Precies dit, ik kom alles behalve uit een goed nest, naar Nedrland verhuist met een vader die alles vergokte, opsnoof en opdronk, heb ik het niet altijd even best gehad, tot uit huis plaatsing aan toe waar je letterlijk met geen cent te makken had. Daardoor ook geen school diploma's behaald en dergelijke (en nog veel meer)In de basis vinden best veel mensen dit. De discussie gaat hem er wellicht meer over vanaf welk getal op de loonstrook of de spaarrekening de term 'rijk' van kracht moet zijn...
Maar door toch er kei en keihard voor te werken heb het nu wat beter voor elkaar gekregen, en ik ben echt geen multi miljonair maar heb wel gelukkig aardig mijn schaapjes op het droge inmiddels. Waarom zou ik dan meer moeten betalen om het "eerlijker" te maken?
Ik zie genoeg mensen om mij heen waarbij ik ook denk dat het niet altijd aan een ander ligt, en dat je zelf echt wel een stapje extra mag maken. Nu praat ik niet over mensen die echt pech hebben en waardoor niks kunnen, maar er is ook een hele grote groep wat ook eens naar zichzelf mag kijken als je het mij vraagt.