Rock Werchter 2026

Met andere woorden, als je Sabrina boekt als Werchter zijnde heb je iets exclusiever vast dan een Dua Lipa die al overal heeft gestaan😉
Maar dan niet als absolute headliner. Wat is er tegenwoordig toch het probleem aan gestaag groeien als band?
Artiesten in het pop genre vliegen tegenwoordig onmiddelijk naar stadions zie Styles, Swift en The Weeknd en dan moet je het met de 'mindere goden' van het genre doen met alle respect voor Olivia Rodrigo en Sabrina Carpenter. En dan is Dua Lipa een van de weinige die bovenstaande gedaan heeft.

Maneskin, ander genre, zelfde verhaal eigenlijk. En nog erger in mijn ogen.

• Leuk
Waarderingen: phil
Maar dan niet als absolute headliner. Wat is er tegenwoordig toch het probleem aan gestaag groeien als band?
Artiesten in het pop genre vliegen tegenwoordig onmiddelijk naar stadions zie Styles, Swift en The Weeknd en dan moet je het met de 'mindere goden' van het genre doen met alle respect voor Olivia Rodrigo en Sabrina Carpenter. En dan is Dua Lipa een van de weinige die bovenstaande gedaan heeft.

Maneskin, ander genre, zelfde verhaal eigenlijk. En nog erger in mijn ogen.
Awel ze groeit toch gestaag?
Zeg mij eens waar de foute tussenstap bij haar zit? Enigste wat ze in Belgie niet heeft gedaan, is het sportpaleis, maar we gaan toch niet twijfelen dat ze dat niet zou uitverkopen?😅 Als Werchter (of eender welk festival) ze niet als headliner wilt zetten, komt ze niet, dat is de realiteit.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en nooley
But not as an absolute headliner. What's the problem with steadily growing as a band these days?
Pop artists these days are flying to stadiums immediately—see Styles, Swift, and The Weeknd—and then you have to settle for the genre's lesser gods, with all due respect to Olivia Rodrigo and Sabrina Carpenter. And Dua Lipa is one of the few who has done the above.

Maneskin, different genre, same story, basically. And even worse in my opinion.
Tbf to Sabrina she was playing the 2nd stage at the IOW festival about 4 years ago. It’s not someone I want to play but she’s clearly grown massively over the years and is a headliner

Awel ze groeit toch gestaag?
Zeg mij eens waar de foute tussenstap bij haar zit? Enigste wat ze in Belgie niet heeft gedaan, is het sportpaleis, maar we gaan toch niet twijfelen dat ze dat niet zou uitverkopen?😅 Als Werchter (of eender welk festival) ze niet als headliner wilt zetten, komt ze niet, dat is de realiteit.
Er bestaan geen foute tussenstappen, er zijn gewoon weinig stappen gezet. Er is te weinig body voor die hoogste spot.
Als je mediapartner StuBru als maatstaf voor de gemiddelde Werchterganger neemt (wat het vroeger zeker was, alleen is StuBru aan het afglijden maar dat is een andere discussie) dan heb je aan een Carpenter maar een mager beestje.
Ik blijf het dubbel vinden, Olivia was al zo eentje en dat draaide ook uit op een sisser dat ik er niet voor sta te springen om een soort van kopie te moeten aanschouwen.

• Leuk
Waarderingen: phil en musicislife
Niet zo zeer. Je moet muzikaal ook iets brengen qua airplay (en Paleis 12 en ING arena is hetzelfde natuurlijk).

Dua deed in dat opzicht PKP en Ab in 16, Werchter en de Lotto Arena in 17, Pukkelpop in 18, 2 Sportpaleizen in 22, Werchter in 24. Toch een ander track record en telkens opnieuw kwamen er hits uit.

Ik ben allesbehalve pro Carpenter maar je onderschat volgens mij wel hoe groot zij al een tijdje is.

Qua hits doet ze volgens mij ook niet onder voor Dua Lipa. Ik weet niet zo goed hoe dat in België is overigens maar Carpenter is ook in de US echt wel een pak groter, echt een wereldster.

• Haha
Waarderingen: Piranha43
Tbf to Sabrina she was playing the 2nd stage at the IOW festival about 4 years ago. It’s not someone I want to play but she’s clearly grown massively over the years and is a headliner
Maar de UK is altijd anders ten opzichte van het Europese vasteland. Courteeners stonden daar te headlinen, hier opende ze de Main stage.

