Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Volbeat stelt nooit teleur, zeer goede live band!
...en door de jaren ook steeds beter

niet zoals jij 10 keer gezien, maar zal vanavond 5e keer zijn
2009 Pinkpop, 2016 FortaRock, 2022 Pinkpop, 2022 GelreDome en dan vanavond naar Lanxess Arena. en hoogstwaarschijnlijk niet de laatste keer 😉

Ik zag ze in 2006 als kleine opener op Rock Hard festival. Daarna nog een paar relatief kleine shows (omdat ik hun eerste album echt goed vond/vind). Live was die drummer wel echt schandalig slecht. Die heeft zich echter bizar goed ontwikkeld in de loop der jaren. Jammer dat de sound van de band zo matig/simpel is geworden (voor mij). Maar goed, live best te pruimen. Als sub op Pinkpop zou ik ze zeker weer ff checken. Graspop 2014 was ook goed te doen.

gatverdamme wat was Volbeat goed!!!
heerlijke avond gehad, moshpit voor m'n neus (nee niet mee gedaan), schorre keel van het mee schreeuwen en een band in topvorm gezien. Voorprogramma Witch Fever trok me niet echt... Bush, heerlijke nostalgie naar 25 jaar terug en nog altijd een fijne band om live te zien.

Locatie Lanxess Arena eerste keer bezocht. Qua eten drinken en parkeren prima locatie. Qua sanitair voor de staanplaatsen, uiterst ondermaats. Paar toiletgroepen voor hele sta plaats gedeelte is eigenlijk not done tegenwoordig. Zeker als je qua drinken echt niet verlegen hoeft te zitten is een plaspauze zeker een must om goed geregeld te hebben. Al met al, denk dat ik deze locatie vaker in de gaten zal houden. Helaas zag ik dat Benson Boone al uitverkocht was, anders was dat al meteen een optie geworden hier...

Als Volbeat dit niveau houdt aankomende zomer, dan wens ik alvast veel plezier aan de festivalgangers. Uiteraard ook aan de mensen die nog naar Ahoy gaan, ze zijn goed in vorm en dat straalt zeker over op het publiek! Genieten!

Hele fijne locatie daar. Toen ik er bij Depeche Mode was, waren er toch echt meer dan genoeg toiletopties. Er stonden toen extra DIXI's op de begane grond. Beduidend meer publiek toen, dus dat zal meegespeeld hebben. Jammer dat ze dat niet standaard doen.
Dat wordt genieten voor de Benelux fans op Graspop volgend jaar 🤘🏻.

gatverdamme wat was Volbeat goed!!!
heerlijke avond gehad, moshpit voor m'n neus (nee niet mee gedaan), schorre keel van het mee schreeuwen en een band in topvorm gezien. Voorprogramma Witch Fever trok me niet echt... Bush, heerlijke nostalgie naar 25 jaar terug en nog altijd een fijne band om live te zien.

Locatie Lanxess Arena eerste keer bezocht. Qua eten drinken en parkeren prima locatie. Qua sanitair voor de staanplaatsen, uiterst ondermaats. Paar toiletgroepen voor hele sta plaats gedeelte is eigenlijk not done tegenwoordig. Zeker als je qua drinken echt niet verlegen hoeft te zitten is een plaspauze zeker een must om goed geregeld te hebben. Al met al, denk dat ik deze locatie vaker in de gaten zal houden. Helaas zag ik dat Benson Boone al uitverkocht was, anders was dat al meteen een optie geworden hier...

Als Volbeat dit niveau houdt aankomende zomer, dan wens ik alvast veel plezier aan de festivalgangers. Uiteraard ook aan de mensen die nog naar Ahoy gaan, ze zijn goed in vorm en dat straalt zeker over op het publiek! Genieten!

Hele fijne locatie daar. Toen ik er bij Depeche Mode was, waren er toch echt meer dan genoeg toiletopties. Er stonden toen extra DIXI's op de begane grond. Beduidend meer publiek toen, dus dat zal meegespeeld hebben. Jammer dat ze dat niet standaard doen.
Dat wordt genieten voor de Benelux fans op Graspop volgend jaar 🤘🏻.
Als er nood is aan dixis in een zaal, vind ik dat toch vrij ondermaats 😅

Als er nood is aan dixis in een zaal, vind ik dat toch vrij ondermaats 😅
Ja, van die plaszuilen vooral. Zonder is het idd ondermaats.

Zie je vaker bij dit soort hallen in Duitsland. Zijn eigenlijk primair gebouwd voor ijshockey, dus alleen publiek op de tribunes normaliter.

Laatst bewerkt:
Pommelien Thijs - AB 28/09

Ja wadde. Wat was me dat. Dit was de veelbesproken gratis Summer Closing Show ism met Recupel waarbij je in ruil voor oude gsm's een ticket kreeg. De anticipatie was groot zo blijkt bij iedereen om Pommelien nog eens een (voorlopig) laatste keer in een intieme setting te zien. Dat verklaarde ook waarom de wachtrij om 19:10 begon aan het kruispunt van de Lombardstraat en de Zuidstraat en dus zo'n 300 meter lang was. Ongeziene taferelen.

