Actualiteit

Toen(nu nog steeds?) had je fotografen wanneer je opstap ging - en ook bij sommige festivals. Hangxiety kickte altijd wel in toen ik op de facebookpagina van de kroeg/club/festival weer een nieuwe reeks foto's werden geupload over de avond ervoor, hopende dat ik niet op de achtergrond ergens als een malloot stond te gedragen.
Lekker mensen taggen die als een debiel op de foto stonden haha

Wat mij betreft twee hele enge dingen.
Eén de censuur die wordt opgelegd door grote tech bedrijven, aan makers van satirische filmpjes en journalisten.
Twee de bril zelf. Het feit dat iemand gewoon alles maar aan het filmen of vastleggen is. Ben soms blij dat ik vanaf mijn 16e tot 25e naar festivals kon zonder dat alles vastgelegd wordt.
Is het censuur als een bedrijf een film van haar eigen platform afhaalt? De video kan prima nog bekeken worden en op allerlei andere manieren gedeeld worden.

Die brillen mogen wmb inderdaad verder meteen de prullenbak in, je weet nu al dat al die data weer bij één of andere uitbuitingsbedrijf in Afrika in India terechtkomen om de "autonome" AI-modellen te trainen.

Of Hyves.

Ik vind het erg bijzonder om nieuwe manieren voor verspreiden van muziek op voorhand al te diskwalificeren. Natuurlijk maak je gebruik van de best mogelijke media die je beschikbaar hebt. Als dat TikTok is, best toch.
Helemaal mee eens. In de hoogtijdagen werkte Hyves zeer goed voor Nederlandse artiesten om hun werk te promoten, want ruim 2/3 van het land had er een account. Nogal logisch dat iedereen dan daar zat i.p.v. MySpace en Facebook (dat hier pas serieus opkwam eind 2009 / begin 2010).

Sinds dinsdag is Hyves weer helemaal terug trouwens! Hebben jullie je al opnieuw geregistreerd? En wie is er allemaal al lid van de enige echte Festileaks Hyve?

Israël boycot Songfestival na deelname Nederland: ‘Slechts kwart jongeren daar steunt homorechten’

Israël heeft zich teruggetrokken van deelname aan het Eurovisiesongfestival. Dat meldde een woordvoerder eerder vandaag nadat duidelijk werd dat Nederland wél deelneemt aan de politieke liedjeswedstrijd.

“Wij zijn heus niet het braafste jongetje van de klas”, aldus de woordvoerder. “Maar met een land als Nederland gaan wij het podium gewoon niet delen. Slechts een kwart van de jongeren daar steunt homorechten. Dat is voor ons onverenigbaar met alles waar het Songfestival voor staat. Het is ooit opgericht om mensen en landen met elkaar te verbinden. Het lijkt me duidelijk dat Nederland daar nu héél ver van af staat. Als u mij nu wil excuseren, ik moet nog een genocide vergoelijken.' [/quote[

• Haha
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Had dit even gemist, maar AI hackt nu kennelijk al zelfstandig overheidssystemen.. dit gaat snel de verkeerde kant op.

• Verdrietig
Waarderingen: Jamel

Had dit even gemist, maar AI hackt nu kennelijk al zelfstandig overheidssystemen.. dit gaat snel de verkeerde kant op.
En in de Tweede Kamer word je schijnbaar uitgelachen als je je zorgen hierom uit.

En in de Tweede Kamer word je schijnbaar uitgelachen als je je zorgen hierom uit.
Dat getuigt wel van een bijzondere naïviteit hè.. ik ben in ieder geval eeuwig dankbaar dat Barbara Kathmann met voorkeursstemmen in de 2e Kamer is beland - zij is op privacyvlak/digitale zaken onmisbaar nu 🙌🏼

• Pray
Waarderingen: Jamel
Dat getuigt wel van een bijzondere naïviteit hè.. ik ben in ieder geval eeuwig dankbaar dat Barbara Kathmann met voorkeursstemmen in de 2e Kamer is beland - zij is op privacyvlak/digitale zaken onmisbaar nu 🙌🏼

Moest ik van u zijn, zou ik dit toch eens bekijken. Niet direct alles geloven dat AI de macht gaat grijpen😉

• Winning
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal en davadude
Toch nog even over die dalende homoacceptatie en de voornaamste oorzaak ervan https://www.volkskrant.nl/binnenlan...ohaat-aanjagen-zegt-deze-hoogleraar~bbe6c2d8/

(zonder paywall; https://archive.is/R4obj )
"Het ‘islamisering’-frame, vooral verspreid door radicaal-rechtse partijen, snijdt ook geen hout. Het aantal moslims in Nederland neemt slechts gestaag toe, van 5 procent in 2010 naar 6 procent van de bevolking in 2025. Bovendien werden ook zij steeds progressiever in hun opvattingen rondom homoseksualiteit, zegt de hoogleraar."

En op wat baseert hem zich dat zij progressiever zijn geworden?😅

Voor de rest ben ik het voor een groot stuk eens met hem. Voor zij die een krachtig statement willen aanhoren: Riadh Bahri in de afspraak op vrt max.

