Actualiteit

Als er een andere coalitie is met 4 partijen en wel een duidelijke meerderheid (D66-VVD-CDA-GL/PvdA) dan is dat toch de meest logische keuze?
Dat ligt er wel aan of VVD nog steeds GL/PvdA uitsluit. D66 en JA21 zou ik persoonlijk een rare combi vinden.

Hoe naar ik het ook weer vind dat Wilders weer nagenoeg de grootste is, is met de laatste stand D66, VVD, Gl/pvda, CDA wel nog de enige realistische optie.

PVV gaat echt geen 76 zetels bij elkaar krijgen geformeerd, en met ja21 lukt het ook net niet. Toch nog een silver lining.

Maar verder ook wel echt een in mijn ogen nare uitkomst. Met 26 PVV, 9 ja21 en 7 fvd, toch 42 zetels voor wat voor mij toch echt naar dubieuze praktijken neigt. Tel daarbij op dat de VVD overal mee weg lijkt te komen, en ik kan me toch moeilijk identificeren met het kiesgedrag van NL. Maar goed, demos cratos..

Toch wel wat gemengde gevoelensbij deze uitslag. Heel blij met de stijging van D66. Een partij waar ik achter sta.
Daarnaast hoop ik met het verlies van GL/PvdA dat die fusie weer stop gezet gaat worden. Missie niet geslaagd, ze hadden in 2017 toen ze nog niet samengevoegd waren meer zetels in totaal.

Dat JA21 zoveel zetels erbij heeft gekregen had ik wel verwacht, aangezien er denk ik toch veel mensen hebben ingezien dat de PVV geen partij is die wil en kan besturen, maar wel vinden dat er bepaalde problemen zijn in dit land omtrent migratie die aangepakt moeten worden.

Vooral heel erg verast door ook de stijging bij FvD. Had eigenlijk gehoopt dat deze enge partij zo snel mogelijk uit de tweede kamer zou verdwijnen.

Ik hoop vooral dat D66 de grootste wordt en toch gaat overwegen om met GL/PvdA een coalitie te vormen. Zie JA21 en D66 samen niet gebeuren.

Ben toch wel erg benieuwd of er een formatie gaat komen. VVD en PVDA/Groenlinks zie ik niet gebeuren. Als de VVD dat ook doet zijn ze alle mensen die hun aan het eind van de rit toch nog het vertrouwen gaven weer kwijt.

Er moet ook nog een heel deel van Amsterdam worden geteld. Dat gaat de PVV niet meer redden.
Venray en Helmond ook nog en die zullen PVV zijn dus nog niet te vroeg juichen

Altijd leuk, politiek op een muziekforum en fijn om te lezen, omdat het inderdaad netjes blijft.

En toch om wat tegen geluid te bieden, het lijkt wel alsof we op dit forum 1/3 van de samenleving missen.

Ik voorzie echt een moeilijke formatie, zeker als PVV de grootste wordt. Dan lijkt het me onmogelijk om over het midden te gaan. Dat zal leiden tot meer onrust en bij de volgende verkiezingen een nog grotere stap naar rechts. Op langere termijn wat mij betreft niet goed.

Ik ben benieuwd waar het eindigt. Ik denk in een kabinet wat hier nog niet genoemd is tot nu toe! Succes verder in de discussie.

Er moet ook nog een heel deel van Amsterdam worden geteld. Dat gaat de PVV niet meer redden.

Zag ik later ook inderdaad, net als Hilversum, wat op basis van de gemeentes eromheen ook niet PVV zal worden. Maar geen idee of daar juist dan meer GLPvdA gaat zijn versus D66.

In ieder geval tevreden met de verkiezingsuitslag in mijn eigen gemeente.

Als de VVD dat ook doet zijn ze alle mensen die hun aan het eind van de rit toch nog het vertrouwen gaven weer kwijt.

