Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Kingfishr in 013. Eerste keer dat ik ze zag, maar wat een enthousiasme!
Ze gaven aan dat dit hun grootste show (buiten Ierland) was en ook de beste.
Vraag me bij dat soort teksten altijd af hoe vaak ze zoiets roepen, maar het was wel echt een hele fijne avond!

Kingfishr in 013. Eerste keer dat ik ze zag, maar wat een enthousiasme!
Ze gaven aan dat dit hun grootste show (buiten Ierland) was en ook de beste.
Vraag me bij dat soort teksten altijd af hoe vaak ze zoiets roepen, maar het was wel echt een hele fijne avond!
Afgelopen zondag was ook hun grootste zaal show.
Maar 013 is groter dan Oosterpoort, dus feitelijk klopt het.

Ze hebben na de show nog een miniconcert gegeven in een Irish Pub zag ik later. Dus het enthousiasme klopt

Stonus opende Fuzz Festival. Deze energieke Cyprioten staken meteen een eerste keer het kot in brand en de sfeer zat er gelijk in.
Dat kan ik me wel inbeelden, door de link met Cyprus (en stoner) gisteren direct opgezocht en in mijn lijstje gezet. :cool:

Terug van een avondje Panic Shack / Femme Fugazi in Trix. En dat was me een heerlijk avondje! Femme Fugazi startte wat bleu, maar had al snel de smaak te pakken. De opstelling was wat raar: de drummer helemaal rechts van het podium en vervolgens daarnaast v.l.n.r. een gitarist, de zangeres, de bassist en nog een gitarist. Op 1 lijn dus. Maar goed: heerlijke band, heerlijk voorprogramma en heel lekkere setlist met als startnummer 'Hide Your Secrets, Pt.1 '. En dan Panic Shack. Ik vond hun album 'Panic Shack' eerder dit jaar uitgebracht al heel aangenaam, maar live zijn ze nog een stuk aangenamer. Tuurlijk is er ook veel aandacht voor het showelement (synchroon gaan liggen en andere eigenaardigheden), maar muzikaal is het ook echt lekker. En wat een pit en energie! Van 'Gok Wan' en 'Girl Band Starter Pack' tot 'Tit School': het ging best goed los vanavond. Ik heb me prima vermaakt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TMS98 en teunajax
Erg toffe avond bij 043 in de Muziekgieterij Maastricht achter de rug.
Eerste act Competition was niet aan mij besteed. Erg stereotype druk indierock bandje met de gitaren net onder de oksels. Next.
Ohio Mark wel volledig mijn ding. Heerlijke mix van shoegaze en noise, maar dan zwaar en richting darkwave soms. Prima performance ook. Zou prima op het MG podium op BKS passen.
Als laatste Suzan Köcher's Suprafon. Perfecte afsluiter van deze avond. Dansbaar en bezwerend. Mix van psychedelica, krautrock, 70's filmmuziek en af en toe zelfs wat psychpop. Zou ook prima werken op BKS in 't zonnetje op die MG stage.

Morgen richting Düsseldorf voor Turnstile. Na 3 concerten/festivals in 1 week gaat dat me wel definitief slopen voor een week. Precies op tijd voor Swans in Berlijn 🥵.

Om 23:30 tijdens een popheadliner in de Club op Pukkelpop. Heb ik net even geregeld voor ons.
Dat is exact dezelfde spot als PKP 2024, toen ze in de Club speelden tijdens Sam Smith 😅

Voor mij mag het, maar ik heb de indruk dat NoL niet echt bekend is in België. Veel volk was er niet in de Club en ze hebben geen Belgische datum tijdens deze toernee.

Anyway, ook ik zag Nation of Language de afgelopen week, maar dan in de Melkweg.

Vooraf hebben mijn vriendin en ik door Amsterdam gestruind. Iemand heeft ons De 9 Straatjes aangeraden want dat zou best gezellig zijn. Nooit meer. Aan de andere kant van de kanaal hebben we wel Le Flaneur ontdekt, een tweedehandsboekenwinkel. Daar heb ik wat boeken van Gerard Reve gescoord, hopelijk gaan ze niet allemaal over ongepaste contacten met minderjarigen zoals de laatste 2 boeken die ik van Reve gelezen heb.

De Melkweg zelf vond ik niet al te gezellig. Er was ook een of andere popprijs aan de gang, waardoor het heel chaotisch was aan de lockers. Ook bij het binnenkomen van de zaal was het druk, aangezien iedereen in de buurt van de bar stond. Jammer dat de Melkweg geen foyer heeft met een bar buiten de zaal. Eenmaal door het volk gewurmd ontdekten we wel dat er vooraan de zaal eigenlijk aangenaam veel ruimte was.

Voorprogramma Westerman had te maken had met geluidsproblemen. Sympathieke kerel, sympathieke muziek, ik heb de nieuwste plaat meermaals beluisterd sinds zaterdag. Knap dat hij het toch nog akoestisch probeerde ondanks de problemen.

Nation of Language vond ik een betere ervaring dan Pukkelpop 2024. Op Pukkelpop was de reactie van het publiek eerder lauw, wat de band deed weifelen. In de Melkweg zaten ze beter in hun vel en dat werd ook geapprecieerd. Of was de performance beter omdat ze nu wel het nodige respect kregen van het publiek? Het is een verhaal van de kip en het ei. Een aantal nummers van de nieuwe plaat werkten uitstekend in een live setting, zoals @Mark's Kal eerder al beaamde. Daar bovenop kregen we een gepeperde versie van On Division St, een dankbare uitvoering van Across That Fine Line en een ecstase tijdens The Wall & I. Top notch synth plezier, van begin tot einde. Ik heb eerder geopperd voor een live drummer om de performance wat te spijzen, maar ze hebben zaterdag bewezen dat dat niet nodig is. Alleen de bassist lijkt me soms wat verloren te lopen. Tussen de zanger en de toetseniste is er wel chemie, iets anders zou maar vreemd zijn wetende dat ze een relatie hebben.

