Graspop Metal Meeting 2026

Hoe waarschijnlijk is een spot voor Marilyn Manson op GMM? Ik heb namelijk nog een buitenkansje voor tickets in de Lotto Arena maar mijn voorkeur gaat naar een festival optreden ipv een indoor optreden (en al zeker een Lotto Arena optreden)… Gaat GMM zich laten kennen aan de controverse en hem weigeren te boeken of is de kans toch eerder groot dat hij gewoon gaat komen?

Hoe waarschijnlijk is een spot voor Marilyn Manson op GMM? Ik heb namelijk nog een buitenkansje voor tickets in de Lotto Arena maar mijn voorkeur gaat naar een festival optreden ipv een indoor optreden (en al zeker een Lotto Arena optreden)… Gaat GMM zich laten kennen aan de controverse en hem weigeren te boeken of is de kans toch eerder groot dat hij gewoon gaat komen?
In the end speculeren we heer alleen maar, dus echt zekerheid hebben we nooit.

Vorig jaar stonden Falling in reverse en Till lindemann er ook terwijl dat ook controversiële personen zijn dus het zal vooral afhangen van wat de organisatie op dat moment wil boeken denk ik

Zien we Megadeth volgend jaar Graspop headlinen vanwege de vele passages en hun waarschijnlijk laatste Graspop optreden? Ik zou het wel vet vinden

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Zien we Megadeth volgend jaar Graspop headlinen vanwege de vele passages en hun waarschijnlijk laatste Graspop optreden? Ik zou het wel vet vinden

Ik verwacht eerder een sub plek dan, headliners lijken er toch wel genoeg opties voor te zijn. Misschien als Bon Jovi er daadwerkelijk staat, dat ze dan net als Tool - Alice Cooper een constructie maken met een eigenlijk-geen-headliner-headliner

Time to revisit this one:

Fucking hell wat een verschrikkelijk goed optreden was dat en een prachtig eerbetoon aan de metal Bach van onze tijd: Chuck Schuldiner. Nog altijd een van de beste optredens die ik heb meegemaakt. Zo intens als dat optreden was, ik krijg nog altijd kippenvel als ik de beelden zie. En dat is inmiddels al zo'n 20 keer. Vooraan in de Marquee was het een groot feest van moshpits en springende fans, kijk bijvoorbeeld op 31:34. Ook het meezingen zoals bij 'Symbolic' op 22:28 was zo krachtig op dat moment. Een line-up vol meesterlijke muzikanten, waaronder ik Max Phelps in het bijzonder wil uitlichten. Hij is de perfecte zanger voor een Death tributeband, wat een kracht en gelijkenissen met Chuck, zelfs qua uiterlijk. Kers op de taart is de fretloze basgitaar van Steve Di Giorgio. Waar zij beiden het beste samenkomen is het nummer 'Suicide Machine', welke sinds dit optreden tot een van mijn favoriete nummers van de band behoort. Wie dit leest luister dit nummer terug in de livevideo en zet je schrap vanaf 12:00...

Ik verwacht eerder een sub plek dan, headliners lijken er toch wel genoeg opties voor te zijn. Misschien als Bon Jovi er daadwerkelijk staat, dat ze dan net als Tool - Alice Cooper een constructie maken met een eigenlijk-geen-headliner-headliner

Hopelijk zetten ze dan iets bij Bon Jovi wat er totaal niet bij past. Een van de prachtigste Graspop-momenten was toen al die Rammstein-fans Emperor moesten ondergaan. Heerlijk.

Kunnen we dat niet nog een keertje doen? We zetten Bon Jovi op de South Stage en we zetten daar gewoon Cattle Decapitation voor op de North. Gewoon. Omdat het kan.

1000023292.jpg19 november - pagina 256 - post 5114 - @MartinB

Dat was Dé moment van de 1e aankondiging vorig jaar.

Das momenteel bijna nog een maand wachten. Hopelijk zijn ze sneller dit jaar 😫

Hopelijk zetten ze dan iets bij Bon Jovi wat er totaal niet bij past. Een van de prachtigste Graspop-momenten was toen al die Rammstein-fans Emperor moesten ondergaan. Heerlijk.

Kunnen we dat niet nog een keertje doen? We zetten Bon Jovi op de South Stage en we zetten daar gewoon Cattle Decapitation voor op de North. Gewoon. Omdat het kan.
Gojira lijkt me daar ook wel geschikt voor

Bekijk bijlage 1654319 november - pagina 256 - post 5114 - @MartinB

Dat was Dé moment van de 1e aankondiging vorig jaar.

Das momenteel bijna nog een maand wachten. Hopelijk zijn ze sneller dit jaar 😫

Dat ze met de website bezig zijn, lijkt me een indicatie dat we niet zo lang meer hoeven te wachten. Nooit op gelet, maar denk niet dat ze de website in voorgaande jaren lang op deze manier hebben laten staan?

Dat ze met de website bezig zijn, lijkt me een indicatie dat we niet zo lang meer hoeven te wachten. Nooit op gelet, maar denk niet dat ze de website in voorgaande jaren lang op deze manier hebben laten staan?
Heb het idee dat vorig jaar pagina per pagina verdween. Toen leek het dat er aan elke pagina die verdween gewerkt zou worden

Had toen wel het idee dat ze iemand nieuw hadden aangenomen aangezien je steeds een (vage) rechthoekige omlijning van de bliksemstralen zag op de frontpage.

Nu is alles ineens weg. Kan dus vandaag zijn maar evengoed nog 2 weken. We hebben er iets minder zicht op nu volgens mij 😕

Laatst bewerkt:
Heb het idee dat vorig jaar pagina per pagina verdween. Toen leek het dat er aan elke pagina die verdween gewerkt zou worden

Had toen wel het idee dat ze iemand nieuw hadden aangenomen aangezien je steeds een (vage) rechthoekige omlijning van de bliksemstralen zag op de frontpage.

Nu is alles ineens weg. Kan dus vandaag zijn maar evengoed nog 2 weken. We hebben er iets minder zicht op nu volgens mij 😕

alles is er nog alleen de links zijn verdwenen

• Verdrietig
Waarderingen: Lars.
GMM heeft al vaker laten zien dat ze bands boeken, ondanks controverse. Paar jaar geleden nog met Pantera, die werden geweerd in Duitsland vanwege de nazi controverse rond Phil (van jaren daarvoor, maar dat terzijde). Paar jaar geleden stond As I Lay Dying er ook gewoon. Ook met Till en FiR hebben ze laten zien dat dit niet zo'n factor is in het boeken van bands, zelfs niet als headliner. Aangezien Marilyn Manson niet veroordeeld is / schuldig is bevonden, zie ik geen enkele reden om ze te weren. Vraag is meer of ze genoegen zouden nemen met een sub-spot als het daar op uit zou draaien. Controverse is denk ik geen factor in dit geval.

Dus

Als we donderdag de dag moet worden. Mogen we dan op de nieuwe lay-out hopen voor morgen?
Lars, doe toch eens rustig aan, joh.. 😅
Het komt allemaal wel, hoor. ;)

200.gif

Users who are viewing this thread