TW Classic 2024

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
750
976
18u15 nieuws van Nick Cave. Zou het, on repeat na 2j geleden? 🤭

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
18u15 nieuws van Nick Cave. Zou het, on repeat na 2j geleden? 🤭

Ik denk/hoop dat dit nieuwe muziek betekent. Uiteraard zal Cave in 2025 weer een grote kanshebber zijn gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
18u15 nieuws van Nick Cave. Zou het, on repeat na 2j geleden? 🤭

Twee jaar terug kon NICK CAVE de festivalweide van TW Classic 2022 niet vullen en moest men TW Classic fusioneren met het zusterfestival met oa Florence and the Machine. En toen werd hij al aangekondigd in juni 2021 als headliner (een jaar voordien) EN met recuperatie nog mogelijk van werchtertickets 2020. Uitstekende live artiest maar onvoldoende massale publiekstrekker is mijn bescheiden mening.
 
  • Haha
Waarderingen: jimmywe

reaper

Support act
26 okt 2015
1.122
944
Twee jaar terug kon NICK CAVE de festivalweide van TW Classic 2022 niet vullen en moest men TW Classic fusioneren met het zusterfestival met oa Florence and the Machine. En toen werd hij al aangekondigd in juni 2021 als headliner (een jaar voordien) EN met recuperatie nog mogelijk van werchtertickets 2020. Uitstekende live artiest maar onvoldoende massale publiekstrekker is mijn bescheiden mening.
het was dat de NICK CAVE dag duizend keer beter verkocht dan FATM als ik me niet vergis en ze daarom bijeen hebben gesmeten.
 

mleman

Nieuw lid
6 mrt 2024
1
0
Ik zag dat Stevie Nicks op 12 juli optreedt in Hyde Park Londen (als voorlopig enige Europese datum). Laatste Amerikaanse optreden van haar tour is 21 juni. Misschien komen er nog Europese data bij (en is ze kanshebber voor TW Classic) ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.550
6.229
18u15 nieuws van Nick Cave. Zou het, on repeat na 2j geleden? 🤭

Gaat dat niet over die Back to Black soundtrack?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
Twee jaar terug kon NICK CAVE de festivalweide van TW Classic 2022 niet vullen en moest men TW Classic fusioneren met het zusterfestival met oa Florence and the Machine. En toen werd hij al aangekondigd in juni 2021 als headliner (een jaar voordien) EN met recuperatie nog mogelijk van werchtertickets 2020. Uitstekende live artiest maar onvoldoende massale publiekstrekker is mijn bescheiden mening.
Was je er überhaupt bij? TWC met Cave was volgens mij bijna uitverkocht, maar het was Encore die flopte. Die artiesten werden in de tenten aan de lineup toegevoegd, waardoor de capaciteit ook een pak groter werd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.550
6.229
Wild God, nieuwe album. Uit op 30 augustus. Eerste single nu te streamen.

Across ten tracks, the band dance between convention and experimentation, taking left-turns and detours that heighten the rich imagery and emotion in Cave’s soul-stirring narratives. It is the sound of a group emboldened by reconnection and taking flight. There are moments that touch fondly upon the Bad Seeds’ past but they are fleeting, and serve only to imbue the relentless and restless forward motion of the band.

‘Wild God’ will be released on streaming, CD, and standard vinyl, along with grey and clear limited editions available to pre-order now.

Track listing:
1. Song of the Lake
2. Wild God
3. Frogs
4. Joy
5. Final Rescue Attempt
6. Conversion
7. Cinnamon Horses
8. Long Dark Night
9. O Wow O Wow (How Wonderful She Is)
10. As the Waters Cover the Sea

 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
Was je er überhaupt bij? TWC met Cave was volgens mij bijna uitverkocht, maar het was Encore die flopte. Die artiesten werden in de tenten aan de lineup toegevoegd, waardoor de capaciteit ook een pak groter werd.
Had ik geweten dat Nick Cave met Florence and the Machine samen zouden optreden, dan had ik wel een ticket gekocht, een heel mooie affiche. Encore was inderdaad de zwaarste flop (10 tot 15K tickets ipv de verwachte 25K) van de twee. En ja heb ooit wel eens Nick Cave op Werchter live gezien.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Op de dag zelf voor 4 pinten een ticket gekocht.
4 werchter-pinten of gewoon 4 pinten? Want dat maakt wel een groot verschil! 😊

Ooit komt er een dag dat een pint of een Bicky Burger op Werchter meer zal kosten dan een dagticket 'indertijd'. Of zijn we die fase al voorbij?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.295
3.894
4 werchter-pinten of gewoon 4 pinten? Want dat maakt wel een groot verschil! 😊

Ooit komt er een dag dat een pint of een Bicky Burger op Werchter meer zal kosten dan een dagticket 'indertijd'. Of zijn we die fase al voorbij?
Werchter pinten. Nog 2 pinten erbij en ik zit aan de ticketprijs van mijn eerste Werchter 🫣.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
4 werchter-pinten of gewoon 4 pinten? Want dat maakt wel een groot verschil! 😊

Ooit komt er een dag dat een pint of een Bicky Burger op Werchter meer zal kosten dan een dagticket 'indertijd'. Of zijn we die fase al voorbij?
100 Belgische Frank (ticketprijs van de eerste editie) is € 2,48. Dus…

Mijn eerste Werchter (1999) kostte 2500 Belgische Frank (€62,-) voor 2 dagen…
 
Laatst bewerkt:

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
980
1.016
100 Belgische Frank (ticketprijs van de eerste editie) is € 2,48. Dus…

Mijn eerste Werchter (1999) kostte 2500 Belgische Frank (€62,-) voor 2 dagen…
Werchter '99 was de eerste met drie dagen, toch ?

Was ook mijn eerste Rock Werchter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Werchter '99 was de eerste met drie dagen, toch ?

Was ook mijn eerste Rock Werchter.
Je had toen een klein vrijdagprogramma en een volle zater- en zondag. Als ik het goed herinner had ik ook tweedaagse kaarten (voor de zater- en zondag).



image0.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken