Graspop Metal Meeting 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Pray for plagues is een nummer uit de beginjaren, toen ze nog pure metalcore speelden. Ze spelen het slechts sporadisch sinds 2011. Het doelt wat op de kritiek die je bij zoveel bands ziet (bv. Parkway Drive) " ze kunnen het niet meer spelen " of " ze zijn te soft geworden ".
Parkway drive speelt overigens wel nog songs van Horizons.
Vind ik goed genoeg hoor
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.173
7.413
Parkway drive speelt overigens wel nog songs van Horizons.
Vind ik goed genoeg hoor
Net als dat BMTH ook nog steeds altijd wel 1 oud nummer speelt in hun shows doet PWD dat ook inderdaad
Chelsea Smile was vorig jaar een vast onderdeel van de setlists, en dit jaar lijken ze die ingeruild te hebben voor Diamonds aren't forever
Beide bands spelen in ieder geval hier en daar nog wel eens een ouder nummer met een zware focus op hun recente werk
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
205
178
Pray for Plagues is dan natuurlijk ook wel net weer andere koek imo. Dat is gewoon deathcore. En als je dat vergelijkt met hun spul van de afgelopen jaren, vind ik het helemaal niet gek dat ze die niet meer spelen. Volgens mij is Oli zijn stem tegenwoordig wel weer beter als voorheen, maar dat is geloof ik ook heel lang de reden geweest dat ze dat nummer niet meer speelden (naast dat ze het ook niet meer leuk vonden).
 

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
19
28
Afgelopen zaterdag Fleddy Melcely mogen bewonderen. Wat een tof feestje gaat dat worden!
Van iedere minuut van ze genoten.

Met uitzondering dan van die gasten die het een goed idee vonden om iemand in een rolstoel te laten crowdsurfen. Bij het optillen ging hij head first naar de vloer toe.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Met uitzondering dan van die gasten die het een goed idee vonden om iemand in een rolstoel te laten crowdsurfen. Bij het optillen ging hij head first naar de vloer toe.
Oei, hopelijk wel goed afgelopen? Heb het ook vaak wel goed zien gaan, rolstoel crowdsurfen, heel vet als het lukt. Maar het is natuurlijk niet zonder risico's...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.380
2.878
Afgelopen zaterdag Fleddy Melcely mogen bewonderen. Wat een tof feestje gaat dat worden!
Van iedere minuut van ze genoten.

Met uitzondering dan van die gasten die het een goed idee vonden om iemand in een rolstoel te laten crowdsurfen. Bij het optillen ging hij head first naar de vloer toe.
Had inderdaad al zoiets verwacht. Bij het stilleggen van de show zijn wij naar achteren verhuisd. Zagen de rolstoeler inderdaad later naar achteren komen met in ieder geval een bebloed gezicht. Maar er zat ook wel aardig wat bier in dus verwacht dat hij wel redelijk verdoofd was. Maar zijn niet de leuke dingen inderdaad
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.623
5.060
Had inderdaad al zoiets verwacht. Bij het stilleggen van de show zijn wij naar achteren verhuisd. Zagen de rolstoeler inderdaad later naar achteren komen met in ieder geval een bebloed gezicht. Maar er zat ook wel aardig wat bier in dus verwacht dat hij wel redelijk verdoofd was. Maar zijn niet de leuke dingen inderdaad
Ik begrijp de shock factor, maar mensen in een rolstoel zijn niet zielig of extra breekbaar, en mogen dezelfde gekke en domme dingen doen als alle andere mensen.
Ik ga ervanuit dat die gast niet tegen zijn zin omhoog is getild, en dat hij prima wist dat hij kon vallen, net als andere crowdsurfers.
Waarschijnlijk lacht hij er zelf nu het hardste om.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.623
5.060
het één sluit het ander niet uit toch? ik voorspel een hoop gepuzzel en een hoop geklaag :)
Angry Season 3 GIF by The Simpsons

Zoiets dus?
 

