Boekenwurmen united

Heroes uitgelezen, vind het zelf erg leuke en leerzame boeken. Heerlijk hoe de Mythes als waarheid worden verteld, soms vergeet je bijna dat het Mythes zijn.

Het aantal namen, plaatsen en familiestambomen, is soms wel heel erg ingewikkeld om te volgen. Maar ik lees het niet met de intentie om dat allemaal te onthouden dus ik neem soms voor lief dat ik niet meer helemaal precies weet wie nou wie is en of het een partner, broer, oom, zus, dochter, of van alles tegelijk is.

Nu verder met het volgende boek over de Griekse Mythologie van Stephen Fry; Troye.

Heerlijke reeks inderdaad! Zelf bezig met de laatste in de rij: Odyssee. Een omvangrijk epos wat makkelijker verteld in de gekende Stephen Fry stijl.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Recent een paar klassiekers gelezen met 1984, Fahrenheit 451 en Animal Farm. Vond alle drie echt heel sterk!

Verder de volledige serie van Moordclub op Donderdag gelezen. Ontzettend grappig en leuk geschreven en vooral in de laatste zaten erg mooie thema’s :)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
In vakanties lees ik graag artiesten Bio's/memoires. Op dit bezig in Supersonic (Oasis)

Me (Elton John) (GEWELDIG) en Scar Tissue (Peppers) las ik reeds eerder.
Life (Keith Richards), Born to Run (Springsteen) & Just Kids (Patti Smith) staan nog in de planning.

Nog andere aanraders? Bij voorkeur met wat humor en larger than life personages/gebeurtenissen.

In vakanties lees ik graag artiesten Bio's/memoires. Op dit bezig in Supersonic (Oasis)

Life (Keith Richards), Born to Run (Springsteen) & Just Kids (Patti Smith) staan nog in de planning.

Nog andere aanraders? Bij voorkeur met wat humor en larger than life personages/gebeurtenissen.

Paul Stanley - Face The Music was echt een hele sterke, beter dan de andere (auto)bio's die ik heb gelezen van artiesten. Los van mijn KISS-fanheid ook nog steeds. @InsaniTiny kan dit bevestigen!

Edit: En ook Bruce Dickinson - What Does This Button Do? is goed!

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
Paul Stanley - Face The Music was echt een hele sterke, beter dan de andere (auto)bio's die ik heb gelezen van artiesten. Los van mijn KISS-fanheid ook nog steeds. @InsaniTiny kan dit bevestigen!

Edit: En ook Bruce Dickinson - What Does This Button Do? is goed!

Thanks, ga ik eens wat over opzoeken! 👌

Hele tijd mee bezig geweest, maar nu eindelijk “de zoon van de eeuw” van Scurati uitgelezen. Fenomenaal boek. Denk dat ik over de eerste 300 bladzijden wel een half jaar heb gedaan, maar nu op vakantie gingen de laatste 550 bladzijden heel vlot. Prachtig!

Nu bezig met Ali Smith: Zomer. Dat is een stuk lichter, maar ook heel erg de moeite.

• Leuk
Waarderingen: Dante

Die van Ozzy is dan ook een aanrader.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Dante
Naast de 2 (auto)biografieën van muziekartiesten die @Koekdoos al noemde heb ik ook The Heroin Diaries van Mótley Crüe-gozer Nikki Sixx gelezen. Zeker niet een meesterwerk qua schrijven, wel een goede anti-drugs campagne. Het feit dat het een werkelijk (gestyleerd) dagboek is maakt het extra creepy soms. Kweenie of ik het een aanrader vind verder.

• Leuk
Waarderingen: luluasas en JP5
Begonnen met Stephen King's The Stand dus zal daar wel even zoet mee zijn. Muzikaal zou ik zeker Our Band Could Be Your Life aanraden aan iedereen, zalig boek over de Amerikaanse underground in de jaren 80. Hoofdstukken over onder andere Black Flag, The Replacements, Hüsker Dü, Sonic Youth, Dinosaur Jr en velen meer!

Begonnen met Stephen King's The Stand dus zal daar wel even zoet mee zijn. Muzikaal zou ik zeker Our Band Could Be Your Life aanraden aan iedereen, zalig boek over de Amerikaanse underground in de jaren 80. Hoofdstukken over onder andere Black Flag, The Replacements, Hüsker Dü, Sonic Youth, Dinosaur Jr en velen meer!
The stand is een geweldig boek. Al meerdere malen gelezen.

Helaas zeer matig verfilmd (zoals wel vaker met Stephen King boeken).

• Leuk
Waarderingen: dann
Hele tijd mee bezig geweest, maar nu eindelijk “de zoon van de eeuw” van Scurati uitgelezen. Fenomenaal boek. Denk dat ik over de eerste 300 bladzijden wel een half jaar heb gedaan, maar nu op vakantie gingen de laatste 550 bladzijden heel vlot. Prachtig!

Nu bezig met Ali Smith: Zomer. Dat is een stuk lichter, maar ook heel erg de moeite.
Mocht je de Seizoenen tof vinden: Is nu een theaterstuk van gemaakt. Schijnt zeer de moeite te zijn.

‘Down with the system’ van Serj Tankian. Behandeld niet alleen zijn eigen leven, maar ook de recente geschiedenis van Armenië (vanaf de genocide in 1915).

• Leuk
Waarderingen: JP5
Mocht je de Seizoenen tof vinden: Is nu een theaterstuk van gemaakt. Schijnt zeer de moeite te zijn.
Ja ik las het laatst in de Volkskrant. Vooralsnog vind ik “Zomer” heel tof. Denk dat ik ‘ m morgen uitlees.

Heb de andere seizoenen ook op de
E-reader staan, maar denk dat ik eerst weer een deel Knausgard ga lezen.

Heerlijk zomervakantie, eindelijk de echte rust on in de boeken te duiken.

Eerste keer The Stand? Jaloers als iemand die voor het eerst gaat lezen. Ondanks de omvang heb ik hem ook al een paar keer gelezen.

• Leuk
Waarderingen: TMS98 en dann
Eerste keer The Stand? Jaloers als iemand die voor het eerst gaat lezen. Ondanks de omvang heb ik hem ook al een paar keer gelezen.
Eerste keer, ja! Wel leuk dusver, maar nog maar een hoofdstukje of 10 diep dus ja. Enkel maar Billy Summers en Mr Mercedes van King gelezen, dus ook wel enthousiast om nu in één van zijn klassiekers te duiken.

Users who are viewing this thread