Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Zelfde mening over BC, NR. Nooit slecht, maar had er toch veel meer van verwacht. Ze leken er niet veel zin in te hebben etc.

Maar de ontdekking van Westside Cowboy heeft de avond wel volledig goed gemaakt, wat een toffe band is dat!

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Zelfde mening over BC, NR. Nooit slecht, maar had er toch veel meer van verwacht. Ze leken er niet veel zin in te hebben etc.

Maar de ontdekking van Westside Cowboy heeft de avond wel volledig goed gemaakt, wat een toffe band is dat!
Ja, absoluut.
Heerlijk voorprogramma !
Daarna direct hun EP gedownload en hun tweede EP die begin volgend jaar uitkomt in de wachtrij gezet.

Echt leuke band...

Net de review van Black Country, New Road op Dansende Beren gelezen en ondanks dat die site het imago heeft alles (MAAR DAN OOK ECHT ALLES) het einde te vinden en die muziekredactie normaal gezien erg dweept met BC,NR (ik heb die band leren kennen toen de redactie daar Ants From Up There bijna unaniem tot AOTY had uitgeroepen), slaan ze dit keer echt wel de nagel op de kop, vind ik.

"We zijn benieuwd waar de toekomst van de band ligt, maar we vermoeden dat het einde wel eens sneller zou kunnen komen dan we denken."
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ik ga bij hun volgende passage alleszins niet opnieuw kijken en ik ben vast niet de enige.

Laatst bewerkt:
Vind het toch wel erg jammer om dit allemaal te lezen. Ik was er deze keer niet bij, maar heb de vorige keer in Paradiso wel onwijs genoten, ondanks dat ik het materiaal van de eerste twee albums een stuk beter blijf vinden. Ik lees in de review dat dit de laatste show van de tour was, dus hopelijk heeft het daar dan mee te maken.

Baal nog steeds zo erg dat die show in Paradiso een paar maanden voor AFUT was gecanceld en dat ik ze nooit met Isaac heb kunnen zien..

Vind het toch wel erg jammer om dit allemaal te lezen. Ik was er deze keer niet bij, maar heb de vorige keer in Paradiso wel onwijs genoten, ondanks dat ik het materiaal van de eerste twee albums een stuk beter blijf vinden. Ik lees in de review dat dit de laatste show van de tour was, dus hopelijk heeft het daar dan mee te maken.

Baal nog steeds zo erg dat die show in Paradiso een paar maanden voor AFUT was gecanceld en dat ik ze nooit met Isaac heb kunnen zien..
Denk dat de vermoeidheid inderdaad een rol speelde, waardoor ze bij sommigen als weinig enthousiast overkwamen. Was zeker niet zo dramatisch als dat DB het voorstelt - is ook maar de mening van één persoon uiteraard. Na de show ook gewoon veel goede commentaren gehoord bij het naar buiten gaan. Kan al eens zijn dat je niet veel vindt aan een show, om het dan meteen het einde van een band te noemen.. 😅

Edit: Ook best contrasterend einde. "Toch leek het publiek dat allerminst erg te vinden en volgde na ieder nummer een veel te luid applaus." Om dan een zin later met het besluit te komen dat het wel eens gedaan kan zijn met de band.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Lion
Denk dat de vermoeidheid inderdaad een rol speelde, waardoor ze bij sommigen als weinig enthousiast overkwamen. Was zeker niet zo dramatisch als dat DB het voorstelt - is ook maar de mening van één persoon uiteraard. Na de show ook gewoon veel goede commentaren gehoord bij het naar buiten gaan. Kan al eens zijn dat je niet veel vindt aan een show, om het dan meteen het einde van een band te noemen.. 😅

Edit: Ook best contrasterend einde. "Toch leek het publiek dat allerminst erg te vinden en volgde na ieder nummer een veel te luid applaus." Om dan een zin later met het besluit te komen dat het wel eens gedaan kan zijn met de band.
Dat vind ik inderdaad ook wat overdreven en voorbarig. Doelde ook niet zozeer enkel op de review, maar ook op de wat gematigde reacties hier. Terwijl de meesten hier de vorige keer wel vrij positief waren.

Elke band kan natuurlijk even een wat mindere show of twee hebben door vermoeidheid, maar ik hoop dat dat dan ook gewoon de oorzaak is en dat het niet door een gebrek aan passie komt!

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Die laatste plaat is gewoon prima ook. Toen ik ze 2 jaar terug zag in Antwerpen bleek dat een van de beste shows die ik dat jaar zag. Die band is nog lang niet klaar joh.

