten? Helemaal niks. Wel iets van een doktersvoorschrift natuurlijk omdat anders iedereen het wil.

Ik wil een ander punt inbrengen.
Het principe van ‘wie het eerst komt het eerst maalt’ is namelijk ook niet eerlijk. Dit gaat ervan uit dat alle personen gelijk zijn en dezelfde kansen moeten hebben om ergens van voor te staan.

Echter, niet alle personen zijn gelijk. Voor mindervalide personen is er bijvoorbeeld al een heel mooi deck zodat ze toch samen met een begeleider kunnen genieten van de shows. Voor iemand zoals ik die moeite heeft om recht te staan uren achter elkaar is het haast niet te doen om vooraan te staan.

Zo word je door zowel security als festivalgangers om je heen gesommeerd om recht te staan als het te druk wordt en dat kan soms al wel meer dan een halfuur voordat een headliner begint het geval zijn.

Ik ben van mening dat er ook iets gedaan moet worden voor deze groep mensen, en dat werkt niet met een volledig systeem van ‘wie het eerst komt het eerst maalt’. Ik zou bijvoorbeeld twee gradaties willen aanbrengen voor mindervalide personen. Waarbij een gedeelte toegang verleent tot de aangewezen plek voor mindervalide personen en een ander deel tot een gegarandeerde plek in het voorvak.

Pas dan doen we het als samenleving echt goed met inclusie. Kosten? Helemaal niks. Wel iets van een doktersvoorschrift natuurlijk omdat anders iedereen het wil.
Via INTER is tegenwoordig wel gelukkig al wat meer mogelijk. Kan natuurlijk altijd nog beter en toegankelijker.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Het is toch een schande dat dit soort dingen normaal gaan worden op festivals. En dan met name toegang tot een voorvak afkopen of stukjes terrein met schaduwplekken waar je extra voor moet betalen. Zeker dat laatste moet je als festival gewoon voor iedereen op goede orde hebben. Glamping, groepsplekken etc maakt me niet uit en snap dat er mensen op de camping meer willen betalen voor wat gemak.

Maar man wat hoop ik dat PP het enige grote festival in Nederland blijft waar er die onzin bestaat als een sky (VIP) deck en betaalde gebieden op het festival terrein.
Helemaal eens als het gaat om schaduw.

Soms hebben we een enorm zonnige warme editie en dan ervaar ik echt veeeeeeel te weinig schaduw plekken op het festivalterrein.
Daarom heb ik met mijn groepje een tuinterras kaart gekocht, garantie op schaduw.
Triest eigenlijk want Pinkpop zou voor iedereen genoeg schaduw plekken moeten verzorgen. Dan daarnaast ook geen partytent toestaan en dan is Pinkpop eigenlijk een festival dat kansen op verbranding en dus huidkanker in de hand werkt.

Dit was nog even mijn zeikmomentje

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon ook onderdeel van de nieuwe generatie of 'verjongeren' van Pinkpop. Eindelijk niet meer de oude artiesten op herhaling, maar de tik tok artiesten die alleen voor 1 jaartje bekend zijn, die moeten flink cashen in die korte periode. Dus denk dat hun gages torenhoog zijn. De nieuwe doelgroepen zijn heel anders dan de 'oude' Pinkpop generaties. Het gaat voor de nieuwe bezoekers over het 'beleving' en niet zozeer over de muziek. Ik lees vaak hier over de 'show' en niet over de muziek. Dus niet vreemd dat dit de toekomst wordt. Heb al 2 jaar geleden gezegd dat Pinkpop de Coachella van Nederland gaat worden. De 'oude' Pinkpop komt nooit meer terug, de nieuwe generaties zijn vele male meer materialistisch ingesteld en die zijn bereid ervoor te betalen. Gelukkig zijn er nog wat festivals voor de oudere generaties en laat Pinkpop voor de 13 in een dozijn DJ's enz. 'Be careful what you wish for'. De tijd van de Tik Tok generatie is aangebroken.

Dit is gewoon ook onderdeel van de nieuwe generatie of 'verjongeren' van Pinkpop. Eindelijk niet meer de oude artiesten op herhaling, maar de tik tok artiesten die alleen voor 1 jaartje bekend zijn, die moeten flink cashen in die korte periode.
Dat zie je in de lineup niet terug. Die dj's die je noemt ook niet.

Dit
Heb al 2 jaar geleden gezegd dat Pinkpop de Coachella van Nederland gaat worden.
zie ik dan ook echt nooit gebeuren.

Het is vermoedelijk niet eens de jonge generatie die je hier noemt die je op zo'n Skydeck terug zal vinden.

Dat zie je in de lineup niet terug. Die dj's die je noemt ook niet.

Dit

zie ik dan ook echt nooit gebeuren.

Het is vermoedelijk niet eens de jonge generatie die je hier noemt die je op zo'n Skydeck terug zal vinden.
Meningen verschillen, toch.

Meningen verschillen, toch.
Ja, maar je hebt hier een heel betoog over de tiktokgeneratie en dertien in een dozijn dj's in een topic over Pinkpop. Waar de headliners dit jaar Rodrigo - Timberlake - Muse zijn en waar er amper dj's op het affiche te vinden zijn.

Ook het idee dat de jonge generatie materialistischer is mag wat meer onderbouwing. Volgens mij valt dat reuze mee. Ik zie die niet zo snel tickets voor een Skydeck halen. Eerder de 40 plussers en de netwerkborrelaars.

Pinkpop lijkt in de verste verte niet op Coachella dus ik vind het een bijzondere vergelijking.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en WTSGD
Ja, maar je hebt hier een heel betoog over de tiktokgeneratie en dertien in een dozijn dj's in een topic over Pinkpop. Waar de headliners dit jaar Rodrigo - Timberlake - Muse zijn en waar er amper dj's op het affiche te vinden zijn.

Ook het idee dat de jonge generatie materialistischer is mag wat meer onderbouwing. Volgens mij valt dat reuze mee. Ik zie die niet zo snel tickets voor een Skydeck halen. Eerder de 40 plussers en de netwerkborrelaars.

Pinkpop lijkt in de verste verte niet op Coachella dus ik vind het een bijzondere vergelijking.
Grappig dat nu opeens 'onderbouwing' moet komen. Merk ook dat je niet zo goed beeldspraak begrijpt, maar goed. Gaat niet een proefschrift met annotaties maken. 😀. Andere meningen, dat mag toch Graag jouw onderbouwing over 40 plussers en netwerkborrelaars.

Laat ik het dan op deze manier vragen: Jou mening is dat Pinkpop straks de Nederlandse Coachella gaat worden. Dat riep je twee jaar geleden al zei je.

Waarom denk je dat? Waarin uit zich dat?

De jonge generatie kan toch ook nooit skydeck kaarten betalen. Tenminste toen ik jong was kon ik niet naast mijn ticket ook nog is 800 euro neerleggen voor een extraatje. Denk dat de meeste blij zijn als ze überhaupt een ticket en de consumpties kunnen betalen

Denk dat het meer is voor mensen van mijn leeftijd (33) en ouder, die een 'relaxtere' en luxere festival ervaring willen.

De jonge generatie kan toch ook nooit skydeck kaarten betalen. Tenminste toen ik jong was kon ik niet naast mijn ticket ook nog is 800 euro neerleggen voor een extraatje. Denk dat de meeste blij zijn als ze überhaupt een ticket en de consumpties kunnen betalen

Denk dat het meer is voor mensen van mijn leeftijd (33) en ouder, die een 'relaxtere' en luxere festival ervaring willen.

Hoeveel kost een fatbike dan?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Users who are viewing this thread