Jouw topfavoriet voor festivalzomer 2026

slyke

Sunset slot
9 jan 2018
2.327
1.606
Naar een jaartje radiostilte, hierbij terug een peiling naar wat jullie absolute favoriete live acts zijn die jullie graag zien verschijnen op een festivalpodium in 2026.

1 ultieme naam.
Kill your darlings, maar beperkt je tot 1 naam die je absoluut graag live wil zien op een festivalpodium in 2026.

Enkel acts vermelden die nog onder de levenden zijn.
Je hoeft geen rekening te houden met tourschema's of beschikbaarheden, enkel met je eigen smaak en voorkeuren.

Mijn act bovenaan op de wishlist: Clairo.
Albums intussen grijs gedraaid (en nog steeds), uitstekende live reputatie, maar helaas nog nooit live gezien.
Dus Clairo is mijn ultieme act die ik graag ergens zie opduiken volgend jaar.

Een noemen is altijd lastig… Maar dan ga ik toch voor Stevie Wonder. Daar heb ik toch wel een fortuin voor over om die man eens aan het werk te zien

• Leuk
Waarderingen: yannickd en mattman
Een noemen is altijd lastig… Maar dan ga ik toch voor Stevie Wonder. Daar heb ik toch wel een fortuin voor over om die man eens aan het werk te zien
Gezien dit jaar op BST Hyde Park.
En dat was helaas wel een fortuintje voor een Golden Circle ticket.

Het is mijn moeders droom om nog een keer U2 te zien, dus nu is het ook mijn droom om ze nog een keer met haar te zien.

• Geweldig
Waarderingen: slyke
Radiohead staat aan mijn enigszins realistische lijstje bovenaan. Vlak daarna komen Sault en Lana del Rey.
Maar als ik écht één naam moet noemen; Led Zeppelin.

De enige nog levende artiest die ik dolgraag zou willen zien: Kate Bush. De kans dat zij ooit een festival gaat aandoen is helaas 0.

Edit: en Cockteau Twins.

Laatst bewerkt:
Radiohead hé. Als ultieme naam kan ik niets anders noemen. Een nieuw album van de mannen zou ook mooi zijn.

Björk! Nu zijn we aan het praten. Wel zonder die dj-sets die ze nog op IJsland doet, mag ik hopen.

Zou zelf voor iets kleiners als The Mountain Goats gaan, denk ik.
Als het gaat over iets realistischere namen zou ik heel graag MJ Lenderman zien, die dit jaar Paradiso voor de festivals liet gaan.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Radiohead en Björk zouden heel vet zijn. Maar ultieme is toch wel DEVO. Alweer een slordige 35 jaar geleden dat die hier nog eens zijn gepasseerd.

Radiohead!

Maar aangezien ik ze ga zien in Berlijn zou ik ook geen nee zeggen tegen MGMT, The XX of Bonobo (met band/orkest).

Ik hoop dat Heart na 20 jaar weer eens door Europa gaat touren...

• Geweldig
Waarderingen: PimSp

Users who are viewing this thread