Dinsdag toch al dan wanneer we voor de ingang kamperen omdat we niet meer konden wachten?zien we woensdag toch al dan op de preparty ?
Dat er veranderingen aan de tenten komen werd vorig jaar volgens mij bevestigd door de organisator.
Ik ben wat voorzichtiger met de info van @Spicebomb. Actief in dit forum sinds begin februari. Altijd mee gespeculeerd over bands, nooit met een echte leak naar voor gekomen en nu een redelijk vage "leak" die hij pas op de eerste dag van 't festival kan bevestigen + ultravage tip.
![]()
Ik ga er dus van uit dat Spicebomb bij de opbouwcrew werkt (?) en via daar het e.e.a. heeft opgepikt?
Ja, of idd gewoon een droneshow. Maar om dat dan hét ding te noemen om de hoge prijs te rechtvaardigen, stel ik me daar toch vragen bij...Hoog in the lucht, doet me denken aan 2 dingen:
- Upgrade aan de kruizen, bijvoorbeeld vuurtorens van gemaakt voor tijdens de headliners, alhoewel Rammstein dit jaar niet komt?
- Meer schaduw plaatsen met doeken of tenten, alhoewel dat niet per se hoog in de lucht moet zijn, tenzij de Simpsons gewijs gewoon de zon gaan blokkeren![]()
Dit was ook iets waar ik aan dacht. RaR had vorig jaar ook torens met pyro én schermen op de torens (zoals Metallica een paar jaar terug op Download ook had).- Upgrade aan de kruizen, bijvoorbeeld vuurtorens van gemaakt voor tijdens de headliners, alhoewel Rammstein dit jaar niet komt?
![]()
dit is ook waar ik aan dacht, upgrades van de marquee met wat meer aankledingDit was ook iets waar ik aan dacht. RaR had vorig jaar ook torens met pyro én schermen op de torens (zoals Metallica een paar jaar terug op Download ook had).
Iets anders klein waar ik aan dacht is mss inkleding aan het plafond van de Marquee zoals die er ook in de Metal Dome hangen?
Ik denk dat ze wel meer richting duurzame aankleding gaan inderdaad. Als ik ook maar denk aan de namen van de campings: Boneyard, The Crypt. En dan in combinatie met de outro van de filmpjes dit jaar en de slogan `Undead – unstoppable!`, lijkt met toch wel al vrij samenhangend.Hoop ook op een duurzame investering in aankleding van het festival bijvoorbeeld die ze ieder jaar opnieuw kunnen gebruiken, zie Hellfest/Alcatraz.
Wel interessanter dan een eenmalige vuurwerk of drone show
Pyro aan de zijkanten van het terrein zou ook wel tof zijn, zoals ze op Hellfest hebben bovenop de foodstands
Ken de man vooral van zijn colab met Volbeat op Black Rose. Banger van een schijf, maar vind zijn eigen werk niet m'n ding.Zojuist Danko Jones ontdekt, dat wordt er één voor op het lijstje donderdag. Erg tof!
Kublai Khan, Drain, Guilt Trip en letlive de afgelopen jaren al meegepikt op Jera On Air en allemaal heel erg vet live! Jaloers op mensen met een vrijdag- of combiticket, dit is een hele goede Jupilerline-up als je het mij vraagt!Tot nu toe was vrijdag op de twee headliners na geen hoogvlieger voor mij. De Jupiler stage brengt daar wel verandering in:
Lionheart: altijd wel een feestje, lekkere West Coast Hardcore. Ik hoop enkel dat ze niet clashen met de headliners op main.
Kublai Khan TX: kende ik niet. Ik zag ze, voor ze op Graspop werden aangekondigd, al op meer festivalaffiches verschijnen voor komende zomer, en ben ze dan uit curiositeit beginnen opzoeken. Ik denk dat dit een van de optredens is waar ik hardst naar uitkijk van heel het weekend!
We Came As Romans: goh, bwah, ja, ken er ook niet meteen nummers van, maar wel oké denk ik?
Drain: ook met behulp van de research een optreden waar ik heel hard naar uitkijk!
Guilt Trip: idem, pompen maar!
Letlive.: hoewel het de 'originele band' van Jason Butler, maar zag hem alleen nog maar met Fever 333. Dat in het achterhoofd houdend ga ik zonder al te veel research kijken om me te laten omver blazen (hopelijk).
Thornhill: wordt hoogstwaarschijnlijk ook mijn opener van de dag!
Jaa toffe guy vind ik dat! Paar jaar geleden nog op GMM gezien, ook op Paaspop en in Sittard. Die guy is live ook heel energiek, dit is zo'n act die op album al leuk is maar live er nog een paar tandjes bovenop gooit. Veel publieksparticipatie, een echte stuiterbal op het podium. Aanrader!Zojuist Danko Jones ontdekt, dat wordt er één voor op het lijstje donderdag. Erg tof!