Live is Live 2026

Zie ik niet gebeuren. Enigste concert in NL is in Ziggo Dome Amsterdam Voor zuidnederlanders is Antwerpen dan vlakbij. En staanplaatsen in Ziggo Dome waren 169 Euro zag ik net (topticketshop) voor IM. Dus Antwerpen met extra bands is dan een koopje.
Ik hoop voor jou dat je niet standaard je tickets koopt bij topticketshop en andere oplichters, want dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

Via de officiële kanalen (ticketmaster) kostte een staanplaats voor Maiden in de Ziggo Dome 112 euro. Ietsje minder dus dan LiL, maar bij die laatste gaan ze er wat meer bands bij plaatsen.

Twee jaar geleden, bij de vorige editie van live /S Live, kon je P+R Linkeroever niet reserveren en werkten ze volgens een first come, first served principe.

• Leuk
Waarderingen: R3mko
Twee jaar geleden, bij de vorige editie van live /S Live, kon je P+R Linkeroever niet reserveren en werkten ze volgens een first come, first served principe.
Aah oké.
Voor Ed Sheeran ging het wel, dus ik ging er automatisch vanuit dat het voor Live is live ook mogelijk ging zijn.

Inderdaad. Wou ik hier ook net schrijven.
Is p+r Melsele geen optie voor wie uit Oost of West-Vlaanderen komt?
Of gaan ze dat stukje tram ook schrappen, vermits die uiteindelijk ook niet verder kan onder de Schelde vanaf mei 2026?

En oh ja, ze gaan ook veerboten inleggen om de geschrapte trams op te vangen tussen linker- en rechteroever!
Binnenkort met de ferry naar het Sportpaleis AFAS Dome Sportpaleis dus! 😎

Aah oké.
Voor Ed Sheeran ging het wel, dus ik ging er automatisch vanuit dat het voor Live is live ook mogelijk ging zijn.
Grote verschil is dat Live is Live al op de middag begint. In 2024 kon je initieel wel reserveren, tot men besefte dat de festivalgangers volop reserveerden voor de volledige dag. Waardoor op de vrijdag geen plaats meer zou zijn voor pendelaars.

Dus waarschijnlijk zal het nu gelijkaardig zijn want op een maandag.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Ooh jawel, als je vroeg genoeg was kon dat wel😉 Tegen dat de parking van p+r door had dat er een evenement was, hadden er hier redelijk wat al een parkingticket.

Man man man, twee jaar geleden hebben jullie ook de helft van de pagina's van het Live /s Live topic aan parkeren gewijd.

Eén naam bekend en nog negen maanden te gaan en we zijn weeral vertrokken...
Als het op een deftige locatie zou zijn zou er zoveel gedoe niet over zijn . Uiteraard makkelijk als je in de buurt woont, voor velen is dat zo niet.

Ik zie hier regelmatig "gratis tickets" vallen ... Is dit een concept van "Live is live"? Ik ben helemaal niet bekend met het festival, maar Iron Maiden in Antwerpen vind ik wel leuk, zeker als ik misschien gratis kan gaan ;)

Ik zie hier regelmatig "gratis tickets" vallen ... Is dit een concept van "Live is live"? Ik ben helemaal niet bekend met het festival, maar Iron Maiden in Antwerpen vind ik wel leuk, zeker als ik misschien gratis kan gaan ;)
Vorige editie is niet doorgegaan. De editie van 2023 verkocht niet bijster, waardoor er via GVA (de Antwerpse krant) een soort quiz in de app zat. Hiermee kon je gratis tickets winnen. Je kon onbeperkt meedoen, dus met een beetje geluk hadden velen hier gratis tickets.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Vorige editie is niet doorgegaan. De editie van 2023 verkocht niet bijster, waardoor er via GVA (de Antwerpse krant) een soort quiz in de app zat. Hiermee kon je gratis tickets winnen. Je kon onbeperkt meedoen, dus met een beetje geluk hadden velen hier gratis tickets.
Dank voor de toelichting. Waarom zat ik toen nog niet op dit geweldige forum?! 😅

Dank voor de toelichting. Waarom zat ik toen nog niet op dit geweldige forum?! 😅
Het was niet zo maar te grabbel, hoor. Vragen waren poepsimpel en altijd dezelfde, maar je moest gewoon geluk hebben dat het systeem tickets aan jou ging toekennen.
Hier niks gewonnen toen.

• Leuk
Waarderingen: nikita en abzurd
Over alle Belgische festivals!

Onze wegen zijn ruk en zitten vol, ons openbaar vervoer zuigt apenkloten.
Mag ik daaraan toevoegen dat ze in Nederland daaromtrent toch een veel beter beleid voeren? Al van kilometers ver krijg je instructies om zo naar de juiste parking geloodst te worden.
Ik wens iemand die niet gekend is met Antwerpen veel succes, en vooral nu, om bijvoorbeeld naar een p+r te rijden of naar bijvoorbeeld het Sportpaleis.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Mag ik daaraan toevoegen dat ze in Nederland daaromtrent toch een veel beter beleid voeren? Al van kilometers ver krijg je instructies om zo naar de juiste parking geloodst te worden.
Ik wens iemand die niet gekend is met Antwerpen veel succes, en vooral nu, om bijvoorbeeld naar een p+r te rijden of naar bijvoorbeeld het Sportpaleis.
PARK EN RIDE parkings Luchtbal of Merksem hebben altijd wel plaatsen over. En van Luchtbal heb je een rechtstreekse tram naar het Sportpaleis.

Vind het persoonlijk een heel erg vreemde headliner voor een festival dat vorige edities nog namen als TWOD, Ben Howard, The National, Paolo Nutini, Grace Jones en Duran Duran op de affiche had staan. Dit staat echt mijlen ver van waar dit festival zich, dacht ik, in de markt trachtte te zetten. Maar afin, knappe naam, daar niet van.
Denk vooral dat ze gemerkt hebben dat die plek in de markt niet veel volk trok. Nu lijken ze me het over de boeg van de Lokerse Feesten te gooien, maar dan korter en in juni al i.p.v. augustus. Kan werken hoor, ben benieuwd!

Wie zou die pop-headliner dan zijn, als deze volgens Jimmy eenvoudig(er) 40k tickets zou schuiven? Dan denk ik al aan grootorde Sabrina Carpenter zoals ik hier reeds zag. Olivia Dean lijkt me dan minder een zekerheid, of is die al (terecht) zo groot onder de jongeren? Of toch Benson Boone al een headlineshow op een festivaldag laten doen?

Laat me nog even enkele popnamen in de discussie gooien, zonder ik iets weet van hun beschikbaarheden: The Weeknd, Dua Lipa, Lana Del Rey, Tate McRae, Justin Bieber, Chappell Roan, Billie Eilish, Lady Gaga

Ik denk ook aan Sabrina. Lijkt me nog een maat te klein voor een eigen Boutique, maar ook te groot voor een Sportpaleis.

Users who are viewing this thread