Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ook maar iéts over zijn stem durven zeggen is echt bezopen. Man is 73 en haalde alle noten gewoon. De recensie van 3voor12 vond ik dan toch treffender :) Meningen, hè.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Over die stem klagen vind ik ook behoorlijk onterecht. Dat je niet van Byrnes typerende geluid houdt is niet gek, ik heb er soms ook nog moeite mee, maar zwalken deed hij allesbehalve.

Van vloerprojecties heb ik inderdaad nul komma nul meegekregen vanuit de zaal.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en elo
Oor is positief, maar met wel veel kanttekeningen zie ik.

Met een fiddle opgeleukt Independence Day? Haha, die zat in het origineel en was waanzinnig goed gespeeld. Deze schrijver heeft geen idee.

Lang niet de grootste Atze fan, maar hij voelt dit wel precies goed aan imo. Ontroerend was vooral het 1e nummer (en eerste nummer toegift). Nog altijd aan het bekomen.

• Leuk
Waarderingen: Joss en AngieH
Oor is positief, maar met wel veel kanttekeningen zie ik.

Gekke review. Ik heb de live opname van de show in Berlijn gezien en als ik op mijn 73e nog de helft van de energie, de levenslust en het stemgeluid van deze man heb, teken ik er meteen voor.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ja, die! Geniaal.

Ga het vandaag helaas wel missen. De kaartjes komen niet onder de 150 en dat vind ik voor mezelf te duur voor een concert. Veel plezier voor de mensen die wel gaan!

Ja shit, gisteren was achteraf gezien dé dag, vanwege het weer.

Je gaat hem vast nog wel eens zien, hij is er nog jeugdig genoeg voor 😉

• Geweldig
Waarderingen: AngieH
Gister Peter Doherty in Tivoli.

Ondanks dat de Ronda misschien een kwart gevuld was toch een puike show. Peter had het duidelijk naar zijn zin, vooraf al meerdere keren in de zaal te vinden voor wat fotos en om het voorprogramma te aanschouwen. Ook tijdens de show veel interactie met het publiek.

Mooie anekdotes en hier en daar wat grapjes en improvisatie, teksten die net even anders werden gezongen. Een stuk over U / Utrecht verwerkt in een song. Band ook goed en strak spelend.

Vooraf een eerbetoon aan Mike Joyce (drummer van the Smiths en deze avond in de band), wiens boek hij als een ware veilingmeester verkocht.

Jammer dat het bekendste en best ontvangen werk covers van the Smiths waren. Uitstekend uitgevoerd hoor, maar had graag wat meer bekendere nummers uit het oeuvre van Peter zelf gehoord.

• Leuk
Waarderingen: NachoNienke en AngieH
Die mening deel ik :)
Toch maar gegaan, maandag. Voor € 160 p.p. Duurste concert ooit.
Het was onvergetelijk, en een mooie afsluiting van een traject dat in 1977 begon in Rasa, Utrecht.

Bezopen was het om vanaf rij 11 (dus best ver vooraan) vooral tegen een zwart gordijn aan te moeten kijken. Het podium was slechts voor de helft zichtbaar.
Gelukkig had ik 's ochtends op YouTube het optreden in Berlijn gezien. De backdrop was dus bekend.

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en B0G5
Reden genoeg voor een klachtenmailtje met foto mochten ze niet als beperkt zicht zijn verkocht.

Toch maar gegaan, maandag. Voor € 160 p.p. Duurste concert ooit.
Het was onvergetelijk, en een mooie afsluiting van een traject dat in 1977 begon in Rasa, Utrecht.

Bezopen was het om vanaf rij 11 (dus best ver vooraan) vooral tegen een zwart gordijn aan te moeten kijken. Het podium was slechts voor de helft zichtbaar.
Gelukkig had ik 's ochtends op YouTube het optreden in Berlijn gezien. De backdrop was dus bekend.
Ow shit, wat zuur. Dan was het toch onvergetelijk om de verkeerde reden??

Net terug in het hotel na Geordie Greep in Ekko.

Ik heb Black midi helaas door verschillende redenen moeten missen door de jaren heen, Greep solo idem. Daarom ook extra mijn best gedaan om hier bij te zijn omdat Greep me vorig jaar door een ontzettend moeilijke tijd heeft geholpen. Dan ook blij dat ik kaartjes heb kunnen fixen, want zowel dit concert als die in Merleyn morgen waren vrijwel instant uitverkocht. Ekko stond dan ook stampvol, met opvallend veel jong publiek overigens (dit zeg ik als begin 30er).

Laat ik kort en bondig zijn: hij en zijn kornuiten hebben de hele tent in de fik gespeeld. Hoewel het concert werd aangekondigd als trio, was ik prettig verrast dat hij tóch toert met twee drummers. Anderhalf uur lang een waanzinnige improvisatie sessie (althans, het concert was vrijwel instrumentaal en ik heb maar één nummer kunnen herkennen) waarbij niet alleen Greep de sterren van de hemel speelt maar zijn bandleden idem. Echt waar, ga dit zien.

Enige nadeel was dat ik speciaal mijn vinylplaat van hem en Black midi had meegenomen om te laten signeren maar dat moment er niet echt was. Voor de rest werkelijke waar een magische avond.

David Byrne was geniaal in Vorst. Qua originaliteit kan dit tellen! Zeer goed bij stem ook.

Ik miste enkel The Barn ...

• Leuk
Waarderingen: JP5
Byrne erg fijne show in Vorst.

Zonder het verrassingseffect niet zo overrompelend als in de Barn in 2018 (meer fan van het strakke stage design dan van die schermen toe ) maar nog altijd heel erg dik in orde. Knetterende band én dansers waar de gelukzaligheid vanaf spatte. De juiste maatschappelijke boodschappen ook hier en daar. Elk Talking Heads nummer was raak.

Ja, heel erg fijne show dus.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread