Graspop Metal Meeting 2026

Volgens mij was dat geen conclusie, maar een vraag van Lars.
Juli. Zat met juni in men hoofd. Dat hebk met maar half te lezen uiteraard..
Zal idd iets voor Alcatraz worden
Nou ja, vooruit. Maar dan is het nog steeds geen logische vraag, zelfs al zou het wel in juni zijn.
Bij dit soort posters kijk je toch vooral naar de bands die juist niet dit jaar op GMM hebben gestaan, dat zijn de echte kanshebbers.
Een herhaler is niet onmogelijk, maar zeker ook niet logisch of waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Piebe71
Nou ja, vooruit. Maar dan is het nog steeds geen logische vraag, zelfs al zou het wel in juni zijn.
Bij dit soort posters kijk je toch vooral naar de bands die juist niet dit jaar op GMM hebben gestaan, dat zijn de echte kanshebbers.
Een herhaler is niet onmogelijk, maar zeker ook niet logisch of waarschijnlijk.
Dat was zowat de insteek van de vraag - als het in juni was- Of we die op herhaling zouden moeten verwachten.

Misschien had 1 van beide iets speciaal gedaan ondertussen, ik volg ze niet.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik vind dat de band niet op Graspop thuishoort vanwege het feit dat de zanger zo'n vervorming over zijn stem heeft non-stop. Dit ken ik alleen uit de wereld van pop (zoals een Post Malone). Maar waarschijnlijk ben ik gewoon die oude boomer die niet tegen vernieuwing in het wereldje kan.
Ik heb ST zelf nog niet live gezien, maar wel al veel van hun live optredens online meegevolgd. Ik snap niet waar je een vervorming constant hoort. De zanger maakt er echt nauwelijks gebruik van... Waarschijnlijk heb je de achtergrondzangeressen gehoord of een van de gitaristen die als back-up zanger meezingt. Desalniettemin mag iedereen zeker zijn mening hebben en is muziek je persoonlijke voorkeur, dus je hebt natuurlijk ook het volledige recht om ST niets te vinden. Zelf hoop ik wel dat ze komen op graspop. Zou goed zijn voor jonger publiek aan te trekken en voor nieuwere bands ook weer de kans te geven net zoals bij BMTH vorig jaar.

Dat was zowat de insteek van de vraag - als het in juni was- Of we die op herhaling zouden moeten verwachten.

Heaven shall burn heeft een voorjaar tour aangekondigd dag is het enige speciale voorlopig.
Ik verwacht ze volgend jaar niet op Graspop.
Genoeg andere bands die evenzeer een plekje verdienen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Brat is toch ook aan sneltempo aan het groeien als ik het zo zie.
Je ziet ze in ieder geval wel geregeld opduiken op lineups van kleinere festivals zoals Tolminator of Rock in Bourlon. Weet niet of ze al groot genoeg zijn voor een spot op Graspop, maar Alcatraz volgend jaar zou best wel kunnen denk ik.
Heaven shall burn heeft een voorjaar tour aangekondigd dag is het enige speciale voorlopig.
Ik verwacht ze volgend jaar niet op Graspop.
Genoeg andere bands die evenzeer een plekje verdienen.
Tolminator zit dan wel in juli maar heeft qua lineup toch meer gemeen met de augustus festivals, zeker de bands die dit jaar al speelden zoals HSB, In Flames zullen volgend jaar wel eerder de augustus festivals (Alcatraz, Lokerse) opzoeken als ze al in België staan.

Ik heb ST zelf nog niet live gezien, maar wel al veel van hun live optredens online meegevolgd. Ik snap niet waar je een vervorming constant hoort. De zanger maakt er echt nauwelijks gebruik van... Waarschijnlijk heb je de achtergrondzangeressen gehoord of een van de gitaristen die als back-up zanger meezingt. Desalniettemin mag iedereen zeker zijn mening hebben en is muziek je persoonlijke voorkeur, dus je hebt natuurlijk ook het volledige recht om ST niets te vinden. Zelf hoop ik wel dat ze komen op graspop. Zou goed zijn voor jonger publiek aan te trekken en voor nieuwere bands ook weer de kans te geven net zoals bij BMTH vorig jaar.
Ik denk dat Rockbeer het heeft over de albums. Daar kan je het onmogelijk niet horen ;) Live zal het inderdaad meer meevallen maar ook dan houdt zijn stem echt wel goed stand.

Ok, snap ik.
Maar in de regel geldt dat je nooit bands op herhaling moet verwachten.
Het gebeurt natuurlijk wel, maar dat is gewoonweg niet te voorspellen, tenzij er een heel specifieke, logische reden voor is (bv. met Spiritbox een paar jaar geleden, die kregen duidelijk een herkansing vanwege suboptimale omstandigheden rond hun optreden).

Voor de rest denk ik dat we ons hier het beste kunnen focussen op de bands die:
  • rond juni beschikbaar zijn;
  • dit jaar niet op GMM stonden;
  • volgend jaar niet op Werchter, Alcatraz of Lokerse Feesten staan.
Daar zullen we onze handen al vol aan hebben.. ;)

Even voor something completely differnt. Hoeveel zouden de tickets volgend jaar zijn? Iemand zin in een pronostikske?

Ik doe alvast een gok

Combi: 320
dag: 135
skully: 3.80 in voorverkoop, daarna 4 euro
t-shirts: blijven op 30 euro
camping: blijft voorlopig op 35 euro

Mijn verklaring voor de stijging van de prijzen: inflatie uiteraard, maar ook het feit dat bepaalde stages een upgrade gaan krijgen

Users who are viewing this thread