Dat trok zich ook door binnen in de AB (waar geschilderd was én nieuwe lockers staan. Zeer Ongewoon). Er was geen voorprogramma voorzien maar de Spotify-playlist (Chapell Roan, Olivia Rodrigo, ABBA...) werd al luidkeels meegekweeld door alle aanwezigen. Een rode draad doorheen heel de avond. We kregen haast de volledige nieuwe plaat te horen, aangevuld met ouder werk. Tempo zat strak, de gitaren gierden wederom harder dan op plaat en op het einde - en een videoclip opname en 1u40 later - was de AB vakkundig afgebroken.

Het is simpelweg onmogelijk om cynisch te blijven tijdens een van haar shows. Is elk nummer 100% even sterk? Nee. Maar het enthousiasme van het publiek telt ook elk middelmatig nummer naar ongekende hoogtes. Zelfs de nummers die nog niet uitgebracht zijn, werd door de trouwe fans meegebruld alsof het anthems waren.

Kortom: Een van de beste shows van het jaar. En nu aftellen naar de release van Gedoe deze vrijdag.

Dat trok zich ook door binnen in de AB (waar geschilderd was én nieuwe lockers staan. Zeer Ongewoon).
Wát !? Tell me more...

Toch niet van die ondingen zoals in Vorst Nationaal waarvoor je uren moet aanschuiven na het concert en die acht euro kosten om je jas in op te bergen ?

Wát ! Tell me more...

Toch niet van die ondingen zoals in Vorst Nationaal waarvoor je uren moet aanschuiven na het concert en die acht euro kosten om je jas in op te bergen ?
Het zijn volgens mij dezelfde als bij Tivoli en 013 waarbij je door een QR code te scannen een locker kan reserveren en openen. Kost wel geloof ik 5 euro voor een kleintje?

Het zijn volgens mij dezelfde als bij Tivoli en 013 waarbij je door een QR code te scannen een locker kan reserveren en openen. Kost wel geloof ik 5 euro voor een kleintje?
Ah Keynius. Werkt op zich wel prima voor de doorloop. In ieder geval een stuk beter dan dat kutsysteem van de AFAS Live waar je twee 2 euro muntjes in je hand gedrukt krijgt op het einde voor de borg van de sleutels.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Gisteren ben ik naar Shame en Ebbb geweest in Trix. Ebbb kon ik helemaal niets mee. Toetsenist, drummer en een zanger met een wat monotone hoge stem. Bij de eerste twee nummers dacht ik nog van "mmm, wel aardig", maar het werd mij te langdradig.

Daarna Shame. Het was niet mijn eerste keer Shame en ondanks de enorme energie van de mannen (vooral de gitarist die van links naar rechts sprint en al koprollend verder speelt) vond ik dit niet hun beste gig. Voor mij komt dat omdat ze teveel nummers van het nieuwe album speelden (logisch), en daar heb ik toch minder mee. Toch knalden ze wel aan het einde met 'One Rizla' en 'Cutthroat'. En vaak blijft natuurlijk het einde hangen. Het (veelal jonge) publiek ging wel aardig tekeer.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Gisteren ben ik naar Shame en Ebbb geweest in Trix. Ebbb kon ik helemaal niets mee. Toetsenist, drummer en een zanger met een wat monotone hoge stem. Bij de eerste twee nummers dacht ik nog van "mmm, wel aardig", maar het werd mij te langdradig.

Daarna Shame. Het was niet mijn eerste keer Shame en ondanks de enorme energie van de mannen (vooral de gitarist die van links naar rechts sprint en al koprollend verder speelt) vond ik dit niet hun beste gig. Voor mij komt dat omdat ze teveel nummers van het nieuwe album speelden (logisch), en daar heb ik toch minder mee. Toch knalden ze wel aan het einde met 'One Rizla' en 'Cutthroat'. En vaak blijft natuurlijk het einde hangen. Het (veelal jonge) publiek ging wel aardig tekeer.
Ik kan dit alleen maar bevestigen, was mijn eerste x Shame, best oké maar niet het wauw-effect wat ik verwacht had.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik kan dit alleen maar bevestigen, was mijn eerste x Shame, best oké maar niet het wauw-effect wat ik verwacht had.
Jullie halen me nou niet echt over om donderdag naar Amsterdam af te reizen. Ik twijfel nog. Dat album is ook echt de teleurstelling van het jaar voor mij

Jullie halen me nou niet echt over om donderdag naar Amsterdam af te reizen. Ik twijfel nog. Dat album is ook echt de teleurstelling van het jaar voor mij
Als dat album voor jou, net als voor mij, een grote teleurstelling is zou ik niet gaan ;-) Want van de 17 nummers zijn er 9 van dat album. Verder wel goeie energie hoor. Maar ik verwachtte er meer van.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Als dat album voor jou, net als voor mij, een grote teleurstelling is zou ik niet gaan ;-) Want van de 17 nummers zijn er 9 van dat album. Verder wel goeie energie hoor. Maar ik verwachtte er meer van.
Nothing Better en Cutthroat zijn leuk, maar verder is het allemaal maar zozo. Geen Six Pack op de setlist is ook een domper. Ik kijk donderdag wel even hoe de wind waait

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Parkway Drive in de Ziggo!

