Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
De zangeres bij Fleddy Melculy blijkt dus ene Line De Dauw te zijn.

Nog nooit van gehoord maar in de comments bij het bericht van Fleddy veel mensen die haar blijkbaar wel kennen.

De zangeres bij Fleddy Melculy blijkt dus ene Line De Dauw te zijn.

Nog nooit van gehoord maar in de comments bij het bericht van Fleddy veel mensen die haar blijkbaar wel kennen.
't Was en blijft voor mij toch maar "metal" van den Aldi ;)

Nou dat! Fleddy wordt vaak afgedaan als partyband. En op de eerste cd is dat deels waar. Maar dat is inmiddels echt wel veranderd
Nou, ook op het eerste album stelden ze al grove sociale misstanden aan de kaak, zoals niet-metalheads die T-shirts van Metallica bij de H&M kopen enzo.. ;)

• Haha
Waarderingen: Piebe71
De nieuwe MiW stelt me toch enigsins teleur. Geen echt slechte songs, ook geen uitschieters. Afraid Of The Dark blijft het beste nummer voor mij. 2 problemen die ik heb met het album:
1. Er zit naar mijn mening geen echte, natuurlijke flow in
2. De lyrics zijn echt wel ondermaats t.o.v. eerdere albums. Soms zelfs zwak te noemen.

Iemand omschreef het alsof er een tikkeltje Falling In Reverse in zat (Ironisch, gezien Ronnie's opmerkingen over MiW), en ergens kan ik daar wel inkomen. Nu, er zitten ook een paar magistrale breakdowns in (eveneens een paar elektronische) die live gaan inslaan. Mijn conclusie: dit had het album kunnen zijn die hen naar hogere spots katapulteert, maar mij lijkt het eerder niet.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het nieuwe nummer van Kim Dracula is weer heerlijk chaotisch. Van Maynard-achtige vocal lines naar een gospel koor en dan eindigen met een intense nu-metal achtige riff, inclusief diepe growls.

Fascinerende artiest. En enorm jammer dat die niet op Alcatraz staan en wel op andere Europese festivals, de komende weken.

• Leuk
Waarderingen: Wonderpaard
Het nieuwe nummer van Kim Dracula is weer heerlijk chaotisch. Van Maynard-achtige vocal lines naar een gospel koor en dan eindigen met een intense nu-metal achtige riff, inclusief diepe growls.

Fascinerende artiest. En enorm jammer dat die niet op Alcatraz staan en wel op andere Europese festivals, de komende weken.

Had ze getipt voor vorig jaar op Graspop....De passage in de AB was ik jammer genoeg niet aanwezig....

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Had ze getipt voor vorig jaar op Graspop....De passage in de AB was ik jammer genoeg niet aanwezig....
Ik was graag gaan kijken op Graspop, maar de Metal Dome puilde uit toen ik na afloop van Green Lung er naartoe wilde. Dat en het feit dat mijn favoriete nummer (Land of the Sun) aan het begin van de set zat en dus al was geweest tegen de tijd dat ik bij de Dome was, maakte dat ik maar wat ben gaan eten.

Volgende week vrijdag staat die in Ronda, maar dat komt me niet echt uit. En sowieso: hoe fascinerend ik de artiest ook vind, dit is er vooralsnog eentje van de velen die ik liever (eerst) op een festival zie dan met een eigen show.

• Leuk
Waarderingen: wess
Ik was graag gaan kijken op Graspop, maar de Metal Dome puilde uit toen ik na afloop van Green Lung er naartoe wilde. Dat en het feit dat mijn favoriete nummer (Land of the Sun) aan het begin van de set zat en dus al was geweest tegen de tijd dat ik bij de Dome was, maakte dat ik maar wat ben gaan eten.

Volgende week vrijdag staat die in Ronda, maar dat komt me niet echt uit. En sowieso: hoe fascinerend ik de artiest ook vind, dit is er vooralsnog eentje van de velen die ik liever (eerst) op een festival zie dan met een eigen show.
Ik had er schrik voor dat live dit wel eens kon tegenvallen aangezien dit muzikaal nogal intensief afwisselend is van stem maar in tegendeel ....deze artiest kan het brengen...hopelijk terug volgend jaar op een festival...en zal geen metal Dome meer zijn indien dit Graspop is....

• Metal!
Waarderingen: Jamel
Ik had er schrik voor dat live dit wel eens kon tegenvallen aangezien dit muzikaal nogal intensief afwisselend is van stem maar in tegendeel ....deze artiest kan het brengen...hopelijk terug volgend jaar op een festival...en zal geen metal Dome meer zijn indien dit Graspop is....
Ken het niet goed genoeg, maar zo groot zal het toch ook (nog) niet zijn?
Dit is toch zo ongeveer het prototype Metal Dome act?
Waar zouden ze anders moeten staan?
Ik bedoel, als Lorna Shore, Sleep Token, Bloodywood en Hellmut Lotti in de Metal Dome kunnen...

Ik bedoel, als Lorna Shore, Sleep Token, Bloodywood en Hellmut Lotti in de Metal Dome kunnen...
nu noem je dan ook 4 bands op waar het pokkedruk was! bij Lorna Shire en Lotti zelfs niet in de tent geraakt 😅

Denk daf alle 4 van die bands een beetje misplaats waren. Maar snap je punt wel. Ken zijn muziek ook niet heel goed hoor, maar lijkt me wel zo'n act die veel beter tot zijn recht komt in een tent/donker dan op de jupilair/mainstage.
Had miss wat later op de dag moeten staan, tegenover de HL. Weet zo snel ff niet meer wat erna kwam in de dome en of dat dan terecht zou zijn.

Denk daf alle 4 van die bands een beetje misplaats waren. Maar snap je punt wel. Ken zijn muziek ook niet heel goed hoor, maar lijkt me wel zo'n act die veel beter tot zijn recht komt in een tent/donker dan op de jupilair/mainstage.
Had miss wat later op de dag moeten staan, tegenover de HL. Weet zo snel ff niet meer wat erna kwam in de dome en of dat dan terecht zou zijn.
Stond halverwege de dag (17:30) als 4e van 7 in de MD (voor Nova Twins, Smash Into Pieces en Dethklok).
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom hij een latere plek verdiend zou hebben, laat staan een groter podium.
Mogelijk is hij inmiddels flink gegroeid, maar ik denk niet dat veel mensen al eerder van hem gehoord hadden (en het doorsnee GMM publiek nog steeds niet waarschijnlijk).

Heb Kim Dracula vorig jaar gezien in de Metaldome en kan me niet herinneren dat het daar opvallend druk was. Stond redelijk vooraan, dus kan nog altijd dat iedereen achteraan op een hoop bleef staan.

Was idd toch wel druk bij Kim....wil daarmee zeggen dat door deze drukte Graspop deze toch tijdens de tweede passage (voor de duidelijkheid totaal geen info van) ze ergens anders wel zal willen programmeren...Moet idd wel niet op een hoger tijdslot maar gewoon in grotere tent/podium.

Users who are viewing this thread