Rock Werchter 2026

Had toch ook wel verwacht dat die nieuwe plaat ondertussen wel al aangekondigd zou zijn. Laat toch weer lang op zich wachten.
Klopt, al denk ik dat de machine nog wel in actie zal schieten. Ik vermoed dat er heel wat zal bewegen rond die shows in Mexico / Coachella.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ironisch genoeg is zondag de zwakste dag als je het in zijn geheel bekijkt. Byrne, Moby en The Cure zorgen voor een sterk slot, maar de aanloop is...mwoa.
West Side Cowboy en Chezile zijn welk hele sterke Slopeboekingen, als je het mij vraagt. (House Of Protection voor mij ook, maar ik snap mensen die hier geen hol aan vinden.)

Zondag is een hele goeie Werchterdag, de main stage mist gewoon een interessante/relevante naam om de brug te maken tussen de middag en de (voor)avond. Kaat Van Stralen en Sons staan daar als Belgen mooi, maar je mist inderdaad wat van het Wolf Alice, Royel Otis of Last Dinner Party kaliber: groeiende bands die de grote weide midden op de dag aankunnen. Of gevestigde waarden à la Garbage, die al een tijd niet meer langskwamen en wel in het rijdje zouden passen. Al waren er veel forumleden die zaten te wachten op Rise Against blijkbaar.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Joslittel
Zondag is een hele goeie Werchterdag, de main stage mist gewoon een interessante/relevante naam om de brug te maken tussen de middag en de (voor)avond.
Niet alleen de Main, maar ook de Barn vind ik in z'n geheel best zwak voor Werchternormen die zondag.

Echt? The Cure, Moby, A Perfect Circle en in de Barn David Byrne, Mogwai, Cory Wong. Sterk dagje hoor.
Ja, maar over de hele lijn is het toch minder sterk dan wat we van RW verwachten, niet? Een Mogwai als derde grootste in de Barn bijvoorbeeld (wetende dat die er de vorige keer als tweede van de dag stonden). Of Kaat Van Stralen - Bad Nerves - Sons als drie eerste op je main.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Ja, maar over de hele lijn is het toch minder sterk dan wat we van RW verwachten, niet? Een Mogwai als derde grootste in de Barn bijvoorbeeld (wetende dat die er de vorige keer als tweede van de dag stonden). Of Kaat Van Stralen - Bad Nerves - Sons als drie eerste op je main.
Nee, ik vind dit echt wel ijzersterk. Heb je daarnaast nog Westside Cowboy, NewDad, Psychonaut en Last Train op de Slope en Dressed Like Boys, Joy Crookes en Ethel Cain in Klubc. Ik zou van gekkigheid niet weten hoe ik een looproute zou moeten invullen.

sons zijn wel sterk bezig (shout out naar mijn ex buurjongen)
en bad nerves was wel goed in 25
enkel kaat hoort daar imo niet te staan
en de barn is sterk, behalve mogwai net te hoog.

Ik vind het ook wel een erg sterke dag, ook in de breedte, met voor elk wat wils. Is iets heel subjectief natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Zondag inderdaad gewoon de sterkste dag.
Overdag een mooie aanloop en 's avonds heb je de ene knaller na de andere, ik weet nog niet hoe ik dat ga doen.

Vrijdag is de avond dan weer heel wat minder indrukwekkend.

Ik zit in deze volledig in kamp Mattman, smaken verschillen. Al ga ik me die zondag overdag ook best wel vermaken.

• Leuk
Waarderingen: elo en mattman
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als je het rijtje Bad Nerves, Corry Wong, Sons, Rise Against en Mogwai vet vindt heb je een fantastische dag.
Ik heb van Dressed Like Boys tot Last Train gewoon niets wat ik zou willen zien. Dan is het dag programma voor mijn smaak wel heel matig.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en reaper
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Als je het rijtje Bad Nerves, Corry Wong, Sons, Rise Against en Mogwai vet vindt heb je een fantastische dag.
Ik heb van Dressed Like Boys tot Last Train gewoon niets wat ik zou willen zien. Dan is het dag programma voor mijn smaak wel heel matig.
Ja, had het niet echt over smaak hoor, eerder over grote vs kleine acts. Sons staat op gelijke hoogte als een The Last Dinner Party, Elvis Costello of Kneecap de andere dagen. Dan mag Sons wel een goed bandje zijn, het is wel van een andere (groot)orde en budget. Bad Nerves is ook geen band die je op de main stage zou verwachten.

Ja, had het niet echt over smaak hoor, eerder over grote vs kleine acts. Sons staat op gelijke hoogte als een The Last Dinner Party, Elvis Costello of Kneecap de andere dagen. Dan mag Sons wel een goed bandje zijn, het is wel van een andere (groot)orde en budget. Bad Nerves is ook geen band die je op de main stage zou verwachten.
Wat dat betreft ben ik het ook wel met je eens.
Maar het maakt mij nooit zo veel uit hoe groot een band is. Als ik het maar leuk vindt om te zien. Mede daardoor sta ik net zo lief of misschien wel liever bij de Sloop bij een kleiner bandje dan bij een grote act op de main.

Wat dat betreft ben ik het ook wel met je eens.
Maar het maakt mij nooit zo veel uit hoe groot een band is. Als ik het maar leuk vindt om te zien. Mede daardoor sta ik net zo lief of misschien wel liever bij de Sloop bij een kleiner bandje dan bij een grote act op de main.
Ja maar is dat al dat geld waard om een heel weekend bandjes zien die je kan meepikken in smaller venues en voor minder geld?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja maar is dat al dat geld waard om een heel weekend bandjes zien die je kan meepikken in smaller venues en voor minder geld?
eerlijk ja
zeker als je doorheen de rest van het jaar niet echt makkelijk op een venue geraakt
daarom is werchter ideaal, grote namen, middel namen en kleine namen.
lekker schematje maken en op alle gebied een top weekend meemaken

Users who are viewing this thread