Man. Wat een productie!
Een berg charisma , hele complete show en dat ruim 2 uur doorgeknald.

De zaal stond niet vol, maar dat zal de volgende x wel anders zijn. Terechte "nieuwe" headliner voor de grotere metalfestivals als je het mij vraagt.

Hierbij mijn verslag van Parkway Drive gisteren, voor de Belgische vrienden die ze vanavond gaan zien zal ik er een spoiler tag op zetten.

Het kwam ontzettend ruk uit aan de andere kant van het land in een drukke werkweek, en ik had eigenlijk al besloten om niet te gaan maar een paar dagen vantevoren toen ik de setlist zag toch maar bedacht om gewoon te gaan. Het waren voor mij de albums Horizons en Killing with a smile die ervoor zorgden dat ik metalcore en harsh vocals ben gaan waarderen. Toen ik zag dat ze de killing with a smile medley speelden en nog 4 nummers van horizons werd het dus een gemakkelijke beslissing.

Het optreden begon zoals parkway drive het graag doet, met vlaggen mysterieus opkomen vanuit het publiek dan ergens midden in de zaal uitkomen. Een stukje genomen uit het NIN playbook begonnen ze op een b-stage in het middel van de ziggo dome. Toen de band opende met Carrion was ik al blij dat ik was gekomen.

Na enkele nummers gespeeld te hebben op de b-stage kan je ervoor kiezen om naar beneden te klimmen en naar het gewone podium te wandelen om je show voort te zetten maar dat zou wel wat saai zijn voor parkway drive. In plaats daarvan kiezen ze ervoor om een brug uit het plafond te laten zakken tussen de b-stage en het reguliere podium. Hierdoor ontstaat er een soort catwalk dat beide podia verbindt. Deze brug blijft gedurende de show een essentieel deel van de set. Zo wordt er bij het nummer Chronos een strijker trio uit het plafond naar beneden gebracht wat zorgt voor een mooi effect. Daarna volgde Darker still wat hier op het forum natuurlijk wel een favoriet is vanwege Winston zijn fantastische clean vocals.

De band zorgde gedurende de set voor een mooie afwisseling tussen oud en nieuw werk en speelde halverwege de set mooi Cemetery Bloom zodat ik rustig een speciaalbiertje kon halen.

Dan de killing with a smile medley, zoals Winston zelf het mooi omschreef, lukte het de band niet om in dit fantastische album enkele nummers uit kiezen, en dus kozen ze ervoor om er een medley van te maken van de meest heavy stukjes. In eerste instantie was ik niet heel enthousiast toen ik zag dat ze kozen voor een medley ipv de nummers gewoon te spelen maar de uitvoering was toch wel erg goed.

Na dat ik een stuk of 10 oude nummers (gedeeltelijk) had gehoord waarvan ik niet had verwacht om ze ooit nog live te horen sloten ze af met de twee beste nummers van de drie meest recente albums. Eerst kwam Crushed met een ronddraaiende drummer, winston gaat omhoog op de brug en er komt vuur, heel veel vuur. Dan zingen duizenden mensen nog even de melodie van Wild Eyes mee en is de avond compleet.

Oja en nog kort over het voorprogramma: The Amity Affliction was erg goed maar Thy Art is Murder kan ik echt helemaal niks mee.

Al met al was het simpelweg een fantastische show van ruim 2 uur die ik absoluut niet had willen missen. Ik had eigenlijk verwacht dat de show toch wel grotendeels hetzelfde zou zijn met wat extras als voorgaande jaren maar dit was niet het geval, ik herkende vrijwel niets van de show terug. Er was volgens mij wel wat minder pyro als op Graspop maar de show was wel behoorlijk uitgebreid met een vuurregen, plaatselijke regenbui en wat extra dansers die steeds verschillende rollen hadden en zorgden voor een leuke toevoeging.

Geweldige show van Parkway Drive! Qua sfeer was Graspop 2023 nog wel net iets beter, daar werd voor mijn gevoel echt elke riff meegezongen. Maar qua productie is het echt insane. Ben benieuwd hoe ze nu verder gaan, ze hebben nu natuurlijk wel een soort standaard voor zichzelf neergezet.
Ook leuk dat Winston nog even hallo kwam zeggen! 1000050856.jpg

Nothing Better en Cutthroat zijn leuk, maar verder is het allemaal maar zozo. Geen Six Pack op de setlist is ook een domper. Ik kijk donderdag wel even hoe de wind waait
De wind waaide in de richting van de Afas Live. Little Simz morgen, lets go!

Users who are viewing this thread