Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Wow dit is wel het wtf'je van de dag hoor. Chillville laat eerst een festival in 2024 niet doorgaan, betaald dan zijn bezoekers niet terug wat letterlijk verplicht is. En nu geven ze hun ticketkopers de schuld dat ze maar niks te horen krijgen, en een Facebookpagina zijn begonnen om de onderste steen boven te krijgen. Dan komt er wat oproer in de landelijke pers omdat het verhaal inderdaad aan alle kanten stinkt en dan kom je met zo'n bericht.

67df168976f60c6851001587.png

Dat het geld weg zou blijven was duidelijk, maar dat je dit dan ook nog uit je toetsenbordje kan krijgen. Man man man.

Deze is ook online gekomen vandaag:
Dit was inderdaad echt al een soap van jewelste, maar dit bericht slaat echt een hoop

Dordrecht Metal Fest maakt Sun Rider bekend.
November Music maakt de eerste namen bekend. Dat is absoluut geen onaardig rijtje!
𝗘𝗘𝗥𝗦𝗧𝗘 𝗡𝗔𝗠𝗘𝗡 𝗡𝗢𝗩𝗘𝗠𝗕𝗘𝗥 𝗠𝗨𝗦𝗜𝗖 𝟮𝟬𝟮𝟱! 🔻
Van 𝟳 𝘁𝗼𝘁 𝟭𝟲 𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 𝟮𝟬𝟮𝟱 brengt 𝗡𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 𝗠𝘂𝘀𝗶𝗰 opnieuw een grensverleggend programma met avontuurlijke muziek en unieke samenwerkingen. Vandaag maken we met trots de eerste namen bekend!

• 𝗔𝗿𝘁𝗶𝘀𝘁-𝗶𝗻-𝗿𝗲𝘀𝗶𝗱𝗲𝗻𝗰𝗲: 𝗗𝗶𝗮𝗺𝗮𝗻𝗱𝗮 𝗗𝗿𝗮𝗺𝗺
• 𝗜𝗯𝗿𝗮𝗵𝗶𝗺 𝗠𝗮𝗮𝗹𝗼𝘂𝗳 – 𝗞𝗮𝗹𝘁𝗵𝗼𝘂𝗺
• 𝗕𝗼𝘀𝗰𝗵 𝗥𝗲𝗾𝘂𝗶𝗲𝗺 | 𝗠𝗲𝗿𝗶ç 𝗔𝗿𝘁𝗮ç | 𝗖𝗮𝗽𝗽𝗲𝗹𝗹𝗮 𝗔𝗺𝘀𝘁𝗲𝗿𝗱𝗮𝗺 | 𝗡𝗲𝘄 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗮𝗻 𝗘𝗻𝘀𝗲𝗺𝗯𝗹𝗲
• 𝗧𝗵𝗼𝗺𝗮𝘀 𝗔𝘇𝗶𝗲𝗿
• 𝗔𝘀𝗸𝗼|𝗦𝗰𝗵ö𝗻𝗯𝗲𝗿𝗴 | 𝗞𝗮𝗿𝗺𝗶𝘁 𝗙𝗮𝗱𝗮𝗲𝗹
• 𝗠𝗮𝗸𝗮𝘆𝗮 𝗠𝗰𝗖𝗿𝗮𝘃𝗲𝗻
• 𝗚𝗲𝗻𝗲𝘃𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗠𝘂𝗿𝗽𝗵𝘆
• 𝗘𝗹𝗹𝗶𝘀 𝗟𝘂𝗱𝘄𝗶𝗴 𝗟𝗲𝗼𝗻𝗲 | 𝗘𝗹𝗶𝘇𝗮 𝗕𝗮𝗴𝗴 | 𝗔𝗗𝗔𝗠 | 𝗟𝗮𝘃𝗶𝗻𝗶𝗮 𝗠𝗲𝗶𝗷𝗲𝗿

En dit is nog maar het begin… 𝗠𝗲𝗲𝗿 𝗻𝗮𝗺𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻 𝗯𝗶𝗻𝗻𝗲𝗻𝗸𝗼𝗿𝘁!

Doei festival. Het was weer leuk om 't geprobeerd te hebben, maar Nederland heeft simpelweg geen markt voor. En nou moet ik ook wel zeggen dat de namen er misschien ook niet naar zijn...
Mja dat is toch meestal. Ik denk ook dat het alleen kan werken als je het gewoon groots aanpakt ala Graspop. Meerdaags, goede camping en faciliteiten, en affiches die altijd de moeite zijn.

Mja dat is toch meestal. Ik denk ook dat het alleen kan werken als je het gewoon groots aanpakt ala Graspop. Meerdaags, goede camping en faciliteiten, en affiches die altijd de moeite zijn.
Ik zou juist graag zien dat de wat hardere genres (meer) hun weg terugvinden naar mainstream festivals. Ik ben hier zelf namelijk wel voor te porren, maar heb geen vrienden die ik hier naar mee had gekregen. Terwijl ik ze op de mainstream festivals hier heus wel mee weet te trekken naar Enter Shikari of zelfs een enkeling naar Kanonenfieber. Andersom geredeneerd: volgend jaar nog een paar hiphopnamen erbij en dan wordt Jera on Air opeens een optie in mijn groep (maar mss vloek ik nu in een bepaalde kerk?).

Anyway: Lang leve eclecticisme!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en DJ_Tjorre
Vestrock heeft dus 2 echte topheadliners in Stereophonics en Within Temptation en heeft dan het lef om als laatste headliner Bankzitters er neer te zetten. Spontane jongens maar als muziekliefhebber of liefhebber van dat festival is dat toch een dikke middelvinger.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vestrock heeft dus 2 echte topheadliners in Stereophonics en Within Temptation en heeft dan het lef om als laatste headliner Bankzitters er neer te zetten. Spontane jongens maar als muziekliefhebber of liefhebber van dat festival is dat toch een dikke middelvinger.
Ik dacht ergens meegekregen te hebben dat dit georganiseerd wordt door Vestrock 'Next Gen', waarbij de jeugd meer aan het roer zou staan van het boeken van die dag van de line up. Maar pin me er niet op vast.

Ik dacht ergens meegekregen te hebben dat dit georganiseerd wordt door Vestrock 'Next Gen', waarbij de jeugd meer aan het roer zou staan van het boeken van die dag van de line up. Maar pin me er niet op vast.
Dat klopt ook. Met die gedachte is een boeking als de Bankzitters en Roxy D. best te begrijpen.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Exact! Die dag is ook gericht op jongeren

Mojo die nog een festival cancelt. Is al mooi lijstje festivals die niet meer bestaan met hun aan het hoofd. Toch vreemd…
The rock circus
Headbangers parade
Fortarock
Fields of rock
Dynamo open air

Doei festival. Het was weer leuk om 't geprobeerd te hebben, maar Nederland heeft simpelweg geen markt voor. En nou moet ik ook wel zeggen dat de namen er misschien ook niet naar zijn...
Vind ik niet correct.
Er is zeker een markt, maar meteen te groot willen lijkt de fout. De eerste editie zo groot maken dat elke volgende editie gewoon teleurstellen zal zijn.

Users who are viewing this thread