Graspop Metal Meeting 2026

Je gaat nog even moeten wachten. Vanaf ik groen licht zou krijgen over eventuele spoilers zijn jullie de 1ste die het meekrijgen. Ik vrees alleen dat dat pas de vrijdag van Graspop zelf gaat zijn.

Kleine tip: hoog in de lucht. Veel plezier met speculeren!
Hahahaha, je gaat hier weer heel veel discussies opleveren. Geweldig!
Thnx!

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Je gaat nog even moeten wachten. Vanaf ik groen licht zou krijgen over eventuele spoilers zijn jullie de 1ste die het meekrijgen. Ik vrees alleen dat dat pas de vrijdag van Graspop zelf gaat zijn.

Kleine tip: hoog in de lucht. Veel plezier met speculeren!
Dit roept net meer vragen op dan antwoorden 😅

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Friday's Jupiler Stage

1777855986796.png

Lionheart:
Voor fans van: Hatebreed, Terror, Madball, Kublai Khan TX, Nasty, Deez Nuts
https://www.graspop.be/en/bands/lionheart

Kublai Khan TX:
Voor fans van: Knocked Loose, Jesus Piece, Hatebreed, Power Trip, Code Orange, Bodysnatcher
https://www.graspop.be/en/bands/kublai-khan-tx
https://en.wikipedia.org/wiki/Kublai_Khan_(band)

We Came As Romans:
Voor fans van: Of Mice & Men, Memphis May Fire, The Word Alive, Asking Alexandria, I Prevail, Wage War

• Leuk
(vervolg)

Drain:
Voor fans van: Turnstile, Suicidal Tendencies, Municipal Waste, Mindforce, Trash Talk, Power Trip

Guilt Trip:
Voor fans van: Malevolence, Knocked Loose, Power Trip, Judiciary, Jesus Piece, Hatebreed

letlive.:
Voor fans van: Glassjaw, Refused, The Used, At the Drive-In, Fever 333, Bring Me the Horizon

Thornhill:
Voor fans van: Loathe, Deftones, Northlane, Sleep Token, Architects, Bad Omens

• Leuk
Niet jouw podium dus. Jammer...
Maar het is nog een ruime maand. Geef het nog wat kansen zou ik zeggen🤗
Haha klopt, dat is altijd al zo geweest. Maar iedere band krijgt zeker een eerlijke kans! Ik denk niet dat hier nog iets tussen zit dat zal gaan verschuiven in mijn lijstje, maar op de andere dagen staat er minimaal 1 band in de Marquee die ik wil zien en dat is al heel wat voor mij! De vraag is nu alleen nog of dat ook gaat lukken, want ik wil dit jaar zoveel zien dat het gegarandeerd een clashfest gaat worden, maarja das afwachten

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Nou om dan mandy maar even te steunen.
Jupiler is niet mijn podia en vrijdag net zo min.

Op dit moment geen idee of ik een glimp van een band ga opvangen daar. Vroeg meer kans dan laat.

Kublai en romans zouden nog een kans hebben maar heb ze in mijn hoofd al afgeschreven.

En hoog in de lucht....
- drones al genoemd (lijkt me haalbaar)
- een reuzenrad upgrade zodat je hem vanuit lommel kan zien met Sky bar. Zodat je halfweg nog kan bijvullen.

Tot nu toe was vrijdag op de twee headliners na geen hoogvlieger voor mij. De Jupiler stage brengt daar wel verandering in:

Lionheart: altijd wel een feestje, lekkere West Coast Hardcore. Ik hoop enkel dat ze niet clashen met de headliners op main.

Kublai Khan TX: kende ik niet. Ik zag ze, voor ze op Graspop werden aangekondigd, al op meer festivalaffiches verschijnen voor komende zomer, en ben ze dan uit curiositeit beginnen opzoeken. Ik denk dat dit een van de optredens is waar ik hardst naar uitkijk van heel het weekend!

We Came As Romans: goh, bwah, ja, ken er ook niet meteen nummers van, maar wel oké denk ik?

Drain: ook met behulp van de research een optreden waar ik heel hard naar uitkijk!

Guilt Trip: idem, pompen maar!

Letlive.: hoewel het de 'originele band' van Jason Butler, maar zag hem alleen nog maar met Fever 333. Dat in het achterhoofd houdend ga ik zonder al te veel research kijken om me te laten omver blazen (hopelijk).

Thornhill: wordt hoogstwaarschijnlijk ook mijn opener van de dag!

Users who are viewing this thread