Graspop Metal Meeting 2026

Er zijn bands genoeg waar we niks van weten, het kan evengoed een band zijn die op niet metal festivals geen headliner is en daarom nog niet aangekondigd is.
Met pinkpop erbij heb je 3 festivals in 1 weekend in de buurt dus kan evengoed een band zijn die zn tour start op graspop naar Pinkpop gaat en dan hellfest.
dat zou wel mooi zijn dat ze zo'n soort semi exclusief hebben

hellfest was ergens midden november zeker met hun line up?

Is dat ook vaak niet met rechten om een naam te mogen gebruiken? As i lay dying is nog erger dan fear factory :D
As I Lay Dying is gewoon Tim Lambesis met band. Fear Factory heeft zijn zanger ingewisseld, dus daar gaat de vergelijking mank. Tim Lambesis heeft alle rechten, Fear Factory is anders opgezet.

In zekere zin is AILD qua opzet best te vergelijken met Ghost: vaste zanger met wisselende muzikanten. Met het verschil dat dit onderdeel van het Ghost concept is en niet per se voor AILD. Benieuwd hoe lang de nieuwe bandleden van AILD het uithouden met Tim.

• Leuk
Waarderingen: Imag en L110Midnight
Ja dat bedoelde ik inderdaad, wel een geschikte headliner maar south stage headliner op de donderdag zie ik gewoon niet snel gebeuren

Ik verwacht geen aankondiging van Graspop meer deze week eerlijk gezegd, zou me niet verbazen als we tot na de kerst moeten wachten voor meer namen

Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten, had die vrijdag drop ook niet verwacht
Maar ik meende het niet al te serieus hoor, vandaar de smileys onderaan. Al kan het natuurlijk altijd waarheid worden ...
Was er gisteren ook bij, maar niks gelost van hen. Vond ze eerlijk gezegd tegen vallen. Dikke feest op hun eigen nummers, maar super veel gelul tussendoor en veels te veel covers. de energie was er compleet uit voor een half uur
Ik kon niet maar ga ze ergens anders nog proberen mee te nemen. Die cover van die klassieke nummers op Hellfest (enkel op YT gezien) vond ik wel nice. En als ze wat Black Sabbath of Deep Purple tussen door doen vind ik dat ook goed. Maar lullen doen ze idd tussendoor wel vaak.

Maar ik meende het niet al te serieus hoor, vandaar de smileys onderaan. Al kan het natuurlijk altijd waarheid worden ...

Ik kon niet maar ga ze ergens anders nog proberen mee te nemen. Die cover van die klassieke nummers op Hellfest (enkel op YT gezien) vond ik wel nice. En als ze wat Black Sabbath of Deep Purple tussen door doen vind ik dat ook goed. Maar lullen doen ze idd tussendoor wel vaak.
toch wel een kwaad van veel bands die maar blijven touren. The offspring heeft naar mijn idee ineens een revival die al ettelijke jaren duurd. maar ook een FF of metallica kennen er wel wat van met dan eindeloos gerek van nummers of gemem tijdens hun optredens vindk

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
tis toch wel gek. Al zoveel bands en festivals geweten en toch nog geen flauw benul wat er donderdag nu zou kunnen staan.
en een behemoth scenario kan in feite niet als south alsk hier zowat volg.

voor het zelfde geld kunnen we nog anderhalf uur zelf een liedje zingen. Is misschien iets voor de een 2e tegeltje dit jaar..

"de beste headliner die een festival kan hebben ben jijzelf."

tis toch wel gek. Al zoveel bands en festivals geweten en toch nog geen flauw benul wat er donderdag nu zou kunnen staan.
en een behemoth scenario kan in feite niet als south alsk hier zowat volg.

voor het zelfde geld kunnen we nog anderhalf uur zelf een staan liedje zingen. is misschien iets voor de een 2e tegeltje dit jaar..

"de beste headliner die een festival kan hebben ben jijzelf."
dat is toch zo goed als ieder jaar zo?

met Machine head in 2023 en Behemoth vorig jaar kwamen we toch ook volledig uit de lucht gevallen (allé ik toch)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Vind het bijna lullig om te lezen dat iedereen die nu Bad Omens ontdekt zo negatief is omwille hun nieuwste werk (en terecht, daar heb ik ook niks mee), maar ik ga er toch wel vanuit dat ze nota bene op een metal festival ook genoeg van hun oudere, hardere werk zullen spelen. En volgens mij zijn ze live ook wel écht goed met een behoorlijke show erom heen, maar dat ga ik over een maandje in AFAS hopelijk kunnen bevestigen.

