Graspop Metal Meeting 2026

Denk niet per se volgende week dan al namen, dat zal gevoelsmatig nog minimaal 3 weken duren tot je naar eind oktober kruipt. Maar het benoemen van de volgende editie is wel altijd een fijn gegeven. Geen idee of dit de eerste vermelding is voor de volgende editie?

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en PreFXDesigns
Megadeth verkoopt wel altijd de 013 uit zoals in 2024 (3000 tickets),in de periode van veel zomerfestivals.
Wat zeggen 3000 kaarten dan precies?
Halestorm, Steel Panther verkopen bijvoorbeeld ook de 013 uit. Dat maakt ze toch geen headliners? Of begrijp ik je verkeerd?
Kreator, Arch Enemy, In Flames, Sum 41, Avatar, Slash, Disturbed en Epica staan bijv in grotere zalen en staan ook niet als headliner.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wat zeggen 3000 kaarten dan precies?
Halestorm, Steel Panther verkopen bijvoorbeeld ook de 013 uit. Dat maakt ze toch geen headliners? Of begrijp ik je verkeerd?
Kreator, Arch Enemy, In Flames, Sum 41, Avatar, Slash, Disturbed en Epica staan bijv in grotere zalen en staan ook niet als headliner.
Hij reageert op iemand die beweert dat megadeth 1000, max 1500 tickets verkoopt. Dan is 3000 toch aanzienlijk meer?

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Hij reageert op iemand die beweert dat megadeth 1000, max 1500 tickets verkoopt. Dan is 3000 toch aanzienlijk meer?
Oh haha dat was ik.
Klopt inderdaad dat Megadeth wel 013 uitverkoopt. Dat was op basis van een oude uitspraak over Twisted sister. Ik dacht dat Megadeth minder volk trok.
Dat had ik dus mis.

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Het hangt voor mij (en veel anderen) niet van alleen de band af. Timimg/locatie/seizoen spelen allemaal mee.

Afgelopen jaar wist ik dat ik Iron Maiden niet op een festival ging zien (omdat ik niet naar GMM ging). Dus los kaartje gekocht. Wel met veel twijfel omdat het Gelredome kut is uit ervaring en had dit keer ook weer bevestiging.

Nu geen kaart omdat ik dit jaar ze al gezien heb. Maar nu blijkbaar duurder maar wel sneller uitverkocht? Dan zijn er dus meerdere mensen die het zo afwegen, maar valt het nu gewoon anders ofzo?

Maar zo heb ik ook weleens bands die ik echt, heeeel graag wilde zien niet kunnen bezoeken omdat ik gewoon al een afspraak had staan. Dat kan bij anderen ook soms gewoon zo verkeerd vallen.

Maar nu blijkbaar duurder maar wel sneller uitverkocht? Dan zijn er dus meerdere mensen die het zo afwegen, maar valt het nu gewoon anders ofzo?

Gelredome met 33k tickets of Ziggodome 17k tickets is ook wel gewoon een reden waarom het sneller uitverkoopt, maar verder hangt het inderdaad wel gewoon af van allerlei extra omstandigheden, dat ben ik met je eens!

Bijna maandag en weer klaar voor een nieuwe week vol speculatie. 'Vandaag is de de dag' zullen we vast nog niet horen. Maar zorgen verassingen bij omringende festivals misschien wat extra pagina's aan verwachtingen en animatie.

Komt er nog een wit konijn uit de mouw? Worden sommigen hier teleurgesteld wanneer MCR zich headliner mag noemen of toont Graspop zich overwinnaar in de race om System of a Down.

Of houden we het bij wat we al weten
En maken we ons klaar voor een 'rollator' zondag met een Doof luipaard, iemands Gekke zus en misschien wel dat Famillielid dat niet van zwijgen over de oorlog wil weten..

De kern van Metal lijkt alsvast ook goede vertegenwoordiging te zullen krijgen. Aan De Horizon: Architecten, Electrische euhm telefoonoperator en Horrorfilmfanaten. Over mogelijke Slechte Voortekenen hiervan zullen we maar zwijgen.

Op de huidige nostalgie golf surf(t)en of vergisten al meerdere bands Dessel met de Werchterwei. Maar één lijkt mogelijk toch eens in Dessel uit te komen. Laten we vooral hopen dat Woodstock 99 dan geen blauwdruk wordt voor hun passage hierbij.

Vast meubiliair kan uiteraard, doch niet verwacht ook komen. De ijzeren maagd is nooit echt ver en rijdt (vliegt) misschien eerder op autopiloot los het podium op. Al hoop ik eerder op de aanwezigheid van een aantal jongere headliners. In de geest van vernieuwing krijgen we mogelijk echt een Geest, die via de Parkweg een Slaperig amuletje komt tonen.

Kortom al veel geweten maar eigelijk ook niets. Het enige wat we kunnen zeggen: als je op iets zit te wachten gaat de tijd stapvoets.. of sinds vorige week misschien toch al met de fiets.

Laatst bewerkt:
De discussies over Iron Maiden op herhaling zijn niet meer nodig, staan op Live is Live dus zijn uitgesloten voor Graspop.
Toch maar een jammere zaak

Iron Maiden op maandag 29 juni, Live is Live

edit>
Net te laat blijkbaar met posten :p. Bizarre boeking wel, zowel qua band als datum
Ik vind het persoonlijk ook vrij vreemd. Week ervoor Graspop en de dag ervoor Werchter Parklife! Anderzijds zullen de tickets wel verkopen voor een legendarische band! Voor mij jammer genoeg het concert teveel op een korte periode..

Users who are viewing this thread