ik ben sinds januari van plan om 1 boek per maand te lezen minimum.
Vroeger een heel grote lezer, maar sinds ik vader werd amper tot geen tijd meer gehad om te lezen. wel om boeken te kopen en daarom probeer ik me door mijn backlog te gaan.
eerste boek dat ik had gelezen was Terry Hayes - Year of the locust / het jaar van de sprinkhaan.
ik was zeer grote fan van ik ben pelgrim, dat las heel aardig weg, als een trein. redelijk duidelijk, maar wel op het tipje zitten om te weten hoe het af loopt. dus verwachtingen waar hoog voor year of the locust
jezus wat een troep.
heel warrig geschreven, het grijpt je niet bij de keel in de eerste honderd bladzijden.
je verliezen in oeverloze stukken verhaal die niets toedragen, flashbacks flash forwards, het voelt allemaal rommelig aan;
nadien vind het een beetje de ik ben pelgrim stijl terug tot 2/3de van het verhaal en dan komt de plottwist eraan die echt helemaal nergens op slaagt. heb het uitgelezen maar wat een verspilling van tijd en geld.
jammer, het zal bij 1 deftig debuut boek blijven, zeker als je ziet hoeveel tijd tussen de 2 boeken zit. en zo iets afleveren dan
3/10
dan begonnen in the foundation trilogy van Isaac Asimov
destijds gekocht in new york in een mooi versie van barnes & nobles.
SCi-Fi van 1951-1952-1953.
boek 1: Foundation uitgelezen en wat een genot, leest heel vlotjes, is niet onnodig ingewikkeld, de tijdsgeest hoe de toekomst er zou uitzien toen te vergelijken met wat we nu ondertussen weten is wel tof. en vooral het parallel met de rise en fall of the roman empire is heerlijk.
het lijkt helemaal niet op de serie en dat is goed. boek ging vlot erdoor (1,5 week ofzo), we
ondertussen in boek 2 Foundation & Empire bezig maar die is niet uit wegens 2 weken stil te hebben gelegen met de griep maar ook hier lees het vlot (wel iets minder dan boek 1, maar ben wel heel into hoe het verder gaat met "the foundation" en de fall of humanity.
aanrader voor mensen die graag eens oude scifi lezen