Graspop Metal Meeting 2026

Als Skullies 4 euro worden kies ik toch echt voor het 30 graden Celsius bier in de tent. Combi denk ik 319 en dag inderdaad 135

Maar dit zijn belachelijke prijzen en ik hoop het zeker wel terug te zien in de line-up.

Als Skullies 4 euro worden kies ik toch echt voor het 30 graden Celsius bier in de tent.
Dat gaat niet meer heel lang op zich laten wachten. De prijzen zijn nu een aantal edities wat gelijk gebleven.

Mijn eerste festivals hadden we ons bier voor 4 dagen mee in vuilzakken. Om maar te zeggen dat het in de praktijk wel kan 😉

Even voor something completely differnt. Hoeveel zouden de tickets volgend jaar zijn? Iemand zin in een pronostikske?

Ik doe alvast een gok

Combi: 320
dag: 135
skully: 3.80 in voorverkoop, daarna 4 euro
t-shirts: blijven op 30 euro
camping: blijft voorlopig op 35 euro

Mijn verklaring voor de stijging van de prijzen: inflatie uiteraard, maar ook het feit dat bepaalde stages een upgrade gaan krijgen
Combi wordt 305 of 310
Dag heb ik geen flauw idee van
Skully wordt geen €4. Daar doen ze zichzelf de das mee om. Heeft met een psychologische grens te maken.
Maak een shirt lekker 35_37,50 om andere kosten te dekken.

Mijn verklaring? Geen. Gewoon gevoel en beetje marktwerking bekijken

Verhogen puur om het verhogen is bullshit en economisch gezien een slechte keus voor de organisatie.

Trouwens camping heb ik geen mening over. Ik betaal sowieso al teveel voor een Canvas Hut. Maar dat is mijn eigen keus omdat ik een bepaalde beleving dat wel waard vind.

Combi wordt 305 of 310
Dag heb ik geen flauw idee van
Skully wordt geen €4. Daar doen ze zichzelf de das mee om. Heeft met een psychologische grens te maken.
Maak een shirt lekker 35_37,50 om andere kosten te dekken.

Mijn verklaring? Geen. Gewoon gevoel en beetje marktwerking bekijken

Verhogen puur om het verhogen is bullshit en economisch gezien een slechte keus voor de organisatie.

Trouwens camping heb ik geen mening over. Ik betaal sowieso al teveel voor een Canvas Hut. Maar dat is mijn eigen keus omdat ik een bepaalde beleving dat wel waard vind.
305 lijkt mij straf, ze zijn nu 309. Volledig eens over de 4 euro voor een skully en was ook een bedenking wel die ik me maakte, die psychologische grens. Misschien toch maar voorlopig op 3.90 blijven hangen ... ik weet het niet. Maar ooit gaan ze wel over die 4 gaan. De vraag is enkel wanneer

Dat gaat niet meer heel lang op zich laten wachten. De prijzen zijn nu een aantal edities wat gelijk gebleven.
30 cent verhoging afgelopen jaar... Van mij mag het nog wel een aantal jaar gelijk blijven nu. Bovendien is er naar mijn weten geen enkel festival dat 4 euro vraagt voor een muntje (misschien Glastonbury) en ik denk zeker niet dat Graspop de eerste is die dat gaat doen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Even voor something completely differnt. Hoeveel zouden de tickets volgend jaar zijn? Iemand zin in een pronostikske?

Ik doe alvast een gok

Mijn verklaring voor de stijging van de prijzen: inflatie uiteraard, maar ook het feit dat bepaalde stages een upgrade gaan krijgen
Ik veronderstel dat skullies gewoon 3,8 zijn maar 20+1 gratis in de voorverkoop

• Leuk
Waarderingen: TNFke en won666

Ik doe alvast een gok

Combi 310 - 315
Dag 130
Skully 3,75 in vvk ter plekke 3,90 (3,75×20 telt gemakkelijk) al hoop ik dat het nog 3,5 en 3,8 blijft.
Tshirt 30
Camping 40
Parking 20

En idem als @Piebe71 betaal ik teveel voor een canvas hut maar heb er wel rust en een bed. En dat is toch welkom.