• Leuk
Oeh kan me niet helemaal vinden in de meningen hier. In Paradiso laatst (maar ook op Lowlands) waren ze gewoon mega goed weer. Alleen jammer dat ik geen Turbines/Pigs heb gehoord ;(
Ik heb ze helaas nooit gezien met Woods. Vond ze op BKS zeker in de tweede helft erg goed, maar dat kwam inderdaad wel vooral door Turbines/Pigs en de euforie rondom dat nummer. Op Lowlands zonder dat nummer vond ik het nog steeds wel mooi, maar ook een tikkie saai.

• 100
Waarderingen: RubenFrusciante
Oeh kan me niet helemaal vinden in de meningen hier. In Paradiso laatst (maar ook op Lowlands) waren ze gewoon mega goed weer. Alleen jammer dat ik geen Turbines/Pigs heb gehoord ;(
Same here! Ik was er overigens op avond 1 in Paradiso, dus wel Turbines/Pigs gekregen... En die laatste plaat had mij ook nog niet te pakken, maar de live versies hebben me wel overtuigd.

Wel ook eens dat ze overkomen als ivy league art school studenten. Heb op de avond zelf toevallig ook tegen mijn maat gezegd dat het lijkt op een afstudeerproject van het conservatorium, maar dan wel een uitzonderlijk goede. Ik vind het namelijk helemaal niet kil overkomen.

• Leuk
Red Clays Strays @ Paradiso

Weergaloze stem, prettig gestoorde drummer, virtuoze gitarist en top songs. Ja ik heb me wel vermaakt.

De 'Lord' kwam wel een beetje vaak aan bod, vooral op het eind.
Maar verder zijn ze niet zo christelijk, haha. Leek op een gegeven moment ook op de EO Jongerendag. Wel eens dat het kwalitatief gewoon enorm goed was, maar ik denk toch dat ik het voortaan bij de studioalbums houd. Vond iets meer dan twee uur (netjes trouwens!) toch net even te lang.

Maar verder zijn ze niet zo christelijk, haha. Leek op een gegeven moment ook op de EO Jongerendag. Wel eens dat het kwalitatief gewoon enorm goed was, maar ik denk toch dat ik het voortaan bij de studioalbums houd. Vond iets meer dan twee uur (netjes trouwens!) toch net even te lang.
Kan me hier wel in vinden.
Vond 2 uur ook wel aan de lange kant (had van te voren op 1,5 gerekend), bij het laatste nummer halverwege vertrokken om nog even snel langs toilet en kluisjes te gaan voordat de zaal leeg ging lopen.

bar italia viel gisteren helemaal weg. Geluid stond heel lang kut, podium was veel te klein voor die 5, publiek was aso. Sowieso echt de kutste zaal van Amsterdam, Toekomstmuziek. Jammer, want op de plaat klinkt het wel echt heerlijk. Het einde werd alles wel ietsjes beter. Volgend jaar in de Melkweg maar weer proberen want wel veel potentie.

bar italia viel gisteren helemaal weg. Geluid stond heel lang kut, podium was veel te klein voor die 5, publiek was aso. Sowieso echt de kutste zaal van Amsterdam, Toekomstmuziek. Jammer, want op de plaat klinkt het wel echt heerlijk. Het einde werd alles wel ietsjes beter. Volgend jaar in de Melkweg maar weer proberen want wel veel potentie.
Ik vind het altijd juist wel een leuk zaaltje, maar het geluid is inderdaad wel vaak bagger. Balen dat het tegenviel

Ik heb wel het idee dat dat ook een beetje bij bar italia hoort live. Ik vind de platen ook fantastisch, maar op LGW en Lowlands vond ik het meh.

Ik heb wel het idee dat dat ook een beetje bij bar italia hoort live. Ik vind de platen ook fantastisch, maar op LGW en Lowlands vond ik het meh.
Rotown vorig jaar was ook weinig soeps.

Over BC/NR, de Paradiso show was goed en ik trek de nieuwe plaat beter dan meeste dingen daarvoor(behalve de live plaat) wat mij ook een uitzondering maakt maar ik vond de Isaac era shows nogal een rommeltje toen ik ze zag op eurosonic en sonic city. Er is een soort mythe vorming rond dat tijdperk dat me ook een beetje tegenstaat.

Deze show was inderdaad een stuk minder 'dynamisch' en je ziet duidelijk de vermoeidheid maar ik vond het erg goed klinken. Het kan meer franje gebruiken en het voelt een beetje als een 'moetje' maar ik heb veel slechtere shows gezien. Eigenlijk was het precies wat ik er van verwachtte met die nieuwe plaat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Users who are viewing this thread