Best Kept Secret 2026

Ik vind dat de afzonderlijke nummers beter werken dan het album in zijn geheel.
Dat kan natuurlijk dan wel net weer goed uitpakken tijdens hun live shows.

Ik vind dat de afzonderlijke nummers beter werken dan het album in zijn geheel.
Heb dat nog nooit anders gevonden in het geval van Gorillaz. Elk album heeft wel een paar bangers, maar ook echt veel opvulling. Zo ook The Mountain.

Vind eigenlijk op elk album de nummers zonder gastartiesten het best, maar dat komt op dit album niet eens voor. Benieuwd welke gastartiesten op het podium mee verschijnen.

'Damascus' wel mijn meest beluisterde nummer laatste weken. Veel zin om ze na 4 jaar weer te zien.

Genoeg geleuterd over The Floor. Wat vinden jullie van de nieuwe Gorillaz plaat?

Ik ben niet zo lyrisch als vele anderen. Ik vind het wel een vermakelijke plaat, maar het klinkt mij allemaal net wat te braafjes.
Het speelt wat te vaak op veilig & grijpt me nergens echt bij de keel. Maar moet toegeven dat ik ook wel nooit echt een Damon Albarn fanaat ben geweest, dus misschien dat de echte fans er wel anders over denken.
Cracker Island was een album dat het te veilig speelde, The Mountain is juist avontuurlijker met al die Oosterse klanken. Maar beschouw mezelf inderdaad als een fan 😉

Ik ben net doordat het een relatief rustige plaat is aan het overwegen om ze op BKS te gaan zien ipv op Werchter omdat het mij daar beter lijkt over te komen.

Ik ben net doordat het een relatief rustige plaat is aan het overwegen om ze op BKS te gaan zien ipv op Werchter omdat het mij daar beter lijkt over te komen.
Die set gaat sowieso vol classics zitten. Is nog maar even de vraag hoeveel ze festivalshows focussen op het nieuwe album.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Gorillaz is voor mij hit & miss qua muziek: sommige nummers fantastisch, maar het meeste spreekt me niet aan. Gisteren The Mountain opgezet en vond het een vermakelijk album, maar nog weinig nummers die blijven hangen. Wel benieuwd hoe ze dit live gaan brengen, dus mijn nieuwsgierigheid zegt dat ik wel aanwezig ben tijdens de show.

Na 2 jaar geen festival en de daaraan voorafgaande jaren RW en DTRH te hebben bezocht, werd het tijd voor wat anders.
De drukte van RW was me even teveel geworden.
En de lineup van DTRH (voor zover bekend) sprak mij iets minder aan dit jaar.
Dus voor het eerst naar BKS.
Ghostwoman, Tropical Fuck Storm, Jack White, Nick Cave en nog meer moois.
It’s gonna be good!

Erg veel zin in een nieuw terrein te verkennen en ik ben benieuwd hoeveel het publiek verschilt t.o.v. DTRH.

Zijn er nog leuke bands te verwachten op de line-up?

😮Kaartje kopen iemand?
BKS is hartstikke gezellig. Prachtig terrein zo mooi in het groen en aan het water, heerlijk eten en drinken (meer dan genoeg alcoholisch ook), gemixt publiek; jong, oud en alles ertussenin. Veel dertigers. Wat meer muziekliefhebber dan feestpubliek, vooral als je het vergelijkt met DTRH, maar als ik je eerdere verhaal lees is dat juist een pre. De sfeer is relaxed en je wordt niet omver gelopen door de mensenmassa's. Denk niet dat er nog veel bands bij gaan komen, maar er staan al meer dan genoeg parels op het affiche, toch? Lekker inluisteren en voorpret gaan hebben zou ik zeggen.

Users who are viewing this thread