Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
The Haunted Youth gisteren in koninklijk circus was magistraal mooi! Bij momenten dacht ik echt dat het ook perfect zou werken op Graspop in een tent. Enkele van de nieuwe nummers komen echt heel zwaar binnen! Aangevuld met sterke visuals een must deze zomer op de festivals!
Speelde gisteren de volledige nieuwe plaat aangevuld met hun ‘greatest hits’ voor zover je dat kan zeggen over een band met twee platen op zak,

Heel sterk optreden!

Paul Simon in Bozar Brussel was gisteren uitstekend. Wat een heerlijk stel muzikanten ook. Zijn laatste album Seven Psalms in zijn geheel voor de pauze en daarna het bekendere werk aangevuld met tracks zelden live gespeeld. Een avond om niet snel te vergeten. Zijn stembanden beginnen het wel af te laten weten en dat is wel hoorbaar maar oké, hij is 84. De arrangementen die hij ook nu weer heeft gemaakt bij sommige nummers. Heerlijk gewoon. De recensies liegen er niet om en ook terecht. Een mooi afscheid (voor de 2e keer) van een legende! Blij hier toch nog bij geweest te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan
Zo! Dat was het eerste avondje takkeherrie op het eerste Weemoed-festival in Kavka Zappa. Zenocide, Klonns, Lotus, Bad Breeding, Bodyweb en Hessian. Twee bands uit Japen, 2 uit de UK en 2 uit België dus. Zenocide was een beetje een vreemde eend in de bijt op deze avond. Zij zijn sludge/doom metal en de rest was hardcore punk/metalcore en Zenocide was de enige band met vrouwen. 2 maar liefst: de drummer en de schreeuwer/krijser. Maar goed: het klonk best prima. Klonns was echt een typische hardcore punkband. Deden meer dan hun best en klonk best aardig.Lotus dan. De zanger was de hele tijd gehurkt of door de knieën richting het drumstel te zingen/schreeuwen. Had hij niet in de gaten dat er publiek was of was hij gewoon een beetje verlegen? De rest van de band stak prima in elkaar. Bad Breeding was mij hoogtepunt van de avond. Ze noemen het hardcore punk, maar het schurkt ook zeker tegen noiserock aan. Wat kunnen zij een bak herrie maken zeg! Heerlijk. Bodyweb moest het, in het begin, voor een tiental mensen doen (waar was de rest?). Ondanks dat dat niet uitnodigend was, zetten ze toch een heerlijke zet nu-metal/melodieuze hardcore neer. Tegen het einde was de zaal ook weer half gevuld. Als laatste Hessian. Sludge metal/metalcore uit Kortrijk volgens mij. Prima band en een prima energieke afsluiter van de avond. Zin in morgen met o.a. Raein!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
The Haunted Youth gisteren in koninklijk circus was magistraal mooi! Bij momenten dacht ik echt dat het ook perfect zou werken op Graspop in een tent. Enkele van de nieuwe nummers komen echt heel zwaar binnen! Aangevuld met sterke visuals een must deze zomer op de festivals!
Speelde gisteren de volledige nieuwe plaat aangevuld met hun ‘greatest hits’ voor zover je dat kan zeggen over een band met twee platen op zak,

Heel sterk optreden!
Ik ben gisteren geweest. Fantastisch optreden in de perfecte zaal.
Er was een bepaald (nieuw?) nummer met enkel muziek en met een magistrale opbouw. Die kwam binnen. Er zijn wat tranen gelaten zelfs.
Wat een talent die man.