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
19
28
Ik begrijp de shock factor, maar mensen in een rolstoel zijn niet zielig of extra breekbaar, en mogen dezelfde gekke en domme dingen doen als alle andere mensen.
Ik ga ervanuit dat die gast niet tegen zijn zin omhoog is getild, en dat hij prima wist dat hij kon vallen, net als andere crowdsurfers.
Waarschijnlijk lacht hij er zelf nu het hardste om.
Nee klopt, ik stond eerste rangs. Volgens mij waren er meerdere personen die het hem nog extra vroegen. Maarja het was een combinatie van een slecht idee, slechte uitvoeren maar met de beste bedoelingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.380
2.878
Ik begrijp de shock factor, maar mensen in een rolstoel zijn niet zielig of extra breekbaar, en mogen dezelfde gekke en domme dingen doen als alle andere mensen.
Ik ga ervanuit dat die gast niet tegen zijn zin omhoog is getild, en dat hij prima wist dat hij kon vallen, net als andere crowdsurfers.
Waarschijnlijk lacht hij er zelf nu het hardste om.
Tegen de tijd dat dat gebeurde was er bij ons echt geen sprake van shock meer hoor. Meer balen dat de show stil lag🍻🍻
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Ook de tweede mogelijkheid waarop de organisatie de timetable zou kunnen delen, is stilzwijgend aan ons voorbijgegaan. Nog acht momenten te gaan!
  1. Maandag 15 april 10:00
  2. Maandag 15 april 16:00
  3. Dinsdag 16 april 10:00
  4. Dinsdag 16 april 16:00
  5. Woensdag 17 april 10:00
  6. Woensdag 17 april 16:00
  7. Donderdag 18 april 10:00
  8. Donderdag 18 april 16:00
  9. Vrijdag 19 april 10:00
  10. Vrijdag 19 april 16:00
Edit: de organisatie laat ons dus in de kou staan.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.397
Ook de tweede mogelijkheid waarop de organisatie de timetable zou kunnen delen, is stilzwijgend aan ons voorbijgegaan. Nog acht momenten te gaan!
  1. Maandag 15 april 10:00
  2. Maandag 15 april 16:00
  3. Dinsdag 16 april 10:00
  4. Dinsdag 16 april 16:00
  5. Woensdag 17 april 10:00
  6. Woensdag 17 april 16:00
  7. Donderdag 18 april 10:00
  8. Donderdag 18 april 16:00
  9. Vrijdag 19 april 10:00
  10. Vrijdag 19 april 16:00

Vandaag was niet de dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en sven.cr

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Woendag verwacht ik ook niet aangezien normaal Pukkelpop dan zijn affiche gaat verder bekendmaken. Althans ik vermoed dan dat Graspop niet dezelfde dag iets wilt bekendmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Woendag verwacht ik ook niet aangezien normaal Pukkelpop dan zijn affiche gaat verder bekendmaken. Althans ik vermoed dan dat Graspop niet dezelfde dag iets wilt bekendmaken.
Naah, Dit seizoen was Graspop zelfs op dezelfde dag als Rock Werchter. Maar je hebt gelijk: een aankondiging van Pukkelpop of Rock Werchter verkleint in principe de kans op een aankondiging van Graspop.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
301
623
Zou het zo'n probleem zijn als de timetable van Graspop gelijk valt met de affiche van Pukkelpop? Het is "maar" de timetable, toch eerder een technisch detail voor degenen die sowieso al gingen. daarmee neem je toch geen publiciteit weg bij een ander?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Zou het zo'n probleem zijn als de timetable van Graspop gelijk valt met de affiche van Pukkelpop? Het is "maar" de timetable, toch eerder een technisch detail voor degenen die sowieso al gingen. daarmee neem je toch geen publiciteit weg bij een ander?
Graspop moet ook nog de coverbands in de nachtelijke uren en de dj's overdag bekendmaken. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd op welk moment ze dit normaal doen. Dat zou wel een anticlimax zijn trouwens: als de organisatie eerst deze randzaken gaat aankondigen en dan weken later pas de timetable.

Mochten dit soort acts tegelijk met de timetable worden gelanceerd, dan kan ik me voorstellen dat het toch wel voor de voeten van Pukkelpop gaat lopen en v.v.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
Graspop moet ook nog de coverbands in de nachtelijke uren en de dj's overdag bekendmaken. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd op welk moment ze dit normaal doen. Dat zou wel een anticlimax zijn trouwens: als de organisatie eerst deze randzaken gaat aankondigen en dan weken later pas de timetable.

Mochten dit soort acts tegelijk met de timetable worden gelanceerd, dan kan ik me voorstellen dat het toch wel voor de voeten van Pukkelpop gaat lopen en v.v.
vorig jaar kwam dacht ik eerst het tijdschema voor mainstage, marquee, metal dome en jupiler stage. pas later de coverbands en dj's in het rockcafe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken