Werchter Parklife 2026

Maar hoe vaak moet er nog herhaald worden dat Linkin Park geen optie was voor Graspop?
Er is toch niemand die dat met zekerheid kan zeggen?

Ja ze staan dan dat weekend in portugal en spanje, maar hadden dat weekend net zo goed pinkpop en graspop kunnen doen

Tenzij jij inside info hebt?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Tjah dit voelt een beetje alsof je Limp Bizkit bij Boutique had neergezet ipv Pitbull.

Er is toch niemand die dat met zekerheid kan zeggen?

Ja ze staan dan dat weekend in portugal en spanje, maar hadden dat weekend net zo goed pinkpop en graspop kunnen doen

Tenzij jij inside info hebt?
Ze hebben Spanje en Portugal tot nu toe overgeslagen sinds de reunie. En Graspop valt toevallig samen met Rock in Rio, een festival waar ze destijds met Chester al 3x gespeeld hebben. Enkel Download en RaR hebben LP in Europa vaker kunnen boeken. Ik heb geen inside info nodig om te zien dat dit tourtechnisch altijd het plan geweest is.

Bovendien heeft Jimmy al eens aangehaald dat het idee voor een derde dagevent pas kort voor de aankondiging naar boven gekomen is, wat doet vermoeden dat ze eerst andere opties onderzocht hebben. Lijkt me erop dat LP zonder Parklife de Benelux gewoon overgeslagen had in 2026. Wat veel logischer klinkt dan Live Nation BE dat Graspop bewust een stok in de wielen steekt, zoals sommigen hier al 6 maand beweren.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jimmywe
Ze hebben Spanje en Portugal tot nu toe overgeslagen sinds de reunie. En Graspop valt toevallig samen met Rock in Rio, een festival waar ze destijds met Chester al 3x gespeeld hebben. Enkel Download en RaR hebben LP in Europa vaker kunnen boeken. Ik heb geen inside info nodig om te zien dat dit tourtechnisch altijd het plan geweest is.

Bovendien heeft Jimmy al eens aangehaald dat het idee voor een derde dagevent pas kort voor de aankondiging naar boven gekomen is, wat doet vermoeden dat ze eerst andere opties onderzocht hebben. Lijkt me erop dat LP zonder Parklife de Benelux gewoon overgeslagen had in 2026. Wat veel logischer klinkt dan Live Nation BE dat Graspop bewust een stok in de wielen steekt, zoals sommigen hier al 6 maand beweren.
Dat laatste is hier toch nooit beweerd? Graspop = Live Nation.
Het is gewoon erg duidelijk dat er nogal snel een vertakking wordt uitgevonden om zoveel mogelijk geld op te rakelen. En eerlijk, voor LP snap ik het ook wel.
Maar dan deze verdere dagvulling is volledig de bal misslaan (imo).

En wat op niks zou slaan, want Graspop is ook van ln en die willen natuurlijk dat al hun zaken uitverkopen

Dat laatste is hier toch nooit beweerd? Graspop = Live Nation.
Het is gewoon erg duidelijk dat er nogal snel een vertakking wordt uitgevonden om zoveel mogelijk geld op te rakelen. En eerlijk, voor LP snap ik het ook wel.
Maar dan deze verdere dagvulling is volledig de bal misslaan (imo).
"LN maakt nog liever een nieuw event aan dan Graspop iets te gunnen" is nochtans de teneur die lang geleefd heeft in het GMM-topic. Zelfs recent nog in de discussies rond de (toen) ontbrekende donderdag-headliner. En die comment van xydroh leek me daarbij aan te sluiten.

Ik ga LN overigens ook niet tot het einde verdedigen hoor. Ik ben 100% akkoord met de frustraties over de daginvulling.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jimmywe
Het is natuurlijk ook dat het expliciet in de markt werd gezet als festival met een bepaalde lijn. Niet als Werchter presents Linkin Park met voorprogramma (zoals in verleden bv. met Bruce Springsteen het geval was). Dan liggen de verwachtingen toch hoger.

Zet daar twee Belgische bands bij die al wat bewezen hebben (zoals Sons of Equal Idiots zelfs) en je hoort niemand klagen.
Dit dus.. had ZG vervangen door Sons en je had al een heel ander verhaal

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Clipse heeft echt een van dé platen van het jaar gemaakt, ijzersterke ‘comeback’. Zou dat toch echt eens beluisteren.
Maar als je rap/hiphop echt helemaal niks vindt, snap ik de teleurstelling wel. Nu zou ik zelf meer teleurgesteld zijn over de hoge spot van Papa Roach die al meer dan 20 jaar precies hetzelfde blijven doen en in hun hoogtijdagen nooit zo'n spot hebben gehad. Wat wordt festivaljaar 2026 op dat gebied een conservatieve en beperkte bedoeling ook.

Laatst bewerkt:
Teleurstellend zeg. Heb wel al tickets, maar hou toch de verdere programmering van de Nick Cave-dag in Antwerpen in het oog. Ook Guns N' Roses wordt een optie zo.

Ben echt wel van Linkin Park en From Zero, maar de rest van het programma ...

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Zulke communicatie wordt natuurlijk opgesteld met hoe de kaarten op dat moment liggen. Natuurlijk draait dit niet positief uit, als mensen echt een bepaalde verwachting krijgen.
Ook in deze zullen ze er wel uit geleerd hebben. Al moet natuurlijk wel gezegd zijn, de meesten komen gewoon voor LP. Even goed speelden ze in een stadion voor dezelfde prijs.

De opties om later naar de weide af te zakken snap ik zeker. Maar ik zou dat toch wel afraden. Remember de Pink Boutique, iedereen kwam toen gelijktijdig toe om Goldband te zien, met drama’s tot gevolg.

Tenslotte. Ook ik snap de kritiek zeker. Maar ik vrees dat ze ongewild te hard in het vaarwater van Graspop zijn gekomen. Wat nooit de bedoeling kan zijn.

Ik vind het vreselijk hoe ze ons afzetten. Ik kan enkel de eerste twee acts nog een beetje begrijpen. Maar doe voor de rest iets in het genre van linkin park en dus ook papa roach. Zoals werchter beloofd had aub. dank u.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en musicislife
Ik snap echt niet waar je naartoe wilt met deze comment. Het blijft livenation. Als ze 2 andere namen wilden dan hadden ze 2 andere namen kunnen zetten. Dat is geen deal-breaker voor linkin park
Is dat zo? Bij veel headliners krijg je het voorprogramma erbij of je het leuk vindt of niet. Maakt niet of het een festival is of een los optreden.

Ook lekker bij het boeken van de tour. Ja, jongens jullie mogen mee op de Europese tour, behalve naar Werchter. Daar pruimen ze jullie niet. Ga maar lekker een dagje manneke Pis kijken.

Toch nog even AI erbij gehaald.........Ja, je mag tomaten mee nemen naar een festivalweide voor een gezonde snack, ze helpen hydrateren, maar let op dat ze kunnen pletten; hard fruit zoals appels is makkelijker mee te nemen 🤭
Papa Roach is een beetje vergane glorie die veel te hoog geprogrammeerd staat, maar dit gaat nu wel heel ver. Laat die jongens toch.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Zulke communicatie wordt natuurlijk opgesteld met hoe de kaarten op dat moment liggen. Natuurlijk draait dit niet positief uit, als mensen echt een bepaalde verwachting krijgen.
Ook in deze zullen ze er wel uit geleerd hebben. Al moet natuurlijk wel gezegd zijn, de meesten komen gewoon voor LP. Even goed speelden ze in een stadion voor dezelfde prijs.

De opties om later naar de weide af te zakken snap ik zeker. Maar ik zou dat toch wel afraden. Remember de Pink Boutique, iedereen kwam toen gelijktijdig toe om Goldband te zien, met drama’s tot gevolg.

Tenslotte. Ook ik snap de kritiek zeker. Maar ik vrees dat ze ongewild te hard in het vaarwater van Graspop zijn gekomen. Wat nooit de bedoeling kan zijn.
Ik snap je redenering maar ik weet niet als ik er helemaal mee akkoord ga, ik ben het met je eens dat linkin park waarschijnlijk die weide op zijn eentje kan uitverkopen. Maar Graspop heeft 130+ bands en park life heeft er 6. Waarom zwangere Guy plaatsen als je 1 metalband in de plaats kan zetten? Dat gaat Graspop echt niet voelen. En dan dat voorprogramma kan je enigzins verantwoorden omdat die waarschijnlijk voordelig zullen geweest zijn. Maar wederom daar, livenation heeft de kracht om te zeggen, we plaatsen die niet. En dan nog kom je in een situatie waar je dan hoogstens 5 bands bookt die in het vaarwater van Graspop zitten. Misschien Cru maar ik denk dat Graspop met 5 bands minder ook wel nog zal draaien. Het vergrijp dat de meeste mensen hebben is niet dat er geen grote subs zijn, dat mochten heus een sons of dergelijke zijn. Het is het feit dat ze qua genre totaal niet passen.

Heb het al aangehaald maar was de affiche
Linkin park
Papa Roach
Pod
Against the current
Drowning pool
Sons

Geweest of iets in die lijn dan was het sentiment helemaal anders en was die line-up waarschijnlijk zelfs goedkoper dan die van nu. En Graspop ging er ook niet minder kaarten door verkocht hebben.

Users who are viewing this thread