Nu iets meer tijd gehad om naar de lijst te kijken, en ik vind het een hele mooie eerste worp. Paar dingen:
- Wat fijn om gewoon een overzichtelijke line up te hebben met een verdeling in headliner, sub, undercard.
- Sinds 2018 heeft BKS niet zo'n zware bovenkant van het programma gehad. Cave, Albarn en White zijn alle drie geweldige voormannen. Ook voor het eerst sinds 2018 dat ik de 3 headliners alle drie waarschijnlijk volledig wil zien.
- Wel wat reserve bij Cave. Zijn optreden in 2022 was magisch en een van mijn BKS-hoogtepunten. Voor het gevoel is deze terugkeer wel heel snel. Gaat dit niet tegenvallen? Benieuwd of Cave Colin Greenwood meeneemt!
- Gorillaz niet perse mijn eerste keuze, maar wil het graag zien. En kijk erg uit naar Jack White.
- De 'sublaag' vind ik nog erg licht. Ethel Cain is een hele mooie naam, maar verder mag het nog wel wat scherper. Mac DeMarco en Wolf Alice zijn vintage BKS (misschien te). Ik heb niet veel met Job, Sammy, Mula, Sef en (de laag daaronder) Sophie.
- Blood Incantation is een geweldige boeking! Ook veel zin in Tramhaus en TFS. En als ik Ata Kak mis op LGW? kan ik die mooi inhalen op BKS.
- En ben heel benieuwd naar ∑tella en (vooral) Skullcrusher.
Verwacht in die 90 namen nog voldoende moois. Ben er zeker bij!!