Zijn ze dat niet bij elke verkiezingen? En toch eindigen ze altijd weer met een berg zetels. Lang in de peilingen op flink verlies gestaan, maar nu uiteindelijk minimaal verlies

Zijn ze dat niet bij elke verkiezingen? En toch eindigen ze altijd weer met een berg zetels. Lang in de peilingen op flink verlies gestaan, maar nu uiteindelijk minimaal verlies
Omdat ze toch voorzichtig GL/PVDA uitsloten.... We gaan het ook allemaal wel zien, de poppenkast gaat nog wel even verder.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Als VVD het verhaal weet te spinnen en de voor hun belangrijke punten binnenhaalt dan gaan ze uiteindelijk wel samen met GL/PVDA in een kabinet. Maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan en er zal dan flink water bij de wijn gedaan moeten worden door D66 en GL/PVDA.

Persoonlijk denk ik dat het de ideale oplossing is waarmee je ook de voor veel kiezers scherpe linkse standpunten afzwakt (en er wel zaken gebeuren op Asiel en Migratie (in brede zin) en bijna alle inwoners (uitgezonderd de extreme flanken aan beide zijden) bedient.

Als VVD het verhaal weet te spinnen en de voor hun belangrijke punten binnenhaalt dan gaan ze uiteindelijk wel samen met GL/PVDA in een kabinet. Maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan en er zal dan flink water bij de wijn gedaan moeten worden door D66 en GL/PVDA.

Persoonlijk denk ik dat het de ideale oplossing is waarmee je ook de voor veel kiezers scherpe linkse standpunten afzwakt (en er wel zaken gebeuren op Asiel en Migratie (in brede zin) en bijna alle inwoners (uitgezonderd de extreme flanken aan beide zijden) bedient.
Eens, D66/CDA/GLPvdA/VVD is de enige werkbare optie die de verkiezingsuitslag recht doet. Overigens heeft deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer, dus er moet alsnog worden samengewerkt met andere partijen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Heel spannend dit. En ook enorm treurig dat we in een land leven waar de PVV toch weer de grootste kan gaan worden.

Mee eens. Sneue partij. Maar we moeten het als democratisch land wel respecteren. Ze vertegenwoordigen ruim 1,8 miljoen stemmen, die net zoveel zeggenschap hebben als jij en ik.

Troost je met de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (altijd al eens willen gebruiken die uitdrukking) dat hij niet nogmaals zal gaan regeren...

Eens, D66/CDA/GLPvdA/VVD is de enige werkbare optie die de verkiezingsuitslag recht doet. Overigens heeft deze coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer, dus er moet alsnog worden samengewerkt met andere partijen.
Dat is alleen maar goed als er samengewerkt moet worden. Het centrum rechtse alternatief (wat momenteel geen meerderheid lijkt te krijgen) heeft nog geen 1/3 van de zetels in de eerste kamer als ik goed tel en daarmee ook niet echt stabiel.

Altijd leuk, politiek op een muziekforum en fijn om te lezen, omdat het inderdaad netjes blijft.

En toch om wat tegen geluid te bieden, het lijkt wel alsof we op dit forum 1/3 van de samenleving missen.

Ik voorzie echt een moeilijke formatie, zeker als PVV de grootste wordt. Dan lijkt het me onmogelijk om over het midden te gaan. Dat zal leiden tot meer onrust en bij de volgende verkiezingen een nog grotere stap naar rechts. Op langere termijn wat mij betreft niet goed.

Ik ben benieuwd waar het eindigt. Ik denk in een kabinet wat hier nog niet genoemd is tot nu toe! Succes verder in de discussie.
Of de PVV wel of niet de grootste wordt, is niet relevant. Die partij gaat niet regeren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Of de PVV wel of niet de grootste wordt, is niet relevant. Die partij gaat niet regeren.
Ze kunnen wel de boel flink vertragen door eerst zelf een kansloze verkenningsmissie te starten en daarna eindeloos te blijven herhalen dat de andere partijen negeren wat 1.7 miljoen kiezers hebben gestemd.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies

Users who are viewing this thread

• zero