• Leuk
Waarderingen: jarne
En dat was avond 2 van Weemoed Festival in Kavka Zappa. Deze avond stond in het teken van technische problemen bij zowat elke band. Op het programma: Headshrinker, Major, Stormo, Wrong Man, Still In Love en Raein. Headshrinker is best een aardige hardcore punkband en ze zetten best een aardige show weg. Major, een emoband, vond ik eigenlijk best een dissonant op dit festival en ik vond ze ook zwaar tegenvallen. Stormo had ik al een keer op LotD gezien en dit keer waren ze nog weer een stuk beter. Wat zijn zij gegroeid zeg! Het wordt post-hardcore genoemd, maar ik vind het behoorlijk screamo. Maar ach. Het was voor mij wel de verrassing van de avond, zo goed! Wrong Man, ook een hardcore band, was ook best aardig. Maar ik moet toch zeggen dat de Belgische bands het dit keer toch echt aflegden tegen het Italiaanse en Engelse geweld. Want Still In Love: sjezus wat was dat hard en goed. Heel fijne melodieuze hardcore. En dan de band waarvoor ik eigenlijk deze festivaltickets had gekocht: Raein. Mijn 'helden' en de iconen van de (Italiaanse) screamo. Uiteraard startten ze met de 2 nummers van Forme Sommerse, hun meest recente album. Halverwege 'Primo Movimento' begaf een gitaar of in ieder geval het geluid daarvan het. Maar daarna zetten ze een grandioze set weg met als absolute hoogtepunt de finish met 'Tigersuit'. Enige smetje: de zanger was vanuit mijn positie (links vooraan) niet heel goed te horen. Weer een geweldige avond en ik zeg: kom maar door met die early bird tickets.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Nadat ik afgelopen zondag Wet Wet Wet heb gezien (moest van de vrouw) was het vandaag de beurt aan Glen Hansard.
In 2022 zou hij al naar Groningen komen, maar die shows werden in verband met privé omstandigheden geannuleerd.
5 mei was hij geboekt voor de grote zaal. Het zou waarschijnlijk door de datum komen, of de eerdere aangekondigde shows in Utrecht, maar er werd verhuisd naar de kleine zaal. Lekker intiem.
Bijna 2.5 uur vermaakt. Stevige nummers afgewisseld met ballads. Charlotte Blokhuis mocht weer, en dat is bijna traditie the Gift meezingen. Support act Courtney Marie Andrews deed een extra nummer nu met band en Glen op backing vocals. En een zekere Steven uit Groningen had een mail gestuurd en mocht solo op gitaar en ook nog als zanger samen met Glen twee nummers meepakken. Verder Memoreerde Glen nog dat hij verdrietige herinneringen aan Groningen had. Een goede vriend van hem, Michael Christopher, was in 2001 support act bij the Waterboys en is na een avondje stappen overleden na een val.
Onderstaande heb ik kunnen vinden op Wiki.

Christopher's 2001 tour with the Waterboys performed in De Oosterpoort [nl] in Groningen, Netherlands, on 16 November 2001. That night, after he had played his set supporting The Waterboys, Christopher was found unconscious, having apparently struck his head on some steps during an accidental fall. On arrival at a local hospital, he was found to have lapsed into a coma as a result of severe swelling to the brain. He never regained consciousness, and died on 29 November 2001.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Net terug van Hyper Gal en Dagg3r in Musicon, Den Haag. Dagg3r hoef ik niet veel woorden vuil aan te maken. Dat was niks. Met de microfoon op een tafel tikken en schuiven en dat opnemen, andere piepjes opnemen en haar stem op verschillende manieren opnemen en dat alles door elkaar heen tot een geheel breien. Toch weer teveel woorden. Hyper Gal had ik op Left of the Dial geskipt, omdat ik een andere keuze maakte. Maar ik vond wel dat ik ze een keer gezien moest hebben. Dat vonden circa 20 anderen kennelijk ook. En het was zeker de moeite waard. Ze maken met zijn tweeën heerlijk noise met een soort van bubblegum zang. Blij dat ik geweest ben, want ik heb van ze genoten.

• Leuk
Waarderingen: Thisso en B0G5
RÜFÜS DÜ SOL in de Ziggo Dome :)

Allereerst SG Lewis als voorprogramma. Die wilde ik al een aantal jaren graag live zien. Klonk goed, speelde ook live mee en er was een zangeres mee. Leuk om eindelijk eens te zien.

Dan RÜFÜS DÜ SOL! Ik vond het een heerlijke show, maar ben dan ook echt fan. Kwam deze keer wat beter in de show dan in de AFAS, deels door beter zicht op het podium. Drummer was echt weer in vorm. Je komt niet echt voor de zang bij deze show, het was gewoon prima. Innerbloom toch weer een geweldige live ervaring :D

Productie was erg vet, ook echt hulde voor de cameravrouw die alles super goed vastlegde en aan het rennen was op het podium.

Ik was gisteren bij Mitski. Klaarblijkelijk is twee keer de AFAS vullen voor haar optimistisch, want het was erg rustig gisteren. Het publiek was, met mijzelf als graadmeter begin 30, erg jong; maar ook erg enthousiast. Ik had een keer het voordeel dat ik niet de kleinste was en had van achteren goed zicht in de zoon. De show zelf vond ik erg sterk. Mitski vloog door de setlist heen en ondanks dat ik geen superfan ben kende ik toch aardig veel nummers. Ik ben zelf meer van het 'hardere' werk en daarmee kwam ik goed aan mijn trekken. Het tempo lag erg hoog en er werd veel gespeeld. De spaarzame momenten van contact met publiek voelde authentiek. Ik vond het gewoon goed en heb een leuke avond gehad.

Het voorprogramma was er ook. Erg bijzonder, misschien keer leuk om 22:00 in een tent op een festival.

Ik was gisteren bij Mitski. Klaarblijkelijk is twee keer de AFAS vullen voor haar optimistisch, want het was erg rustig gisteren. Het publiek was, met mijzelf als graadmeter begin 30, erg jong; maar ook erg enthousiast. Ik had een keer het voordeel dat ik niet de kleinste was en had van achteren goed zicht in de zoon. De show zelf vond ik erg sterk. Mitski vloog door de setlist heen en ondanks dat ik geen superfan ben kende ik toch aardig veel nummers. Ik ben zelf meer van het 'hardere' werk en daarmee kwam ik goed aan mijn trekken. Het tempo lag erg hoog en er werd veel gespeeld. De spaarzame momenten van contact met publiek voelde authentiek. Ik vond het gewoon goed en heb een leuke avond gehad.

Het voorprogramma was er ook. Erg bijzonder, misschien keer leuk om 22:00 in een tent op een festival.
Mitski heeft altijd wel echt toffe tegen de draad in voorprogammas; in Paradiso 2022 was het SASAMI op de Squeeze tour waar het publiek echt moeite had met de hyper-metal-pop-indie(groot fan van die plaat dus ik vond het geweldig). Tarta Relena past ook wel in dat straatje. Zelfde ervaring als toen in paradiso als bijna mid 30iger was ik toch een van de oudere en is erg enthousiast, tot flauwvallen toe, een goede beschrijving voor haar publiek. Laurel Hell deed mij weinig maar live knalde ze toen ook in goed tempo van al haar platen er wel iets doorheen zonder dat het gezappig werd. Gewoon goed is een prima omschrijving en dat is ze altijd wel geweest live.

Vanavond naar Bureau De Change geweest in de kleine zaal van MEZZ. Aangekondigd was dat het om 21.00 uur zou beginnen, maar dat werd dus 20.30 uur. Gelukkig waren wij op tijd. Niet alleen vanwege de tijd, maar wat een heerlijke postpunkband is Bureau De Change zeg! Veel energie, een zangeres met een enorme strot, veel humor en 14 nummers in 3 kwartier. Mocht je je planning voor Sniester nog niet rond hebben, dan zeg ik: pak Bureau De Change mee.

• Leuk
Vanavond naar Bureau De Change geweest in de kleine zaal van MEZZ. Aangekondigd was dat het om 21.00 uur zou beginnen, maar dat werd dus 20.30 uur. Gelukkig waren wij op tijd. Niet alleen vanwege de tijd, maar wat een heerlijke postpunkband is Bureau De Change zeg! Veel energie, een zangeres met een enorme strot, veel humor en 14 nummers in 3 kwartier. Mocht je je planning voor Sniester nog niet rond hebben, dan zeg ik: pak Bureau De Change mee.
Stonden op m'n planning voordat het idiote blokkenschema bekend werd, helaas overlap met Wax Head én vooral Maquina.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Drie avonden Amenra in de AB achter de rug.

Avond 1 en 2: sterk zoals altijd. Avond 3: voor mij van een compleet ander niveau. Misschien omdat ik wat meer naar achter stond en letterlijk meer ademruimte had. Alles viel gisteren gewoon op zijn plaats. Vanaf de eerste noot zat ik er volledig in. Amenra live blijft iets onwezenlijks. Muziek die slaat en zalft tegelijk. En live overstijgt het hun platen echt moeiteloos.

Absolute hoogtepunt: een cover waarvan ik niet wist dat ik die nodig had, “Ik wil niet dat je weggaat” van Clouseau. Fenomenaal gebracht. Oprecht met tranen in de ogen staan luisteren en na afloop even tijd nodig gehad om terug op aarde te komen.

Amenra is en blijft by far mijn favoriete liveband.

Drie avonden Amenra in de AB achter de rug.

Avond 1 en 2: sterk zoals altijd. Avond 3: voor mij van een compleet ander niveau. Misschien omdat ik wat meer naar achter stond en letterlijk meer ademruimte had. Alles viel gisteren gewoon op zijn plaats. Vanaf de eerste noot zat ik er volledig in. Amenra live blijft iets onwezenlijks. Muziek die slaat en zalft tegelijk. En live overstijgt het hun platen echt moeiteloos.

Absolute hoogtepunt: een cover waarvan ik niet wist dat ik die nodig had, “Ik wil niet dat je weggaat” van Clouseau. Fenomenaal gebracht. Oprecht met tranen in de ogen staan luisteren en na afloop even tijd nodig gehad om terug op aarde te komen.

Amenra is en blijft by far mijn favoriete liveband.
Heb ook de 3 dagen gedaan en die ging inderdaad wel crescendo.
Dag 1 was sterk maar had op Thurifer na niet echt veel verrassingen in de setlist. Dag 2 met Silver Needle Golden Nail, Nowena, Forlorn en Solitary Reign als ongebruikelijke afsluiter vond ik al moeilijk te toppen. Dag 3 ging daar toch nog over heen met het eerder zeldzame Children Of The Eye, de Clouseau cover en daar bovenop nog Aorte - Ritual wat gewoon de afsluiter der afsluiters is.

Ook verrassend en mooi bij die Clousea cover was dat Amy de backing vocals in het Nederlands deed.

Kijk nu al uit naar de volgende 3 daagse die er gelukkig al snel aankomt met Gent en 2x OLT in Juli.

Ik kon enkel gisteren de rit naar Brussel maken om voor de 11de keer Amenra te zien, maar wauw, wàt een optreden.
Naar mijn mening was dit één van de mooiere concerten die ik van ze mocht meemaken. Mooier en beter dan de data die ik vorig jaar in de AB mocht zien. Wàt een setlist.

De cover van Clouseau was erg onverwacht, maar het was oh zo mooi. Om één of andere reden kwam A Solitary Reign gisteren net dat tikkeltje harder binnen, waardoor dit samen met Aorte - Ritual gewoon een fantastisch einde van de show was. Alles leek gewoon te kloppen. (Behalve het voorprogramma, want daar had ik helaas echt niets mee.)

Ik kon enkel gisteren de rit naar Brussel maken om voor de 11de keer Amenra te zien, maar wauw, wàt een optreden.
Naar mijn mening was dit één van de mooiere concerten die ik van ze mocht meemaken. Mooier en beter dan de data die ik vorig jaar in de AB mocht zien. Wàt een setlist.

De cover van Clouseau was erg onverwacht, maar het was oh zo mooi. Om één of andere reden kwam A Solitary Reign gisteren net dat tikkeltje harder binnen, waardoor dit samen met Aorte - Ritual gewoon een fantastisch einde van de show was. Alles leek gewoon te kloppen. (Behalve het voorprogramma, want daar had ik helaas echt niets mee.)
Ik vind Use Knife wel een toffe band met een leuke sound zeker als ze de wat hardere industrial richting uitgaan, vorig jaar heb ik hen een hele goede show zien spelen op Dunk waar ze ook wel een beetje de vreemde eend waren maar daar was het publiek wel een stuk beter mee dan gisteren in de AB.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Gisteren Olivia Dean in de Ziggo Dome. Dankzij het enthousiasme van het forum deze dame op de dag van de verkoopstart leren kennen en toen op de gok een ticket aangeschaft.

Geen enkel moment spijt van gehad. Niet in de periode tussen september en nu (vaak genoeg haar muziek gedraaid), maar ook gisteravond niet. Ik had een aantal van haar live-optredens gekeken, maar dat waren award shows. Ik had niet verwacht dat ze al zo’n doorgewinterde performer zou zijn. Heel natuurlijk, veel energie, leuke interactie. Goed live. Duidelijk dankbaar voor haar succes. Ze had de hele zaal als backing track voor 75% van haar nummers. Ook fijn om te zien dat ze nog door het publiek heen kon om bij haar B-stage te komen (lang geleden dat ik dat bij een artiest zag).

Ze heeft natuurlijk al een aantal hitjes op haar naam, maar ik ben benieuwd naar haar volgende stappen 🙂

Brògeal in Merleyn. Erg leuke show! Zeker in Merleyn kwam de Schotse pubmuziek goed tot zijn recht. Publiek ging ook goed mee, zeker richting het einde. Daarnaast wil ook even het voorprogramma benoemen, Pack of Animals. Nog nooit van ze gehoord en hoorde gisteren pas dat zij het voorprogramma zouden zijn. Maar echt een leuke frisse, heel erg energieke, jonge honden band. Britpop in de lijn van The Stone Roses en een beetje zoals Artcic Monkeys in hun begindagen. Ben erg benieuwd naar hun eerste releases, tot nu toe nog niks released online. Eentje om in de gaten te houden.

Brògeal in Merleyn. Erg leuke show! Zeker in Merleyn kwam de Schotse pubmuziek goed tot zijn recht. Publiek ging ook goed mee, zeker richting het einde. Daarnaast wil ook even het voorprogramma benoemen, Pack of Animals. Nog nooit van ze gehoord en hoorde gisteren pas dat zij het voorprogramma zouden zijn. Maar echt een leuke frisse, heel erg energieke, jonge honden band. Britpop in de lijn van The Stone Roses en een beetje zoals Artcic Monkeys in hun begindagen. Ben erg benieuwd naar hun eerste releases, tot nu toe nog niks released online. Eentje om in de gaten te houden.

Gezien in Rotown vanavond, hele leuke band inderdaad! Mag wel doorkomen naar de Lima op Lowlands ofzo

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hoe ben je er bij gekomen als je ze wilde zien als ik vragen mag? Ik had nog niet van de band gehoord, maar heb promotie filmpjes van Mezz voorbij zien komen. En dat vond ik echt extreem kut klinken, niet als smaak maar het klonk gewoon vals en dergelijke.

Wat heb ik gemist?

Users who are viewing this thread