Ik ben allesbehalve pro Carpenter maar je onderschat volgens mij wel hoe groot zij al een tijdje is.

Qua hits doet ze volgens mij ook niet onder voor Dua Lipa. Ik weet niet zo goed hoe dat in België is overigens maar Carpenter is ook in de US echt wel een pak groter, echt een wereldster.
Ik onderschat de grote niet, als ze komt is het headliner dat besef ik. Maar ik kan het niet begrijpen omwille van al wat ik hierboven al heb neergepend 😂 .
De ontkenningsfase is altijd de moeilijkste zeker?

Alleen die hits tov Dua Lipa. Die laatste komt voorbij op alle radiozenders, de eerste is Q-Music of MNM en verder?

Damn, echt dik 5 pagina's over Sabrina Carpenter en ze is nog niet eens aangekondigd. Dat belooft.
Kan ik me tegen dan onthouden van alle commentaar 😂 . Zeker nu het er nog beschaafd aan toe gaat, ik voorspel dat dat tegen dan wel eens anders kan zijn.

• Leuk
Terwijl Carpenter net de jonge frisse naam is die de line up kan gebruiken.

Met alle respect, maar weer Muse, weer Foo Fighters, weer PJ? Er mogen heus ook headliners staan die uit het bestaande rockmalletje breken en die er de voorbije drie jaar nog niet stonden
Waarom zou Live Nation niet gewoon een nieuw festival uit de grond stampen als die nieuwe acts zo populair zijn? Kunnen ze die daar verzamelen en kan Rock Werchter gewoon verder gaan hoe het bezig was + nieuwe populaire acts in de rockwereld zoals Ghost en wie er dan nog volgt.
Ik keel veel liever “nog maar eens” mee met Pearl Jam dan dat ik weer een non-show van Olivia Rodrigo sta te bekijken. No hard feelings maar ik schat Sabrina Carpenter nog lager in.

Waarom zou Live Nation niet gewoon een nieuw festival uit de grond stampen als die nieuwe acts zo populair zijn? Kunnen ze die daar verzamelen en kan Rock Werchter gewoon verder gaan hoe het bezig was + nieuwe populaire acts in de rockwereld zoals Ghost en wie er dan nog volgt.
Ik keel veel liever “nog maar eens” mee met Pearl Jam dan dat ik weer een non-show van Olivia Rodrigo sta te bekijken. No hard feelings maar ik schat Sabrina Carpenter nog lager in.
Je hebt 8 headliners he. En andere acts tijdens de headliners als een headliner niet bevalt. Kunnen prima elk jaar één of twee popheadliners staan.

Je hebt 8 headliners he. En andere acts tijdens de headliners als een headliner niet bevalt. Kunnen prima elk jaar één of twee popheadliners staan.
8 headliners enkel in een ideale wereld he. En omdat ideaal uit te buiten moet je doen zoals GMM, beide lekker in het donker.
Popheadliners mogen geen probleem zijn maar men gaat blijven tegengas geven als er geen alternatieven op andere dagen zijn die luisteren naar een PJ, Muse, FF etc. En naar wat dat betreft is het een mager jaar, bummer van SOAD vooral om dat tegengewicht te geven.

• Leuk
Vandaag nieuw album Florence and the Machine en...aankondiging FATM op RW 2026?
En na de vakantie nog minstens drie andere (co)headliners en een pakketje extra namen voor de verkoop start.
Welke festivals communiceren er nog vandaag?

Bad omes dus op Graspop. Had zo’n hoop dat ze op Werchter zouden staan? Is er mischien kleine hoop dat ze op beide staan? Of is dat kansloos?😢

Voor de "meerwaarde zoeker" zou Anna Von Hausswolff een mooie naam kunnen zijn voor in een tent.
Ik kende het niet, maar toen stardust uitkwam was ik verkocht.
Ze komt naar primavera...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
New album Florence and the Machine today and...announcement FATM at RW 2026?
And after the holidays at least three other (co)headliners and a package of extra names before the sale starts.
What festivals still communicate today?
Nos Alive and neighbourhood festival (UK)

Users who are viewing this thread

• Joe