BKS & DTRH HURT/HEAL

Vet dat je al oets uitgewerkt hebt. Misschien leuk om iedereen die dat wil maximaal 1 inzending te laten doen. Niet genregebonden, en van stadionacts tot forumdarlings.
Daar voel ik persoonlijk helemaal niets voor, veel te veel appels en peren vergelijken, dus vrij nietszeggend wat mij betreft.
Ik hou het zelf liever gewoon een stuk concreter.

In een GMM Marquee Bracket heb je tenminste telkens een 'eerlijk' duel.
Ook al verschilt het genre, de setting is vrijwel identiek.

Natuurlijk is het een stuk meer niche, maar dat maakt het in mijn ogen ook juist weer leuk, anders zie je toch weer veel van dezelfde namen passeren.
Het zal weliswaar minder deelnemers trekken, maar het maakt in deze opzet voor de lengte van het spel niet uit of er 3 of 300 stemmers zijn per duel, ideaal dus.

Ook kost het heel weinig tijd en moeite om te stemmen (én voor mij om bij te houden ;) ), gewoon een naam noemen is in principe al voldoende (hoewel ik ook 'split' stemmen zou willen toestaan).
Omdat per dag maar op 2 tot max. 8 namen te stemmen is, krijg je allicht ook meer 'in depth' discussies en promoties per band.

Voor wie echt totaal niks met die toch wat extremere kant van de metal heeft, kan er parallel natuurlijk een soortgelijk ander spel plaatsvinden over een of meerdere andere festivals/podia/genres (een simpel Excelletje kan ik wel aanleveren voor degene die zoiets op zich wil nemen ;)).
Gezien de eenvoud van deze opzet is het ook niet zo moeilijk om aan beide spellen deel te nemen, voor wie dat wil. 💁‍♂️

Twee spellen tegelijk is teveel... niche of geen niche. Ook ivm overzicht actieve topics.

Ik zou het eerst op festivals houden en daarna op specifieke podia op festivals als er nog behoefte toe is. Dus dan nu b.v. Alcatraz en daarna Lowlands/Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Paddy, AngieH en mattman
Twee spellen tegelijk is teveel... niche of geen niche. Ook ivm overzicht actieve topics.
Deze snap ik niet helemaal. Wat is het probleem als er twee spelletjes topics in het overzicht recente activiteit staan, in plaats van een? Het is toch altijd een kwestie van filteren op wat je interessant vindt, hoeveel moeite is het om niet op een topic te klikken van een spel wat je niet volgt?

Deze snap ik niet helemaal. Wat is het probleem als er twee spelletjes topics in het overzicht recente activiteit staan, in plaats van een? Het is toch altijd een kwestie van filteren op wat je interessant vindt, hoeveel moeite is het om niet op een topic te klikken van een spel wat je niet volgt?
Het leuke van één topic vind ik juist dat je mensen van alle kanten hebt die mee doen. Als je meerdere tegelijkertijd doet dan krijg je daar wel een filtering in.

Zie de post van Gesp op vorige topic. Tenzij ik hem verkeerd begrijp.

En wat Skut zegt!

Vind het zelf ook wel overzichtelijker. Ik weet niet of ik mee had gedaan met die GMM lijst als er ook een BKS lijst had gelopen op dat moment. Er is toch ook genoeg tijd om het één per één te doen? Op die manier 'verbranden' we het spelletje ook niet te snel.

Is Alcatraz dan niet een mooi compromis? Wel metal/hardrock (toch?), maar niet zo niche dat de gemiddelde stemmer bij god niet weet over wat voor bands het gaat.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Ik zou het eerst op festivals houden en daarna op specifieke podia op festivals als er nog behoefte toe is. Dus dan nu b.v. Alcatraz en daarna Lowlands/Pukkelpop.
Mja, dat overzicht actieve topics boeit mij eerlijk gezegd niet veel.
Daar staan ook topics als 'Sport algemeen' tussen.. 😅

Dat ene extra topic zal het 'm ook niet echt gaan uitmaken, lijkt me.
Het CropTop100 topic loopt immers ook parallel, en zal wel niet meer al te lang duren, dus dan heb je er ook weer een minder die opduikt in het overzicht. ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Mja, dat overzicht actieve topics boeit mij eerlijk gezegd niet veel.
Daar staan ook topics als 'Sport algemeen' tussen.. 😅

Dat ene extra topic zal het 'm ook niet echt gaan uitmaken, lijkt me.
Het CropTop100 topic loopt immers ook parallel, en zal ook niet meer al te lang duren, dus dan heb je er ook weer in minder die opduikt in het overzicht. ;)
Maar waarom zou je het niét een na een doen?

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar en Timmetje
Ik vind één voor één ook het prettigst. Had de laatste weken al moeite om dit topic dagelijks bij te houden, laatste staan als het er twee zijn.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Maar waarom zou je het niét een na een doen?
Houdt ook voor wat spreiding en is het ook langer leuk. Maar volgens mij hebben we hier zelfs eerder een poll over gehad waarin uitwees dat het merendeel liever 1 tegelijk speelt. :)

Alcatraz de volgende?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Het leuke van één topic vind ik juist dat je mensen van alle kanten hebt die mee doen. Als je meerdere tegelijkertijd doet dan krijg je daar wel een filtering in.
Ik zie het probleem niet zo.
Een bracket-spel is een stuk overzichtelijker en makkelijker om te volgen of aan deel te nemen dan een H/H-spel, dat kan prima beide.

En leuk dat je mensen van alle kanten hebt die meedoen, maar we zijn ook weer niet allemaal met elkaar getrouwd, toch? ;)
Of zijn we nu zo'n ANWB-koppeltje die alles samen moeten doen en dezelfde kleren dragen? 😅

Precies dat dus.
Nog een simpele optie, overzicht recente activiteit iets langer maken. 💁‍♂️

Vind het zelf ook wel overzichtelijker. Ik weet niet of ik mee had gedaan met die GMM lijst als er ook een BKS lijst had gelopen op dat moment. Er is toch ook genoeg tijd om het één per één te doen? Op die manier 'verbranden' we het spelletje ook niet te snel.
Hé, ik zeg niet dat er per se twee spellen tegelijk moeten lopen.
Maar waarom zou er niet eens een wat meer niche spel voor liefhebbers mogen lopen?
Lijkt me juist alleen maar leuk, fris en goed voor de afwisseling.
Ook dat voorkomt dat we dit soort spelletjes te snel 'verbranden', toch?

Users who are viewing this thread