Was er nog niet aan toegekomen even te gaan zitten voor een reactie hier sinds mijn laatste bericht, bij dezen.
Ook dat zou ik persoonlijk niet zo zien zitten, teveel appels en peren wat mij betreft.
Het is sowieso een spelletje tussen appels, peren, en de rest van de fruitmand, als je ziet hoe ver de verschillende headliners van 1 festival muzikaal uit elkaar kunnen liggen. Zelf binnen Graspop, wat al een specifiek genre festival is, staan er bands die heel ver uit elkaar liggen en hele verschillende groepen spelers aanspreken. Bij een pop/rock festival is dat alleen nog maar meer, daar heb je al metal iconen naast popsterren staan, nieuwe elektronische acts versus oude rockers, noem maar op.
Bovendien is er sowieso geen sprake van een eerlijk vergelijk, hoe specifiek je de selectie ook maakt. Dat komt door de aard van het spelletje en de verschillende uitgangspunten van iedereen die meedoet. De een selecteert het fruit op smaak, de ander op kleur, een derde op hoe goed je ermee kunt gooien, een vierde probeert iets objectiefs te zeggen over hoe goed je er smoothies van kan maken. Zo lang er een lijst artiesten is waar mensen namen in terugzien die ze leuk en minder leuk vinden kun je ermee uit de voeten voor dit spelletje, denk ik.
Dat is zo'n beetje alsof je een poll maakt waarin ieder z'n favoriete club kiest uit een lijst met zowel voetbal-, handbal- en waterpoloclubs..
Dit zeg je alsof er niet jaarlijks een sportman/vrouw van het jaar verkozen wordt, alle disciplines overstijgend

of, om het weer terug te brengen naar muziek, alle top-zoveel lijstjes aan het einde van het jaar, waar ook geen beperking op genre zit, waardoor je toch de nieuwe releases van Froukje en Terzij de Horde met elkaar zit te vergelijken (ik noem maar iets). Het is echt niet zo gek als je het hier doet lijken.
Je kan het forum ook wel als één doelgroep zien: hoe vaak er hier wel niet wordt vergeten dat wij niet hetzelfde zijn als de doorsnee festival bezoeker met allerlei aannames en stellingen. Maar kijk ook naar hoeveel niet-metalheads er meedoen in de Graspop versie van het spel met allemaal een eigen visie op een festival waar sommigen ook gewoon nog nooit zijn geweest. De meesten zullen ook nog wel gewoon een aardig goed beeld hebben bij de bands uit genres die ze niet echt luisteren.
Exact, over het algemeen zijn we hier toch een stelletje muzikale veelvraten bij elkaar, zeker de groep die actief aan veel spelletje meedoet. Dat onderscheid tussen Werchter en Graspop bezoekers is binnen de doelgroep voor deze spelletjes echt niet zo zwart-wit als sommigen lijken te geloven.
Dat gezegd hebbende...
Laten we het gewoon simpel houden. We nemen even 2 a 3 weken rust en starten dan de Lowlands/Pukkelpop editie. De augustus festivals zijn nog niet geweest en tevens een hele diverse groep artiesten
Hier wel mee eens. Dit is nu de meest voor de hand liggende optie. Mijn Barn vs Marquee idee kan er altijd nog een keer bij gepakt worden als we om thema's verlegen zitten