Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Hoe ben je er bij gekomen als je ze wilde zien als ik vragen mag? Ik had nog niet van de band gehoord, maar heb promotie filmpjes van Mezz voorbij zien komen. En dat vond ik echt extreem kut klinken, niet als smaak maar het klonk gewoon vals en dergelijke.

Wat heb ik gemist?
Ik weet het niet meer, maar ik denk ook via het promofilmpje van MEZZ. Live viel de valsheid wel mee hoor, maar helemaal loepzuiver was het ook niet. Met name veel praatzang. Misschien leg ik de lat wel laag ;-). Maar de energie van de band was gewoon heel prettig.

Net naar Witch post geweest in Doka (Amsterdam). Wat een fantastisch duo is het. Daar gaan we denk ik nog wel meer van horen. Ze staan onder contract bij hetzelfde label als Geese.

Lone Assembly vanavond. Wat een band, zeg. Gaat hoog in mijn jaarlijstje eindigen. Echt een hele strakke show en als je je ogen dicht doet is ‘t net alsof je naar Tom Smith / Editors luistert. Heel vet.

Ratboys!! Sowieso de grootste kanshebber voor album van het jaar (tot nu toe) en goed om te zien dat die liedjes live recht overeind blijven. Sympathieke band en al was de verassing er na het topoptreden op BKS24 af, het mocht de pret niet drukken in een niet eens uitverkochte kleine zaal van het Paard. Heel goed optreden. Leuk podium, prachtige stad. Topdag.

Ratboys!! Sowieso de grootste kanshebber voor album van het jaar (tot nu toe) en goed om te zien dat die liedjes live recht overeind blijven. Sympathieke band en al was de verassing er na het topoptreden op BKS24 af, het mocht de pret niet drukken in een niet eens uitverkochte kleine zaal van het Paard. Heel goed optreden. Leuk podium, prachtige stad. Topdag.
Goed om te lezen!! Vond ze gisteren op LC ook ontzettend leuk.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Ik had er ook een dagje den haag van gemaakt wat nooit een straf is. 5de keer ratboys en het was misschien wel de beste keer, nieuwe album knalt er live net wat harder in en de band is door het eindeloos touren geweldig op elkaar ingespeeld. Enigste nadeel was geen alien with a sleepmask on maar gelukkig zit die extra lange black Earth als uitsmijter er nog steeds in.

Snow coats blijft ook wel een heel fijn bandje, ze opende voor ratboys in de acu in 2023 dus zal wel op verzoek van de band als support act er zijn neer gezet. Tof om te horen dat die nieuwe plaat er bijna is de vorige is al behoorlijk ondergewaardeerd in Nederland.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba en Moniek
Ik had er ook een dagje den haag van gemaakt wat nooit een straf is. 5de keer ratboys en het was misschien wel de beste keer, nieuwe album knalt er live net wat harder in en de band is door het eindeloos touren geweldig op elkaar ingespeeld. Enigste nadeel was geen alien with a sleepmask on maar gelukkig zit die extra lange black Earth als uitsmijter de nog steeds in.

Snow coats blijft ook wel een heel fijn bandje, ze opende voor ratboys in de acu in 2023 dus zal wel op verzoek van de band als support act er zijn neer gezet. Tof om te horen dat die nieuwe plaat er bijna is de vorige is al behoorlijk ondergewaardeerd in Nederland.
Ratboys was op London Calling ook lovend over Snow Coats, waarmee ze de volgende dag in Den Haag zouden staan.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Harry Styles met Robyn in de ArenA!

Robyn valt niet helemaal in mijn muzikale smaak, maar ik heb me goed vermaakt. Sterk live, de band ook. Ik vraag me alleen af of dit het juiste publiek voor haar was, ik denk het niet.

De setlist van Harry was sterk: hit na hit. Het publiek was fantastisch. Rustige stuk haalde wel het tempo eruit, maar de string section was dan wel weer een gaaf extraatje. Hét moment: met de hele band een aantal nummers midden op het podium spelen, camera in het midden — daar hadden ze van mij de hele show mogen staan. Dat was echt leuk. Het podium zelf was te groot voor Harry en zijn entourage. Een 360° met uitlopers had beter gepast.

Visuals waren alsof je bij een headliner op de festivalweide stond (gaaf), maar (en ik kan niet geloven dat ik dit zeg) de lichtshow was teveel geïnspireerd door een migraineaanval. Het kan ook té veel zijn. Zonnebril aangeraden als je niet tegen flashy lichten kan en op de tweede ring zit. Zat ook in de visuals helaas. Ik heb af en toe moeten wegkijken.

Grootste deel goed, “wauw” bij vlagen. Ook (helaas) op een paar momenten windstil. Maar ik ging wel dansend en met een glimlach naar huis.

Goedkoopste plekken achterin, ik had ook niet meer willen betalen, dit was op het randje van net wel/net niet waard. Als je een Ticketswapje kan vinden en fan bent: aanrader. Voor meer dan €50-€60? Eigenlijk niet.

Ik had er ook een dagje den haag van gemaakt wat nooit een straf is. 5de keer ratboys en het was misschien wel de beste keer, nieuwe album knalt er live net wat harder in en de band is door het eindeloos touren geweldig op elkaar ingespeeld. Enigste nadeel was geen alien with a sleepmask on maar gelukkig zit die extra lange black Earth als uitsmijter er nog steeds in.

Was een mooi optreden inderdaad! Hele sympathieke band ook. Lovend naar Snow Coats (die ik heb gemist), Nederland (onze thuisbasis in Europa) en naar PAARD zelf (8 wc's backstage!)

Grappig dat het niet heel druk was, maar blijkbaar waren er wel veel van ons bij :)

• Leuk
Waarderingen: residentalien
iemand naar suzan en freek in de gelredome geweest? kga a.s ma met mn vriendin, maar ben wel benieuwd naar een recensie alvast. wat k zie op social media ziet er uit als een goede show en visuals. is / kan het dak van de gelre dicht? omdat het lekker donker binnen is.

iemand naar suzan en freek in de gelredome geweest? kga a.s ma met mn vriendin, maar ben wel benieuwd naar een recensie alvast. wat k zie op social media ziet er uit als een goede show en visuals. is / kan het dak van de gelre dicht? omdat het lekker donker binnen is.
Ik ben niet naar S&F geweest, maar ja het dak kan- en zal wel dicht zijn. Is volgens mij ook wel nodig met die goede show waar je het over hebt.

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst naar Sonic Whip in Doornroosje geweest! Vorig jaar met Soulcrusher was mijn eerste ervaring met een festival in die venue en dat was enorm fijn bevallen. De opzet was nu eigenlijk precies hetzelfde. Optredens om en om in beide zalen en in de foyer wat etensmogelijkheden en een uitstekende speciaalbierbar. Kortom, alles wat je hartje begeert en Doornroosje bewijst hiermee echt ideaal te zijn voor een indoor festival. En als kers op de taart was het geluid bij elke show echt subliem!

Een dag vol het beste aan stoner, psychedelica en alles wat eraan grenst. Vooraf kende ik alleen Gaupa en King Buffalo (de reden om te gaan) maar de hele dag door stonden er echt hele goede acts, veel mooie nieuwe kennismakingen gehad. King Buffalo bewees een geweldige headliner te zijn en de zaal met gemak 70 minuten bezig te houden, veel enthousiaste reacties. De andere act die er echt uitsprong was Smote. Met een zestal muzikanten (relatief jong en ook drie vrouwen, mooi voor de diversiteit) maakte ze erg indrukwekkende en bezwerende drone achtige psychedelische muziek. Heel lastig te duiden maar een geweldige live trance. Mocht dit soort dingen je aanspreken, geef deze band een kans!

Grootste verrassing was uit het Taipei (!?!) afkomstige Dope Purple. Bezwerende en stuwende post/blues/psychedelische rock met een continu stuitetende saxofoon erover en er doorheen. Dit knalde echt heel goed in de kleine zaal. Verder gaven Gaupa en Weite ook shows die het vermelden waard waren. Hermano met legende John Garcia ook een gedeelte van bekeken. Best prima maar muzikaal toch echt een heel stuk minder spannend dan de andere acts.

Gisteren bij Harry Styles geweest en hoewel ik me heb vermaakt, ben ik ook redelijk teleurgesteld in het totaalpakket.

Maar eerst Robyn. Eigenlijk ben ik daar ook veel groter fan, maar ik heb haar nog nooit live gezien. En dit is natuurlijk een helemaal verkeerde setting om dat voor de eerste keer te doen. Ik zat op de tweede ring, gelukkig wel recht tegenover. Geluid was voor in een arena prima. Beetje galm, soms iets teveel dreunende bas (vooral tijdens Harry), maar niet enorm galmend of ruk. Ik vond de beleving bij de Swifties beter tijdens het voorprogramma. Nou is Paramore misschien ook wel meer opzwepend of het Schotse publiek eerder enthousiast, maar het gebrek aan enthousiasme was nu wel schrijnend. Ik was de enige in mijn vak die er iets meedeed. Lekker dansen en meezingen is dan toch minder leuk. Dancing On My Own (wat een banger) kreeg iedereen wel mee, maar qua zangkunsten, muziek en band had dat eigenlijk eerder gemoeten. Het lag iig niet aan haar + band, want die speelden heel lekker. Dit optreden heeft haar eigenlijk alleen maar hoger op mijn bucketlist gezet om echt een keer goed te zien, maar blij dat het tenminste een keer is geweest nu.

Dan Harry Styles zelf. Nu heb ik ziet superveel met zijn muziek. Treat People With Kindness en Sign Of A Times vind ik zelf irritant, maar As It Was, Kiwi en Golden dan wel weer leuk. Nieuwe album redelijk. Genoeg basis om mij met een goede show over te halen dus. Dat is niet gebeurd. Sterker nog, ik heb me met tijd en wijlen gewoon geërgerd. Vooral door het meest basisaspect, de zang. Hij klonk prima, maar heeft geen nummer van A tot Z gezongen. Altijd wel gedeelten over geslagen, mic naar het publiek toe draaiend of veel lager gezongen dan oorspronkelijk. Vooral in Adore You viel dat erg op. En ja, ik vind het best prima als je af en toe gedeelten aan het publiek overlaat, vooral bij een grote tour. Maar geen enkele keer het gehele refrein zingen van American Girls, geen enkele uithaal van Sign Of A Times of random stukken overslaan van Watermelon Sugar. Tja, gewoon niet grote popster waardig.