Please come to Belgium.

Erg toffe avond bij 043 in de Muziekgieterij Maastricht achter de rug.
Eerste act Competition was niet aan mij besteed. Erg stereotype druk indierock bandje met de gitaren net onder de oksels. Next.
Ohio Mark wel volledig mijn ding. Heerlijke mix van shoegaze en noise, maar dan zwaar en richting darkwave soms. Prima performance ook. Zou prima op het MG podium op BKS passen.
Als laatste Suzan Köcher's Suprafon. Perfecte afsluiter van deze avond. Dansbaar en bezwerend. Mix van psychedelica, krautrock, 70's filmmuziek en af en toe zelfs wat psychpop. Zou ook prima werken op BKS in 't zonnetje op die MG stage.
Ik vond Competition wel erg leuk, iets te druk inderdaad. Maar het was hun 5e show ooit, dus het is ze vergeven. Ohio Mark kon mij dan weer niet bekoren, maar dat lag vooral aan de zang. Zo zie je maar weet :)

En kan iemand de Muziekgieterij even aan het verstand brengen dat de aanvang wel een uurtje eerder kan? 20:30 voor de eerste band is gewoon laat.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Leith @ Merleyn

Popzangeres met een mooie stem. Muzikale aankleding was wat dun, op plaat toch wat interessanter. Er wordt voorzien dat ze snel grotere zalen zal spelen, maar denk dat voorlopig nog wel mee zal vallen. Eerst maar eens een echte hit zien te scoren. Was niet slecht, maar had er meer van verwacht, toch wel..

En kan iemand de Muziekgieterij even aan het verstand brengen dat de aanvang wel een uurtje eerder kan? 20:30 voor de eerste band is gewoon laat.
Ja, eens. Op een woensdagavond pas iets na middernacht in de auto stappen, is aan de late kant. Gelukkig deze week een paar dagen verlof kunnen pakken, anders zat ik nu slaperig tussen drukke tieners op school.
Als ze een uur of anderhalf uur eerder beginnen, is er voldoende tijd voor bezoekers om na het werk te komen. Bovendien voldoende tijd om de trein en bus nog te pakken.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik vond het genieten bij Royel Otis gisteren in de Afas. Toffe visuals, heerlijk gedanst en toffe podiumwisseling voor linger.

Ik was gister bij The Scratch in Doornroosje. Sympathieke band met een leuke mix tussen Ierse folk en hardrock/metal. Publiek (ruim 300 van de 400 kaarten verkocht) was enigszins tam maar na enkele nummers bleef er toch een pitje tot het eind van de show. Is dit materiaal voor Majors? Mwah, en dat zal de boeker van mojo die aanwezig was ook wel gedacht hebben. Hebben als ik het goed heb wel eens in de Lima op Lowlands gestaan. Concluderend is dat ook wel de max op 't moment gok ik zo.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en B0G5
Ik was gister bij The Scratch in Doornroosje. Sympathieke band met een leuke mix tussen ierse folk en hardrock/metal. Publiek (ruim 300 van de 400 kaarten verkocht) was enigszins tam maar na enkele nummers bleef er toch een pitje tot het eind van de show. Is dit materiaal voor Majors? Mwah, en dat zal de boeker van mojo die aanwezig was ook wel gedacht hebben. Hebben als ik het goed heb wel eens in de Lima op Lowlands gestaan. Concluderend is dat ook wel de max op 't moment gok ik zo.
Stonden vorig jaar op The Slope op Werchter, héél goede reviews toen. Zelf ontdekt in De Kapel op Vestrock enkele jaren geleden, toen ging het dak er af.
De laatste keer was in Cactus Club in Brugge en daar vinyl aangeschaft.
Volgende week staan ze nog in Kavka Antwerpen maar ik wacht eerst hun nieuwe album in 2026 af.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Bob105
Zonder voorbereiding en dus zonder verwachtingen naar EKKSTACY / Worry Club geweest in Trix. In een amper gevulde Club (tot aan de eerste palen) tussen 20-ers en beging 30-ers voelde ik mij een beetje misplaatst. Maar goed: mijn oudste zoon typeerde dat als nog hip zijn voor mijn leeftijd. Worry Club is een alleraardigst indierock/midwest emo-bandje en best heel leuk om te zien. Kregen het publiek goed mee. EKKSTACY maakt een mix van new wave, punk en indie en dat was ook wel geinig om te zien en op hun ultrakorte nummers ging de jeugd goed los. Helaas gaf de band er na iets meer dan 3 kwartier al de brui aan. Toch heb ik wel genoten.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en johanra
Turnstile @ Düsseldorf Mitsubishi Electric Halle.

We zijn verwend in Nederland met onze concerthallen. Ziggo, Afas, 013, etc, etc zijn van een ander niveau.
Parkeren k*t, Garderobe k*t, Toiletten k*t, Geluid k*t en het wegrijden helemaal klote. Meer dan een uur stil gestaan in de parking.

Desalniettemin...heerlijk optreden! Prachtige sfeer. Had het idee dat in de eerste helft van de set wat technische problemen waren.
Vaak een lange pauze tussen nummers waarin niets gebeurde. Jammer dat veel nummers wat plat bleven door het matige geluid.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread