Alcatraz Open Air 2026

Nog twee weekjes en we mogen weer.
Tijd voor weer, weer?

Alle gekende weerwebsites lijken het zowaar eens met elkaar.
samen te vatten in 1 woord, droog.

Enkel komende zondag kan er nog een druppeltje uit de hemel vallen, daarna de droogte.
Met de hittegolven die we al gehad hebben, lijkt een stofmasker geen overbodige luxe te gaan worden.

De Omer bij El Presidio is als bier een aanrader. Lokaal gebrouwen, 5-tal kilometer van het festivalterrein.
Hoop dat er in de toekomst een grotere samenwerking mogelijk is, hebben wel wat moois in hun gamma. Begrijp dat ze wel wat vast zitten met Primus, en volledig overschakelen op zware bieren lijkt ook geen goed idee.

De Omer bij El Presidio is als bier een aanrader. Lokaal gebrouwen, 5-tal kilometer van het festivalterrein.
Hoop dat er in de toekomst een grotere samenwerking mogelijk is, hebben wel wat moois in hun gamma. Begrijp dat ze wel wat vast zitten met Primus, en volledig overschakelen op zware bieren lijkt ook geen goed idee.
Ja Omer is fantastisch! Was mijn to go biertje vorig jaar. Gelukkig nu weer Turbeau IPA erbij voor de afwisseling.

Op Werchter veel Aperol Spritz gedronken a 2.2 muntje. Op Alcatraz is dit gewoon 4 muntjes, bizar. Dat neemt dan geen hond natuurlijk.

Die hebben inderdaad nog meer interessante bieren in hun assortiment, naast hun trademark bier. Gemiste kans om er niet nog een aantal op de kaart te zetten...

Ik blijf het elk jaar zeggen, maar vind het echt jammer dat Alcatraz in alles inzet op de bourgondische beleving, behalve met hun bieren. Op Live /s Live stond er tussen de foodtrucks een craftbeer stand en naast de biertent stond een ciderbar. Ik snap gewoon niet zo goed waarom Alcatraz niet iets dergelijks doet, maar vast blijft houden aan hun door Haacht gedomineerde bierkaart.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Parfex
Die hebben inderdaad nog meer interessante bieren in hun assortiment, naast hun trademark bier. Gemiste kans om er niet nog een aantal op de kaart te zetten...

Ik blijf het elk jaar zeggen, maar vind het echt jammer dat Alcatraz in alles inzet op de bourgondische beleving, behalve met hun bieren. Op Live /s Live stond er tussen de foodtrucks een craftbeer stand en naast de biertent stond een ciderbar. Ik snap gewoon niet zo goed waarom Alcatraz niet iets dergelijks doet, maar vast blijft houden aan hun door Haacht gedomineerde bierkaart.
ik denk dat je in België niet veel leveranciers hebt die een hoeveelheid aan kan die er op alcatraz gedronken wordt, daartoe behoort Haacht en die stellen ook hun eisen natuurlijk. Ik weet niet hoe live s live er in geslaagd is om zo'n kraft bier stand te krijgen maar ik weet dat turbeau en dergelijke in de el presidio krijgen al een lastige was.

Live S live was Cristal dacht ik? valt misschien wel eens mee te gaan praten dan om te zien welke deals er kunnen gesloten worden, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe lang de overeenkomst met Haacht op dit moment nog loopt.

ik denk dat je in België niet veel leveranciers hebt die een hoeveelheid aan kan die er op alcatraz gedronken wordt, daartoe behoort Haacht en die stellen ook hun eisen natuurlijk. Ik weet niet hoe live s live er in geslaagd is om zo'n kraft bier stand te krijgen maar ik weet dat turbeau en dergelijke in de el presidio krijgen al een lastige was.

Live S live was Cristal dacht ik? valt misschien wel eens mee te gaan praten dan om te zien welke deals er kunnen gesloten worden, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe lang de overeenkomst met Haacht op dit moment nog loopt.
Ik ben nu zeker niet de grote drinker maar wat kan Graspop wat Alcatraz niet kan?

Leffe 0,0 zou ik trouwens zwaar aanmoedigen

Ik ben nu zeker niet de grote drinker maar wat kan Graspop wat Alcatraz niet kan?

Leffe 0,0 zou ik trouwens zwaar aanmoedigen
je moet dit niet als 1 festival zien, graspop is livenation, live s live is SKP. als je meerdere evenementen organiseert heb je ook meer drukmiddel om een gunstiger contract te onderhandelen.

Vorige week was er het nieuws dat de Primus brouwerij over te nemen staat en dat er 2 vergevorderde geïnteresseerden waren: Duvel en Heineken.

Geen idee wat dat voor de productie van Primus wil zeggen en de lopende contracten met festivals of pakweg de AB maar laat ons sowieso al maar hopen dat het Duvel is die het daar haalt.

Mja begrijp me niet verkeerd hoor. Ik geef niet zoveel om welk standaard pils ze op de tap hebben. Als ze met Haacht een mooie deal hebben voor Primus, maakt mij niet uit. Maar met speciaalbier kun je denk ik wel meer kanten uit dan vrijwel alleen maar Super8 en Tongerlo, wat allemaal Haacht is. De proef met Omer heb ik met gejuich ontvangen en het was echt mooi geweest als ze dat hadden uitgebreid met nog twee of drie extra opties uit diezelfde stal. Maar goed, wellicht hebben ze een exclusiviteitscontract met Haacht.

Die ciderbar van LIL vond ik al helemaal een openbaring en hoeft volgens mij qua concurrentie amper in de weg te zitten. Dat is wel een heel specifieke smaak, maar voor de liefhebber is een koud getapte cider op een festival echt een delicatesse.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Graspop heeft toch ook gewoon een AbInbev contract met alleen bieren van daar, die doen niets bijzonders op dat gebied. aanbod daar is ook niet veel beter dan op Alcatraz
Vorige week was er het nieuws dat de Primus brouwerij over te nemen staat en dat er 2 vergevorderde geïnteresseerden waren: Duvel en Heineken.

Geen idee wat dat voor de productie van Primus wil zeggen en de lopende contracten met festivals of pakweg de AB maar laat ons sowieso al maar hopen dat het Duvel is die het daar haalt.
een speciaalbier bar van enkel merken die heineken in bezit heeft zou ook prima zijn, die hebben een stuk of 300 bieren waar je een prima selectie uit kunt maken

Affligem, Mort subite (met die 2 heb je al een hoop belgische opties) en dan nog dingen als Brand, Lagunitas, Texels bijvoorbeeld om maar wat te noemen of iets als Desperados (niet echt speciaalbier, maar zou het wel goed doen op een festival)

Users who are viewing this thread