We laten het even lossen en sparren verder over een dik jaar, als we editie negen achter ons hebben
.
Geen fan de hurt/heal; dit werkt zwaar in het voordeel van de nummers van de meer actievere forumgangers.De tijdloze hurt/heal
Eerst stemmen op een top 100 (of de combi van afgelopen jaren) en dan elke dag (min)punten toekennen zoals de andere hurt/heals.
Zeer benieuwd naar deze. Er zijn altijd, ieder jaar wel nummers die plots spectaculair dalen en er een jaartje uitvliegen. Zou leuk zijn om een overzicht te hebben van wie er ieder jaar al heeft in gestaan.Ik vind het nu alweer zo leuk dat ik al elke dag in mijn hoofd zit met onze editie binnen twee jaar.
Dat zou namelijk de tiende editie worden.
* Aftellen vanaf 500?
* Na de reguliere lijst die we maken een top 100 van de afgelopen tien edities?
* Een underdog editie, de beste vijftig platen over alle edities heen die nooit de top 100 haalden.
* Hall of Fame status voor alle nummers die elke editie in de top 100 stonden.
...
Ja mij ook! Na 10 edities is een mooie all time ranking te maken. Jaarlijks springen de nummers best heen en weer dus ben dan wel benieuwd wat over de periode van 10 jaar de meest gewilde platen zijn.Zeer benieuwd naar deze. Er zijn altijd, ieder jaar wel nummers die plots spectaculair dalen en er een jaartje uitvliegen. Zou leuk zijn om een overzicht te hebben van wie er ieder jaar al heeft in gestaan.
Denk dat je op zich ook een soort all time lijst kunt maken over tien edities; voor elke editie die heeft plaatsgevonden, krijgt ieder nummer dat er in stond een punt naar gelang de ranking (#1 krijgt dan 100 punten, #100 1 punt). Al die punten samen, keijg je dan een soort all-time ranking? Lijkt me wel leuk?

Met One dus de.. eerste? Die (relatief zwaar) achteruit gaat uit de top 20? Straf.

17 -> 48. Marvin Gaye - What's Going On
20 -> 46. The Killers - Mr. Brightside
13 -> 44. Metallica - One