Graspop Metal Meeting 2026

Net Bad Omens in de Afas gezien.

Krankzinnig. Headlinerwaardig.

Kijk er naar uit!
Eens dat het een headline waardige show was, echt heel goed. Ik weet alleen niet of het de twijfelaars (vooral de "oldskool" metal fans) gaat overtuigen, wat mij betreft mag er dan nog iets meer pit in de show/setlist. Wellicht/hopelijk tweaken ze hem nog wat voor de zomertour. Bijv Exit Wounds en The Hell I Overcame erin en iig Impose eruit.

Maar ik zou iedereen het aanraden om ze in ieder geval een kans te geven. BMTH er dan ook nog eens achteraan, wat wil een mens nog meer :love:

Laatst bewerkt:
Ik heb nog maar weer eens The Offspring digitaal aangezwengeld, en eerlijk is eerlijk, ze hebben toch wel een indrukwekkende setlist met een heleboel hits en meezingers.
De vergelijking met Green Day is eigenlijk gewoon terecht, sterker nog, The Offspring lag een tijdje 'voor' op Green Day.

In het begin gingen ze aardig gelijk met elkaar op, met Dookie (februari 1994, 2x diamant) en Smash (april 1994, 6x platinum).
Beide albums heb ik toen in mijn tienerjaren compleet grijs gedraaid.
De grote follow-up kwam voor The Offspring al in 1998 met Americana (5x platinum) en voor Green Day in 2004 met American Idiot (6x platinum).

Die successen hebben beide bands sindsdien niet meer behaald, maar desondanks brengen ze nog steeds met regelmaat relevante albums uit (laatste album 2024 voor beide).
Toch is Green Day tegenwoordig al jaren een gevestigde headliner, en heeft The Offspring die status blijkbaar pas recent bereikt.
Ik gun het ze in ieder geval wel, en kijk ook steeds meer uit naar hun headline show, dat zal sowieso een groot, nostalgisch meeblèr feestje worden. :cool:

Ik zie in de laatste setlist helaas wel nogal veel covers:

Bekijk bijlage 17716

Hoop dat ze die volgend jaar zoveel mogelijk achterwege laten.
Dat hebben ze in principe ook helemaal niet nodig als je kijkt naar hun top-25 meest gespeelde songs:

Bekijk bijlage 17717

Daarmee kunnen ze zich m.i. zeker meten met Green Day:

Bekijk bijlage 17718

Dan hoor ik veel liever nog wat nieuwere platen van The Offspring, zoals This is not Utopia van Let the Bad Times Roll:

Leuk saillant detail is ook wel dat we volgend jaar waarschijnlijk 2x dezelfde intro (kunnen) gaan horen, op de eerste en laatste dag:

Neem aan dat ze de ozzy/black Sabbath nummers er naar een jaar wel.uitgooien.

Neem aan dat ze de ozzy/black Sabbath nummers er naar een jaar wel.uitgooien.
Klopt, ik ga er ook van uit dat de Ozzy/BS covers in deze setlist vooral als tribute bedoeld waren, waar ook helemaal niks mis mee is, integendeel.
Dan heb je nog de klassieke cover van In The Hall Of The Mountain King, de 'vaste' cover van The Ramones (sinds dit jaar I Wanna Be Sedated i.p.v. Blitzkrieg Bop), en dan nog sinds kort de Beatles cover van Hey Jude.
Prima dat je wat covers als tribute speelt, maar laat dan een paar andere achterwege, zou ik zeggen.
Met name die laatste van de Beatles snap ik niet echt..

Een beetje overkill qua covers dus, maar waarschijnlijk dus een uitzondering.
In eerdere jaren zaten er doorgaans maar 1 à 2 (of zelfs helemaal geen) covers in de setlist.
Dus dat zal volgend jaar ook wel meevallen. ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: thesummoning en dennis87
Klopt, ik ga er ook van uit dat de Ozzy/BS covers in deze setlist vooral als tribute bedoeld waren, waar ook helemaal niks mis mee is, integendeel.
Dan heb je nog de klassieke cover van In The Hall Of The Mountain King, de 'vaste' cover van The Ramones (sinds dit jaar I Wanna Be Sedated i.p.v. Blitzkrieg Bop), en dan nog sinds kort de Beatles cover van Hey Jude.
Prima dat je wat covers als tribute speelt, maar laat dan een paar andere achterwege, zou ik zeggen.
Met name die laatste van de Beatles snap ik niet echt..

Een beetje overkill qua covers dus, maar waarschijnlijk dus een uitzondering.
In eerdere jaren zaten er doorgaans maar 1 à 2 (of zelfs helemaal geen) covers in de setlist.
Dus dat zal volgend jaar ook wel meevallen. ;)
Denk alleen dat blitzkrieg bop niet gaat verdwijnen die gaat smash nog op termijn in halen.
Ik zie toch liever smash als de cover, liever eigen werk.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Dwarf
Bwaaah, vanuit metalcore heb je toch zeer sterke populaire namen (BMTH, Bad Omens, Three Days Grace met Adam Gontier also zanger, Architects en HollyWood Undead was midden Jaren ‘10 ook populair).
+ het is de "gemakkelijkere" zaterdag om te verkopen. Is volgens mij altijd wel één van de snelst verkopende dagen.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Had niet verwacht dat de zaterdag zo snel zou uitverkopen, holy shit

Denk sowieso dat BMTH vaak wordt onderschat hier, die hebben een hoop fans gekregen door hun live performance de laatste jaren hier en verkopen een hele hoop tickets, mogelijk stiekem wel de grootste naam op de lineup inmiddels. Is een beetje moeilijk om ze in te schatten aangezien ze al een aantal jaar geen zalen meer hebben gedaan in de Benelux maar zou me niet verbazen als die tegenwoordig een sportpaleis uitverkopen. Spreken ook een veel breder publiek aan dan alleen metalheads.

Verder staat er met Architects en Bad Omens natuurlijk een fantastisch trio van grote metalcore namen. Voor dagjesmensen dus niet gek dat dit de eerste dag is die uitverkoopt daar is die dag duidelijk op ingericht

Had niet verwacht dat de zaterdag zo snel zou uitverkopen, holy shit

Denk sowieso dat BMTH vaak wordt onderschat hier, die hebben een hoop fans gekregen door hun live performance de laatste jaren hier en verkopen een hele hoop tickets, mogelijk stiekem wel de grootste naam op de lineup inmiddels. Is een beetje moeilijk om ze in te schatten aangezien ze al een aantal jaar geen zalen meer hebben gedaan in de Benelux maar zou me niet verbazen als die tegenwoordig een sportpaleis uitverkopen. Spreken ook een veel breder publiek aan dan alleen metalheads.

Verder staat er met Architects en Bad Omens natuurlijk een fantastisch trio van grote metalcore namen. Voor dagjesmensen dus niet gek dat dit de eerste dag is die uitverkoopt daar is die dag duidelijk op ingericht
Ik Had eigenlijk echt verwacht dat de zondag rapper zou gaan aangezien dat toch meer in het straatje van de gemiddelde hard rock/ heavy metal fan ligt

Users who are viewing this thread