Laatst bewerkt:
Hadden ze even een bronvermelding bij kunnen doen, maar een kleine zoektocht op Google leerde me dat de geïnterviewde hoogleraar daar zelf uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan, waarbij ik ervan uitga dat hij daar dan aan refereert.
Ondanks dat hij goede punten maakt en ik 100% geloof dat rechts-populisme er een oorzaak van is blijf ik altijd verbaasd dat we bij dit soort problemen altijd de oplossing in 1 hoek moeten zoeken. Stijgende criminaliteit is enkel te danken asielzoekers, dalende homo-acceptatie is enkel te danken aan extreem-rechts om even 2 voorbeelden te noemen, klinkt wat mij betreft beide extreem kort door de bocht.

• Leuk
Waarderingen: legenden
Ondanks dat hij goede punten maakt en ik 100% geloof dat rechts-populisme er een oorzaak van is blijf ik altijd verbaasd dat we bij dit soort problemen altijd de oplossing in 1 hoek moeten zoeken. Stijgende criminaliteit is enkel te danken asielzoekers, dalende homo-acceptatie is enkel te danken aan extreem-rechts om even 2 voorbeelden te noemen, klinkt wat mij betreft beide extreem kort door de bocht.
Maar dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het plotselinge, enorm grote verschil vooral daardoor wordt verklaard, denkt hij, nadat hij enkele andere punten benoemt die de statistische verschuiving van die orde in slechts enkele jaren niet (afdoende) verklaren.

Maar dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het plotselinge, enorm grote verschil vooral daardoor wordt verklaard, denkt hij, nadat hij enkele andere punten benoemt die de statistische verschuiving van die orde in slechts enkele jaren niet (afdoende) verklaren.
Hij zegt het misschien niet letterlijk maar net als dat hij suggereert dat de Islam progressiever wordt zonder be-argumentatie suggereert hij ook wel heel erg dat het slechts uit 1 hoek komt. Uit eigen ervaring merk ik niet perse dat er veel meer rechts-populisme is maar dat het wel veel zichtbaarder is voor onder andere de jeugd, sociale media zuigt de jeugd in een algoritme vol haat en daar zijn veel ouders persoonlijk verantwoordelijk voor. Denk dat sociale media inperken voor de jeugd meer effect gaat hebben als de oorzaak in 1 hoek zoeken.

Hij zegt het misschien niet letterlijk maar net als dat hij suggereert dat de Islam progressiever wordt zonder be-argumentatie suggereert hij ook wel heel erg dat het slechts uit 1 hoek komt. Uit eigen ervaring merk ik niet perse dat er veel meer rechts-populisme is maar dat het wel veel zichtbaarder is voor onder andere de jeugd, sociale media zuigt de jeugd in een algoritme vol haat en daar zijn veel ouders persoonlijk verantwoordelijk voor. Denk dat sociale media inperken voor de jeugd meer effect gaat hebben als de oorzaak in 1 hoek zoeken.
Maar de filmpjes die dus kennelijk zo welig tieren op social media, die komen niet uit de links progressieve hoek, toch?! In die zin snap ik het gelegde verband wel. Maar goed, agree to disagree is prima verder :).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is nochtans simpel, bij de linkse achterban zit er een duidelijk probleem en bij de rechtse achterban ook. Ze durven het alleen niet toegeven en wijzen naar de ander.
En ondertussen blijven mensen uitgescholden worden op straat.

Ik denk dat een belangrijke verklaring ook kan zijn, dat je als middelbare scholier er vooral heel erg bij wil horen ten opzichte van een volwassene die toch meer geleerd heeft zijn of haar eigen ding te doen. Dan is het denk ik logisch dat men zich niet snel wil LHBTQ+ aka "de ander", "de rare", "de niet-normale" onder de mom van erbij horen in plaats van dat het werkelijk in lijn is met de principes van die persoon.

Ter vergelijking: toen ik op de middelbare school zat was er misschien één homoseksuele jongen in mijn jaarlaag die er openlijk voor uit kwam. De eerste 3 maanden dat iedereen gevlogen was richting het vervolgonderwijs waren er al 10 uit de kast gekomen. Blijkbaar is het vervolgonderwijs dan een veilige omgeving om daadwerkelijk jezelf te zijn.

Ik denk soms niets eens per se een LHBTQ+-issue is, maar vooral dat met name middelbare scholen gewoon supergiftig kunnen zijn als je een beetje anders bent dan de rest. Dat heeft ook betrekking op uiterlijk, het hebben van rare hobbies of een rare muzieksmaak.

Mijn ervaringen van acceptatie bij volwassen is gelukkig een stuk positiever, buiten dat een discussie soms nog wel gaat over het nut van "die vlag" of het bestaan van transmensen. Maar als je uitlegt waar die vlag voor staat en dient en dat transmensen altijd hebben bestaan begrijpen de mensen het al een stuk beter. Mensen baseren de beelden die ze hebben heel erg op wat ze zien op televisie of social media, maar als je vraagt wat hun ervaring is in het echt zijn ze eigenlijk altijd wel positief.

• Leuk
Waarderingen: luluasas en Davidd

Users who are viewing this thread