Sowieso als de ticketprijzen boven de 350 uitkomen gaan we toch eens nadenken hebben we afgesproken ik en m'n vrouw al zou het raar zijn om na bijna 20 jaar afscheid te nemen van ons geliefkoosde festival.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
305 lijkt mij straf, ze zijn nu 309. Volledig eens over de 4 euro voor een skully en was ook een bedenking wel die ik me maakte, die psychologische grens. Misschien toch maar voorlopig op 3.90 blijven hangen ... ik weet het niet. Maar ooit gaan ze wel over die 4 gaan. De vraag is enkel wanneer
Kun je nagaan hoe ik ermee bezig ben dat ik niet wist dat het al 309 was. Verhogingen zijn niks nieuws. Bij ons bij het dorpsfeest kwam er vroeger standaard 10 tot 20 cent (gulden tijd) bij een biertje op. Elk jaar weer. Alleen de ellende was dat die prijsverhoging ook gewoon gehandhaafd bleef voor de rest van het jaar. Niets nieuws dus. Neemt niet weg dat door de huidige inflatie de prijzen wel beginnen te ontsporen.

• Leuk
Waarderingen: won666
30 cent verhoging afgelopen jaar... Van mij mag het nog wel een aantal jaar gelijk blijven nu. Bovendien is er naar mijn weten geen enkel festival dat 4 euro vraagt voor een muntje (misschien Glastonbury) en ik denk zeker niet dat Graspop de eerste is die dat gaat doen.
Maar als RW het volgend jaar doet, houdt niks GMM tegen om gewoon te volgen. “Inflatie” is altijd een perfect politiek antwoord. De herbruikbare bekers en de kosten die daarbij komen kijken, is ook een dooddoener.

Waren de prijzen niet al 3,5 (vvk) en 3,8 in 2024?

Ik mag hopen dat 3.5/3.8 voor een skullie/token nog wel even blijft bestaan, maar ik vermoed dat de realiteit mij snel zal inhalen.

4 euro voor een flesje water, frisdrank of beker bier is eigenlijk absurd als je het bedenkt. Als een supermarkt morgen dit soort prijzen aanrekent, gaat niemand er nog langs. Maar als we op een festival rondlopen, vinden we dat "normaal" blijkbaar.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik mag hopen dat 3.5/3.8 voor een skullie/token nog wel even blijft bestaan, maar ik vermoed dat de realiteit mij snel zal inhalen.

4 euro voor een flesje water, frisdrank of beker bier is eigenlijk absurd als je het bedenkt. Als een supermarkt morgen dit soort prijzen aanrekent, gaat niemand er nog langs. Maar als we op een festival rondlopen, vinden we dat "normaal" blijkbaar.
Mja, in iets als een luchthaven, bioscoop of pretpark aanvaarden de meeste mensen ook absurde prijzen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik loop bewust 4 dagen met oogkleppen rond op een festival, het is om heel ambetant van te worden.

Mijn eerste festivaljaren waren uiteraard veel goedkoper, dat is 25 jaar geleden. Maar ook in verhouding is alles gestegen in prijs. Ik kon als student met een inkomen van bijna niks festivals en concerten doen alsof het niks was. Dan nog cd’s verzamelen in de Free Record Shop of Gigaswing (import). Nu moet ik mij al dubbel plooien om RW én Graspop samen te kunnen doen.

Maar dat is een economische wet. Zolang iedereen het blijft betalen, kan je het ook blijven vragen. En zelfs die lat langzaam hoger leggen. Live Nation heeft er ook wel een monopolie van gemaakt, op Werchter merk je dat heel erg vind ik. Altijd meer beperkingen op camping en steenweg, waardoor je bijna niet anders kan dan op de wei eten.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel
Mja, in iets als een luchthaven, bioscoop of pretpark aanvaarden de meeste mensen ook absurde prijzen.
Ik heb eens op business trip (dus ik moest het niet zelf betalen) een flesje water teruggezet op de luchthaven omdat ze 8 euro vroegen.