Blij met mijn hoge zitplek, vanaf daar goed zicht op het grote podium. Qua visuals was dat aardig, lichten wel mooi. Maar 2 weken terug verwend met Tame Impala en dan is dit eerlijk gezegd wel minder. Laat staan in vergelijking met Taylor Siwft qua stage en visuals. En waarom zo groot podium? 90% van de tijd werd die niet gebruikt door band of dansers. Hij kon wel mooi rondjes rennen, maarja. Daarvoor had je deze rare constructie waarbij mensen op de vloer hem meer dan de helft van de tijd niet zagen niet nodig.

Met momenten ook wel genoten. Van het enthousiaste publiek (he hallo, het kan dus wel, volgende keer ook bij het voorprogramma pls), de mooie lichtshow, de lol en sympathiek die hij uitstraalt en bij tijd en wijlen leuke nummers. Ready Steady Go kan vanaf nu bijv wel in mijn playlist. Maar de volgende tour sla ik waarschijnlijk weer gewoon over.

zondag voor het eerst sedert november nog eens naar een concert geweest
hiervoor moest ik al een aantal dingen afzeggen wegens mijn toestand (meer in slow chat), ook voetbal was een moeilijke de voorbije 2 maand .

maar had enige tijd geleden had ik voor mijn partner kaartjes gekocht voor Akon & Ne-Yo
om het met haar woorden te zeggen. een droom line-up die niet echt kon zijn.

we zijn er uiteindelijk geraakt, maar wel op mijn/ons tempo.

had op voorhand de setlist opgezocht en gezien dat er geen voorprogramma was en dat ze beide elkaar om de 6 nummers afwisselen.

met het tempo dat we hadden hebben we ruwweg de eerste 8 nummers gemist van de 43 (!).

verder ga ik er niet veel over kunnen zeggen want totaal mijn genre niet en kende ongeveer 4 nummers?
maar setup wise
8 led screens die beweegbaar waren, veranderbaar podium, string kwarter, blazers trio, 2 drummers, gitarist, bassist, 3 backing vocals, 9 dansers, 2 luchtacrobaten, confetti, vuurwerk, vlammen, slingers, hamsterbal, ... alles erop en eraan.

Sportpaleis zat afgeladen vol, en at het op! ik waande me eerder op een 2000's feestje maar de blik en het genot te zien bij mijn partner was alles meer dan waard!

+ ondanks de pijn is het gelukt, dus content dat er progressie is

Laatst bewerkt:
Gisteren Phosphorescent gezien in een zeer matig gevulde grote zaal in Doornroosje. Denk dat het ook in de kleine zaal had gepast. Blijkbaar toch minder bekend dan ze hadden verwacht.

Maar een bijzonder fijn optreden. Blij dat ik hem eindelijk een keer gezien heb. Fenomenale stem.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en mattman
Gisteren Phosphorescent gezien in een zeer matig gevulde grote zaal in Doornroosje. Denk dat het ook in de kleine zaal had gepast. Blijkbaar toch minder bekend dan ze hadden verwacht.

Maar een bijzonder fijn optreden. Blij dat ik hem eindelijk een keer gezien heb. Fenomenale stem.
Ik was er ook. Goede band ook, soms wat Wilco-gevoel erbij als ze full band gingen.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Gisteren Maruja de Melkweg zien afbreken. Ging vanaf het begin al helemaal los met de hardste nummers gelijk in het begin. Verder een steengoed en intens optreden gezien. Saxofonist blijft de blikvanger voor mij.
Helaas kwam het gister niet uit voor mij, maar was op Roadburn ook compleet weggeblazen. Ga volgende keer dat ze er zijn (buiten Lowlands) zeker mijn best doen erbij te zijn.

Net terug van een shoegaze-avond in Kavka Zappa met Jutes en Ally Nicholas. Ik moet zeggen dat ik Ally Nicholas verrassend goed vond> een half uurtje lekkere stevige shoegaze met heerlijke lome zang van de zangers. Bij Jutes was de zaal ramvol en gevuld met behoorlijk wat vrouwelijk schoon. Toen de zanger opkwam snapte ik dat ook. Ik had spontaan tickets voor Jutes gekocht op aanraden van mijn 'Rotown-mattie' en ik heb er geen spijt van gekregen. Prima band met vooral heerlijke shoegaze (a la Deftones), soms afgewisseld met wat mindere pop-achtige nummers. Het vrouwvolk vond dat kennelijk niet erg, want de liederen werden uit volle borst meegezongen en de telefoontjes gingen massaal de lucht in. Fijne avond.

Users who are viewing this thread