Hurt/Heal inventarisatie

2 Hurt/Heal tegelijkertijd en welke?

• Ja, tegelijkertijd kan wel

Stemmen: 11 15,7%
  • Nee, een tegelijkertijd is genoeg

Stemmen: 44 62,9%
  • Voorkeur voor BKS/DTRH variant

Stemmen: 25 35,7%
  • Voorkeur voor Metal variant

Stemmen: 12 17,1%
  • Voorkeur voor Lowlands variant

Stemmen: 10 14,3%
  • Ik heb nog een ander idee namelijk...

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    70

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
7.111
10.639
Een kleine inventarisering. Willen we 2 Hurt/Heal spellen tegelijkertijd en waar is de voorkeur voor?

Stem aub op ja of nee en op welke variant je het liefste wil.

Moguh! Gelijk ook gestemd. Ik ben een sterke voorstander van niet tegelijkertijd en niet te snel weer. In deze wat doodse festivalperiode is dit hartstikke leuk maar laten we geen overkill organiseren. Voor mij persoonlijk is dat ook gebeurd met de drafts die nog maar door een klein diehard clubje gespeeld en bekeken worden. Dus even rustig adem halen als deze versie klaar is en later de volgende

In deze wat doodse festivalperiode is dit hartstikke leuk maar laten we geen overkill organiseren. Voor mij persoonlijk is dat ook gebeurd met de drafts.
Draft will never dieeeee 🤘 Maar je hebt wel een punt haha, alleen zit je bij een Hurt/Heal nog meer vast aan het concept van het spel terwijl je een Draft elke keer totaal anders kan invullen. Dus kom dat zien volgende keer, doe lekker mee!

Ik heb zelf niet heel veel moeite met het snel achter elkaar volgen van spellen.

Maar het is wel het leukst als er zo veel mogelijk mensen enthousiast van worden. Dus dan denk ik dat een wat rustiger tempo niet slecht is. Tegelijkertijd krijgt ieder spel telkens wel veel aandacht, dus misschien moeten we gewoon nieuwe spellen blijven bedenken ;).

Het is verder ook wel de reden dat ik meer op het forum kijk. Zeker in deze tijd nou maar weer blijven herhalen dat Pinkpop tijdens de headliner iets in de tent zou moeten zetten, is ook zo wat.

Is het lowlands voorstel solo lowlands of maken we daar LL/PKP van?
Die is nog niet uitgedacht, maar daar komen we vast uit. Lowlands headliners sinds 2010, of LL/PKP headliners sinds 2015 ofzo. Benieuwd wie er na Goldband als tweede uitgaat.

Die is nog niet uitgedacht, maar daar komen we vast uit. Lowlands headliners sinds 2010, of LL/PKP headliners sinds 2015 ofzo. Benieuwd wie er na Goldband als tweede uitgaat.
Macklemore heeft PKP ook al is geheadlined. En Bastille. Allee opties genoeg zelfs om nog voor Goldband het onderspit te delven.

Total Chaos GIF

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Draft will never dieeeee 🤘 Maar je hebt wel een punt haha, alleen zit je bij een Hurt/Heal nog meer vast aan het concept van het spel terwijl je een Draft elke keer totaal anders kan invullen. Dus kom dat zien volgende keer, doe lekker mee!
Daarom stel ik voor de afwisseling nu een ander concept voor: een bracket (knock-out systeem).

Ik heb het alvast eens wat verder uitgewerkt om een goed idee ervan te krijgen.

Ik heb Marquee I en II samengevoegd, minus de overlappers, onbekende bands en coverbands, en kwam toevallig precies op 64 (= 2^6) uit, ideaal dus voor een bracket. :)

Voordeel is dat je van tevoren al precies kunt bepalen hoe lang het spel gaat duren, door het aantal duels per dag aan te passen.
Zo voorkom je dat het spel te lang zou gaan duren wegens minder deelnemers.
Zo zou je bv. met het volgende schema al na 30 dagen klaar zijn (vergelijkbaar met de P+W en GMM H/H spellen):

1768747085707.png

Het leuke van dit systeem is vooral ook dat je per dag een weloverwogen beslissing kunt nemen, door bands die je nog niet (goed) kent in te luisteren voor je stemt.
Op die manier kun je ook zomaar nieuwe bands voor jezelf ontdekken die je anders wellicht nooit zou hebben geluisterd/overwogen.

Indeling van bands gebeurt zo random mogelijk, dus er wordt niet gewerkt met 'potten' of rankings zoals bij een WK/EK voetbal of tennistoernooien. ;)
Hieronder een voorbeeld waarin de bands alfabetisch zijn ingedeeld:

1768747710737.png

Laatst bewerkt:
Overigens vind ik er eentje starten met Bks en Dtrh namen nog wel wat anders dan weeral metalnamen. Zal ook weer net een andere groep aanspreken.
Dat heb je sowieso al met de voorgestelde spellen.
Ik denk dat er niet veel mensen zowel aan een BKS/DTRH als GMM Marquee spel mee zouden doen, dat zijn echt 2 compleet verschillende doelgroepen.

Ik vind dan ook persoonlijk dat die spellen perfect parallel kunnen lopen.
Het zou immers ook jammer zijn als een aanzienlijk deel van het forum een spel moet 'uitzitten' waar ze geen binding mee of interesse in hebben, vanuit beide kanten gezien. Met twee gelijktijdige, totaal verschillende spellen heb je juist 'voor ieder wat wils'. :)

Twee spellen tegelijk is imo gewoon sowieso wat teveel. Ook in de recent actieve topics enzo. Dan blijft dat altijd daaronder hangen. Je wilt ook geen draft en hurt/heal tegelijk hebben lopen.

Uitzitten is niet zo erg, het hoeft ook niet allemaal zo snel achter elkaar.

Twee spellen tegelijk is imo gewoon sowieso wat teveel. Ook in de recent actieve topics enzo. Dan blijft dat altijd daaronder hangen. Je wilt ook geen draft en hurt/heal tegelijk hebben lopen.

Uitzitten is niet zo erg, het hoeft ook niet allemaal zo snel achter elkaar.
Ik zie het probleem niet zo, de druk bezochte metal- en mainstream-topics lopen zo ook al jaren zonder enige problemen naast elkaar, daar heeft niemand verder last van.

Maar goed, agree to disagree dan maar.. 💁‍♂️

Ik zie het probleem niet zo, de druk bezochte metal- en mainstream-topics lopen zo ook al jaren zonder enige problemen naast elkaar, daar heeft niemand verder last van.

Maar goed, agree to disagree dan maar.. 💁‍♂️
Er tekent zich een ruime meerderheid af voor een spel tegelijk, dus het lijkt me het beste die wens te volgen. Er zijn toch ook een hoop mensen die bij beide spellen meegespeeld hebben nu, en dat waarschijnlijk bij de volgende spellen ook weer doen, dus het zijn geen totaal verschillende werelden.

In dat kader wil ik nog een ander ideetje opgooien: wat als we een gecombineerd Barn/Marquee spel zouden doen? Graspop vs Werchter, wie heeft de beste tent headliners voor de liefhebbers? Lijkt mij ook lachen, lekker brede selectie aan namen en genres, van pop tot extreme metal. Misschien wel handig om de lijst dan niet te lang te maken door het bijvoorbeeld te beperken tot na covid, of de afgelopen 10 edities.

Daarom stel ik voor de afwisseling nu een ander concept voor: een bracket (knock-out systeem).

Ik heb het alvast eens wat verder uitgewerkt om een goed idee ervan te krijgen.

Ik heb Marquee I en II samengevoegd, minus de overlappers, onbekende bands en coverbands, en kwam toevallig precies op 64 (= 2^6) uit, ideaal dus voor een bracket. :)

Voordeel is dat je van tevoren al precies kunt bepalen hoe lang het spel gaat duren, door het aantal duels per dag aan te passen.
Zo voorkom je dat het spel te lang zou gaan duren wegens minder deelnemers.
Zo zou je bv. met het volgende schema al na 30 dagen klaar zijn (vergelijkbaar met de P+W en GMM H/H spellen):

Bekijk bijlage 18228

Het leuke van dit systeem is vooral ook dat je per dag een weloverwogen beslissing kunt nemen, door bands die je nog niet (goed) kent in te luisteren voor je stemt.
Op die manier kun je ook zomaar nieuwe bands voor jezelf ontdekken die je anders wellicht nooit zou hebben geluisterd/overwogen.

Indeling van bands gebeurt zo random mogelijk, dus er wordt niet gewerkt met 'potten' of rankings zoals bij een WK/EK voetbal of tennistoernooien. ;)
Hieronder een voorbeeld waarin de bands alfabetisch zijn ingedeeld:

Bekijk bijlage 18229
Leuk idee ook dit!!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Er tekent zich een ruime meerderheid af voor een spel tegelijk, dus het lijkt me het beste die wens te volgen.
Ik leg me vanzelfsprekend bij een meerderheid neer.
Maar ik hoef het er uiteraard niet mee eens te zijn.
Ik spreek enkel wat tegenargumenten uit. ;)

Er zijn toch ook een hoop mensen die bij beide spellen meegespeeld hebben nu, en dat waarschijnlijk bij de volgende spellen ook weer doen, dus het zijn geen totaal verschillende werelden.
Niet mee eens.

Tussen P+W en GMM headliners is er nog sprake van een niet geringe overlap aan bands die beide doelgroepen kunnen aanspreken en (in theorie) op beide festivals zouden kunnen staan (al dan niet als headliner).
PP/RW-gangers zijn prima bekend met bands als Volbeat, Nightwish, Iron Maiden, GnR, NIN, Evanescence, WT, The Offspring, Rammstein, FNM, Tool, APC, en zelfs Slayer.
GMM-gangers zijn op hun beurt prima bekend met bands als Foo Fighters, Pearl Jam, Muse, Metallica, SOAD, QOTSA, Green Day, Linkin Park, en zelfs RHCP, The Cure, Arctic Monkeys.

Tussen BKH/DTRH en GMM Marquee headliners is die overlap er praktisch niet, dus die overlap van potentiële deelnemers zal veel kleiner zijn.

In dat kader wil ik nog een ander ideetje opgooien: wat als we een gecombineerd Barn/Marquee spel zouden doen? Graspop vs Werchter, wie heeft de beste tent headliners voor de liefhebbers? Lijkt mij ook lachen, lekker brede selectie aan namen en genres, van pop tot extreme metal. Misschien wel handig om de lijst dan niet te lang te maken door het bijvoorbeeld te beperken tot na covid, of de afgelopen 10 edities.
Dat zou niet mijn voorkeur hebben, dan wordt het wel heel erg appels en peren vergelijken.

Laatst bewerkt:
Als het geen metalvariant wordt lijkt me een Pukkelpop/Lowlands variant een stuk leuker dan een BKS/DTRH variant
Bij Pukkelpop/Lowlands heb je een representatie voor de Nederlandse en de Belgische festivalfans hier op het forum, net als bij de Pinkpop/Werchter versie
Twee Nederlandse festivals kiezen vind ik dan een beetje een rare keuze eerlijk gezegd

Users who are viewing this thread