Ook ik denk dat Onibaba, als je door de hyperbolen heen leest, de verschillen aardig verwoordt. Maar dan moet je wel meegaan in de definities van 'hip' en 'uitbundig'. Met een cynischere blik op het DTRH-publiek zou je ook kunnen zeggen: kinderachtig en narcistisch. Ik ben zelf maar 1 keer op DTRH geweest (in 2016, wel afgelopen jaar nog op het - denk ik - enigszins vergelijkbare Lowlands) en toen waren er ook mensen op een opblaaskrokodil-achtige manier bezig met fietsbellen tijdens PJ Harvey en met touwtjespringen bij Sun Kil Moon. Overigens merkte ik dit soort dingen op Lowlands 2025 niet, daar kwamen de ongeïnteresseerden gewoon niet naar dat soort acts.
BKS-publiek kan trouwens wel degelijk uitbundig zijn, maar dan vaak meer in de zin van 'heel betrokken bij het optreden'. Bijvoorbeeld bij TV On The Radio afgelopen jaar was het publiek op de juiste momenten uitzinnig aan het joelen. Zo ook bij Slowdive, Wilco, Big Thief, PJ Harvey... maar dat is wel vooral leuk als je die muziek ook echt kent en leuk vindt. De meeste van vrienden hebben dat niet, en daarom krijg ook ik weinig mensen mee naar BKS t.o.v. de twee Mojo-festivals.
(Ik vind zelf overigens al deze festivals en hun publiek prima hoor. BKS past wel veel beter bij mij in deze levensfase, zo'n 15 jaar geleden paste Lowlands nog veel beter bij me).