Ik begrijp je punt, maar normaal gezien loop je niet 4 dagen rond op een luchthaven of pretpark :). (Tenzij het Disneyland ofzo is)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik loop bewust 4 dagen met oogkleppen rond op een festival, het is om heel ambetant van te worden.
Heb ik dus ook. Daarom vind ik het helemaal geen fijne toevoeging aan de beleving van een festival dat ze nu verplicht die prijs in euro's erbij moeten zetten. Ik bestel mijn munten in de voorverkoop van mijn vakantiegeld. Die zijn dan afgeschreven, zodat ik me op het festival zelf niet druk hoef te maken om geld en hoe duur alles is. Noem het naïef maar het heeft voor mij een psychologisch voordeel als ik 3,5 munt neerleg voor een broodje saté, in plaats van 13,30 euro.

Heb ik dus ook. Daarom vind ik het helemaal geen fijne toevoeging aan de beleving van een festival dat ze nu verplicht die prijs in euro's erbij moeten zetten. Ik bestel mijn munten in de voorverkoop van mijn vakantiegeld. Die zijn dan afgeschreven, zodat ik me op het festival zelf niet druk hoef te maken om geld en hoe duur alles is. Noem het naïef maar het heeft voor mij een psychologisch voordeel als ik 3,5 munt neerleg voor een broodje saté, in plaats van 13,30 euro.
Zo had ik er nog niet naar gekeken 😅 Zo wordt het inderdaad heel gortig.

Ik kijk vaak bewust niet naar de prijzen. Gewoon scannen en klaar. De ochtend nadien meet ik dan de schade op in de app.

De prijzen is soms puur diefstal. Maar die standhouders moeten ook belachelijke bedragen neerleggen bij de organisatie. Dan moet je wel 14 euro vragen voor een vegan wrap (gewoon een lauwe tortilla met een beetje tomatensaus, 3 stukken champignon en wat ui). Die wrap is trouwens mijn moment van inzicht geweest. Dat was mijn laatste RW.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Zo had ik er nog niet naar gekeken 😅 Zo wordt het inderdaad heel gortig.

Ik kijk vaak bewust niet naar de prijzen. Gewoon scannen en klaar. De ochtend nadien meet ik dan de schade op in de app.

De prijzen is soms puur diefstal. Maar die standhouders moeten ook belachelijke bedragen neerleggen bij de organisatie. Dan moet je wel 14 euro vragen voor een vegan wrap (gewoon een lauwe tortilla met een beetje tomatensaus, 3 stukken champignon en wat ui). Die wrap is trouwens mijn moment van inzicht geweest. Dat was mijn laatste RW.
Grotendeels mee eens, je kunt als standhouder niet veel anders dan meebewegen met de organisatie. Maar dat het op Graspop (en op Rock Werchter, dus laten we zeggen: Live Nation) wel nog net even een stapje verder gaat dan wat ik denk dat noodzakelijk is dat bewijst Alcatraz. Daar zijn de munten goedkoper, het eten voor minder bonnen te koop, de porties groter en kwalitatief ook nog eens van een totaal ander niveau.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Grotendeels mee eens, je kunt als standhouder niet veel anders dan meebewegen met de organisatie. Maar dat het op Graspop (en op Rock Werchter, dus laten we zeggen: Live Nation) wel nog net even een stapje verder gaat dan wat ik denk dat noodzakelijk is dat bewijst Alcatraz. Daar zijn de munten goedkoper, het eten voor minder bonnen te koop, de porties groter en kwalitatief ook nog eens van een totaal ander niveau.

Die transparantie vind ik wel een heel grote meerwaarde! RW en GMM kondigen op voorhand nooit hun food line-up aan. Voor mensen met een bijzonder dieet (ik eet vb veganistisch) is dat altijd een beetje blind erin duiken.

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Alcatraz voor een dag. Ik ben heel benieuwd!

Die transparantie vind ik wel een heel grote meerwaarde! RW en GMM kondigen op voorhand nooit hun food line-up aan. Voor mensen met een bijzonder dieet (ik eet vb veganistisch) is dat altijd een beetje blind erin duiken.

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Alcatraz voor een dag. Ik ben heel benieuwd!
Van tevoren was de prijslijst met voedsel wel aangekondigd, toch?

• Leuk
Waarderingen: Loek123, DaanV en Imag

Users who are viewing this thread