Vraag mij ook erg af waarom dit nou nodig is. En dan gaat zo'n live=live dus een ''festival'' dag op een maandag doen... Gevoelsmatig klopt daar echt geen zak van en dan komt bij mij echt een oude lullen opmerking van ''sommigen moeten gewoon werken'' naar boven.
Voor andere festivals met doordeweekse dagen neem ik natuurlijk ook wel een verlofdag op her en der, maar de vrijdag is toch (in Nederland tenminste) vaak al een studiedag of voor parttimers al een vrije dag. Een maandag slaat gewoon helemaal nergens op voor mij. En dan ook nog eens in een straal van 50km en allemaal tijdens dezelfde periode.
Na wat verder lezen zie ik overigens dat live is live gewoon een losse ''volledige'' show is + 4 a 5 bands. Nu doet Maiden volgens mij altijd de volledige set op GMM (doet niet elke headliner dat trouwens? GnR met z'n 3u speeltijd zeker). En ik snap echt werkelijk waar geen reet van het concept en de marketing er omheen hier. Bij de tour van Maiden gaan al 4 bands mee, dat zijn dus die ''extra' bands neem ik aan. Een hoop verkoopgelul terwijl het hetzelfde is als de Ziggo Dome show... Een hele bak met niks dus. Toevallig kunnen ze 3 grote acts na elkaar kwijt en plakken er dan maar ''festival'' tegenaan want dan klinkt het leuker ofzo? Man man man.
En dan ook gewoon even paar tientjes duurder dan de Ziggo Dome.... Waar gewoon een treinstation naast ligt en ze met gemak een extra Intercity nog laten gaan om mensen thuis te krijgen. Zou hier bijna een domme Belgen mop in kunnen gooien.