Ik zou ze in ieder geval nog niet volledig afschrijven :)

Vind het bijna lullig om te lezen dat iedereen die nu Bad Omens ontdekt zo negatief is omwille hun nieuwste werk (en terecht, daar heb ik ook niks mee), maar ik ga er toch wel vanuit dat ze nota bene op een metal festival ook genoeg van hun oudere, hardere werk zullen spelen. En volgens mij zijn ze live ook wel écht goed met een behoorlijke show erom heen, maar dat ga ik over een maandje in AFAS hopelijk kunnen bevestigen.

Ik zou ze in ieder geval nog niet volledig afschrijven :)
bad omens al 2x gezien en vocaal is hij fenomenaal.

bad omens al 2x gezien en vocaal is hij fenomenaal.
beter dan sleep token denk ik wel..

Al is ST wel goed als ge telkens ongeveer pas vanaf den 2e helft van elk liedje begint op te letten.

ale, Rock Werchter weer alle moeite aant doen om mij niet tot daar te zien komen dit jaar..

zouden beter de namen Werchter Parklife met Rock Werchter omwisselen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: scheep en El_Leipo
As I Lay Dying is gewoon Tim Lambesis met band. Fear Factory heeft zijn zanger ingewisseld, dus daar gaat de vergelijking mank. Tim Lambesis heeft alle rechten, Fear Factory is anders opgezet.

In zekere zin is AILD qua opzet best te vergelijken met Ghost: vaste zanger met wisselende muzikanten. Met het verschil dat dit onderdeel van het Ghost concept is en niet per se voor AILD. Benieuwd hoe lang de nieuwe bandleden van AILD het uithouden met Tim.
Dino Cazares, die inderdaad wel even uit de band is geweest, heeft natuurlijk wel veel van het fear factory werk geschreven. Maar in de metal wereld zijn er wel veel voorbeelden van bands waar er maar 1, of zelfs geen origineel lid, nog in de band zit: cradle of filth, in flames, sepultura, machine head, ....

Mijn focus ligt op het moment op het zaterdag bemachtigen van een Canvashut en tickets. Ben nu ook nog druk zat met het inluisteren van de +/- 35 bands op mijn lijst. En door tips hier en elders wordt die lijst alleen maar groter🤗 Dus ik waag me nog even niet aan een voorspelling voor de Donderdag

Mijn focus ligt op het moment op het zaterdag bemachtigen van een Canvashut en tickets. Ben nu ook nog druk zat met het inluisteren van de +/- 35 bands op mijn lijst. En door tips hier en elders wordt die lijst alleen maar groter🤗 Dus ik waag me nog even niet aan een voorspelling voor de Donderdag
Als de nummers maar niet afleiden van de zaterdag focus

Ben zelf ook druk aan het inluisteren van de onbekende bands en langzaam aan het ontdekken waar de clashes zich gaan vormen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Hoe kom je dan op het festivalterrein? Ik dacht altijd dat je er dwars doorheen moet lopen als je vanaf de bussen komt. Of was dat dit jaar (2025) al niet meer? Ben natuurlijk 2024 voor het laatst een dagje geweest.

Hoe kom je dan op het festivalterrein? Ik dacht altijd dat je er dwars doorheen moet lopen als je vanaf de bussen komt. Of was dat dit jaar (2025) al niet meer? Ben natuurlijk 2024 voor het laatst een dagje geweest.

Je hebt een pad er dwars doorheen volgens mij, bij inchecken sta je gewoon op een van de twee helften.

sinds 2025 heb je een afgesloten wandelpad. met links en rechts ingangen naar de boneyard. dus voor de mensen die via de shuttlebus komen of parking verandert er niks

Inferno ligt toch vlak naast het terrein? Die shuttleplek zit aan de andere kant dacht ik.

Ik wil alleen een keer niet m'n hele zooi mee slepen maar nog wel gezellig afterpartyen met vrienden op de Boneyard. Maar dat gaat dus niet... nogal lame.

Users who are viewing this thread