Graspop Metal Meeting 2026

Tenzij RW met hun zwaai naar modernisering zegt: we gaan een gokje wagen met EC als headliner. SOAD is voor GMM als zoethouder. Zou voor mij een droomscenario zijn.

P.S. Maar zie ik niet gebeuren. Als SOAD naar een Belgisch festival komt, dan is het volgens mij 101% RW.
Natuurlijk gaan Serj en co 101% zeker naar Rock Werchter als ze België zouden aandoen. Simpelweg om hun afzegging van 2020 goed te maken.

Ik ga maar een paar eerste headliner gokjes doen. Het zou me niets verbazen als er hier 4 of 5 van aanwezig gaan zijn:
- Gojira
- EC
- Within Temptation
- Ghost
- Sabaton
- Disturbed

Blijft er verder ruimte voor iets ouds en voor een wat grotere en of bijzondere naam. Zelf verwacht ik in dat opzicht Muse.

Maar dan moet je er rekening mee houden, dat hun fans van 's morgens vroeg al 20 (en meer) rijden dik gaan kamperen aan het podium. Als je dan nog andere bands van dichtbij aan datzelfde podium wil volgen, ben je eraan voor de moeite. Vorig jaar op Hellfest was dat ook het geval (ondanks de regen). Ik mocht via de fanclub in de snake pit, maar mijn maat en mezelf hebben héél veel moeite gehad om daar te geraken. Er was bij momenten gewoonweg geen doorkomen aan.
Denk dat dat op Graspop best mee zal vallen. Op RW zijn er wel wat fans die dat ruim vantevoren doen. Maar niet 20 rijen dik.

Ik ga maar een paar eerste headliner gokjes doen. Het zou me niets verbazen als er hier 4 of 5 van aanwezig gaan zijn:
- Gojira
- EC
- Within Temptation
- Ghost
- Sabaton
- Disturbed

Blijft er verder ruimte voor iets ouds en voor een wat grotere en of bijzondere naam. Zelf verwacht ik in dat opzicht Muse.
Veel goede gokken, alleen Volbeat mist nog van de namen die eigenlijk al zeker zijn.

Los van kwaliteit, stel je eens voor dat Bon Jovi daadwerkelijk Graspop zou headlinen en je dan nog een goedmaker van Heart en éindelijk weer eens een Journey in Europa hebt op één en dezelfde dag.

Heb je wel eens een keer een uniek programma aan klassiekers. Toch heel wat anders dan weeral Scorpions met Alice Cooper of iets dergelijks

Los van kwaliteit, stel je eens voor dat Bon Jovi daadwerkelijk Graspop zou headlinen en je dan nog een goedmaker van Heart en éindelijk weer eens een Journey in Europa hebt op één en dezelfde dag.

Heb je wel eens een keer een uniek programma aan klassiekers. Toch heel wat anders dan weeral Scorpions met Alice Cooper of iets dergelijks
Could be a very nice relaxed Sunday evening. 👍
After 4 days GMM, I'm not anymore powerfull enough for more moshpits.
So enjoy good old music with a few final beers it's ok for me 😁

Afsluitend op de zondag dan, de 21e. Misschien dat jaar wel als north met nog een energieke south weekend-afsluiter?
Als ze er staan zal het inderdaad de 21 zijn. Die band speelt geen 2 dagen niet meer na elkaar. Maar eist die band geen te hoge positie op? In 2023 was het met Motley Crue en daardoor gerechtvaardigd. Nu vind ik ze max een sub headliner. Maar Wacken zet ze als headliner. Dus voor mij liever niet. Stuur maar door richting Hellfest of Copenhell 😅

Of ze spelen gewoon die dag niet. Lijkt mij echt wel een band die voldoende rust tussen nodig heeft en de enige keer tot hier toe in het schema dat ze meer dan 3 dagen na elkaar spelen, is in hetzelfde land

De timetable voor North kan wellicht Extreme > Alice Cooper > Def Leppard worden dan?
Poe. Je kunt natuurlijk nog geen conclusies trekken op basis van de eerste geruchten. Maar toch.. Het heeft er alle schijn van dat het een heel voorspelbaar affiche gaat worden aan de bovenkant. Weer Def Leppard op de zondag, Alice Cooper staat er elk jaar en Extreme heeft het touren ook opnieuw ontdekt. En dan ook de vaste bekenden zoals Sabaton en Volbeat. En hetzelfde kan je natuurlijk ook zeggen voor Gojira en Parkway Drive maar daar word ik zelf dan gelukkig wel blij van.

Users who are viewing this thread