TW Classic 2024

SilentAlarm

Playlistbediener
21 jun 2023
23
22
De eerste keer dat beide festivals tegelijkertijd NIET doorgaan, een teken des tijds. Waarom zou Werchter veel tijd
steken in een extra dagfestival als ze voor andere concerten gemakkelijk gemiddeld 120 tot 200 Euro per bezoeker
vangen. Twee keer Sportpaleis uitverkopen aan astronomische ticketprijzen voor Justin Timberlake is voor hen veel
aantrekkelijker.
Is helemaal geen teken des tijds. Volgend jaar staan ze er gewoon weer. Gewoon een samenloop van omstandigheden
Alsof een bedrijf (want dat zijn die organisatoren gewoon) zo'n dagfestivals laten liggen. Als er 30 tot 40k op af komt zullen ze al wel winst draaien.

Bij zo'n Justin Timberlake is er denk ik vanuit financieel oogpunt minder te behalen, in de Rock Werchter topic heeft toch al eens iemand uitgelegd dat er dan vaak winstpercentages aan te pas komen. Als die met 80% van de winst van dat concert gaat lopen schiet er voor Live Nation niet veel meer over. Dat gaat bij een festival toch anders zijn.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
106
80
Alsof een bedrijf (want dat zijn die organisatoren gewoon) zo'n dagfestivals laten liggen. Als er 30 tot 40k op af komt zullen ze al wel winst draaien.

Bij zo'n Justin Timberlake is er denk ik vanuit financieel oogpunt minder te behalen, in de Rock Werchter topic heeft toch al eens iemand uitgelegd dat er dan vaak winstpercentages aan te pas komen. Als die met 80% van de winst van dat concert gaat lopen schiet er voor Live Nation niet veel meer over. Dat gaat bij een festival toch anders zijn.
Los van het feit dat Timberlake op geen enkel festival staat en dat zal ook wel niet toevallig zijn.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Binnen 2 weken: "Het Folklore- en Reuzenfeest zal op 24 en 25 augustus 2024 uitzonderlijk plaatsvinden in het Werchter Festivalpark en zal TWC en WB vervangen". :ROFLMAO:
De durf ontbrak. Maar wie de weide niet kan missen kan dus nog steeds naar dit 'festivalweekend' in het Werchter Festivalpark. Ik schat de pinten goedkoper in :)
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
Misschien moeten de organisatoren zich ook eens realiseren dat er vandaag de dag meer concurrenten zijn in België dan pakweg 20 jaar geleden.
Op een Gent Jazz, Cactus en Live /s Live staan tegenwoordig een paar acts die vroeger makkelijk op één van de festivals in Werchter konden staan.

De tijd dat ze de acts in hun schoot kregen geworpen is voorbij.
Willen ze een goede affiche, dan moeten ze onderhandelen en vooral genoeg geld op tafel leggen.

Ze hebben alvast ingezien dat een zwakke affiche als Encore niet verkoopt, dus dat is toch al positief.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
Dan resten nog twee weekends om precies te zijn, want begin juli is het al de beurt aan Rock Werchter. “Dan moet je dus headliners vinden die in dat korte tijdsvak kunnen spelen.” Voor Werchter Boutique zag het er thans goed uit. “Daarmee waren we zo goed als rond, tot begin deze week.” Een geplande headliner zou last minute de plannen gewijzigd hebben waardoor het concert niet kon doorgaan. “Onze gesprekken waren quasi afgerond. Er stond een mooie, explosieve show gepland, maar dat feest gaat dus niet door. Daarom dat we ook nu pas communiceren, we weten het zelf ook nog maar net.”

Om welke artiest het gaat, wil de festivalorganisatie niet meedelen. “We communiceren nooit over artiestennamen”, klinkt het.

Bron: Nieuwsblad.be
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
Vraag me dan wel af waar Keane nog terecht komt in België deze zomer?
Live /s live lijkt me bijna enige mogelijkheid en zelfs dan, lijkt me wat groot voor de openstaande spot...
Die kan je toch overal wegzetten, à la Suikerrock, Lokerse, Beachfestival, ...?
Daarvoor heb je écht geen grote stage nodig als Werchter.
Zelfs op de Lokerse zouden die geen headliner zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
482
Die kan je toch overal wegzetten, à la Suikerrock, Lokerse, Beachfestival, ...?
Daarvoor heb je écht geen grote stage nodig als Werchter.
Zelfs op de Lokerse zouden die geen headliner zijn...
Hebben 2019 nochtans de Lokerse Feesten geheadlined samen met Goose.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
482
Ik zou maar wat graag weten over welke artiest/band dit gaat.
"Er stond een mooie, explosieve show gepland"

Dat wijst in ieder geval niet in richting Lana Del Rey. Haar shows zijn veel dingen maar niet explosief. Rammstein lijkt daar al meer op, maar die krijgen hun eigen shows ook niet uitverkocht momenteel dus dat zou heel raar zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
"Er stond een mooie, explosieve show gepland"

Misschien Stromae opnieuw? Lijkt me steek te houden, heeft nog een show in te halen maar wil misschien ook geen tour doen. Misschien eenmalig in Werchter, maar uiteindelijk toch afgesprongen?
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
"Er stond een mooie, explosieve show gepland"

Misschien Stromae opnieuw? Lijkt me steek te houden, heeft nog een show in te halen maar wil misschien ook geen tour doen. Misschien eenmalig in Werchter, maar uiteindelijk toch afgesprongen?
Of dit is gewoon blabla en er was niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
"Er stond een mooie, explosieve show gepland"

Dat wijst in ieder geval niet in richting Lana Del Rey. Haar shows zijn veel dingen maar niet explosief. Rammstein lijkt daar al meer op, maar die krijgen hun eigen shows ook niet uitverkocht momenteel dus dat zou heel raar zijn.
Oostende is uitverkocht en Nijmegen een extra concert bijgeboekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken