En nu de vraag, waar ik zelf denk ik al antwoord op weet, is het ooit gebeurd dat een Marquee headliner omlaag geplaatst is?
In de wilde wereld waar zomaar ineens een leuke Marquee headliner zich zou aanbieden voor die zaterdag... zou een organisatie dat durfen? Als ik ook kijk naar de filmpjes van SFU van dit jaar... IK heb nog voor vollere zaaltjes gespeeld dus mag ik volgend jaar ook?
Maar zonder dollen, hoe leeg wil je de Marquee hebben? Overdag kan SFU prima, mensen blijven wel hangen voor de meme of wachtend op wat later nog komt. Maar laat in de avond wil je toch die spreiding hebben? De Metal Dome gaat dan echt overvol zijn (of Jupiler, maar net wat tegelijk staat). Is het ooit eerder gebeurt dat bands de andere kant op geschoven zijn? Of wissel AVATAR en SFU?
Niet dat ik me meteen kan herinneren, maar als ze een band als Evanescence (die toch best nog groot is) omlaag durven plaatsen, kan ik me niet voorstellen dat een marquee headliner een probleem zou zijn.
Meen me wel te herinneren dat er wel eens een podiumwissel geweest is eenmaal de timetable er was, maar vrij zeldzaam.
Alleszins, ik zie niet in waarom ze bv. Avatar zouden wisselen met SFU of wat het nut daarvan is. Avatar is uiteindelijk ook een podiumafsluiter, maakt dan niet veel uit of het Jupiler of Marquee is. Ga gewoon naar de band die je het meest aanspreekt. Voor mij maakt het geen verschil alleszins, ik zal vermoedelijk maar 1 à 2 keer in de marquee staan, zoals gewoonlijk